Oταν σκεφτόμαστε τη Formula 1, τείνουμε να τη συσχετίζουμε με τον θόρυβο του κινητήρα, το τρίξιμο των ελαστικών, τα εξωτικά μονοθέσια.
Και, πιθανότατα δεν πηγαίνει το μυαλό μας στα αεροσκάφη UAV (μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα).
Νωρίτερα φέτος, η εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων, MGI Engineering, ξεκίνησε το πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας UAV φορτίου.
Έγινε, μάλιστα, πλήρως λειτουργική επίδειξη τεχνολογίας στο συνέδριο του eVTOL (electric vertical take-off and landing) Insight στο Λονδίνο.
Η MGI χρησιμοποιεί τεχνικές ανάπτυξης και εμπειρία Formula 1 για να δημιουργήσει την αγορά eVTOL UAV φορτίου. Οι ελαφριές σύνθετες δομές, όπως αυτές της Formula 1, χρησιμοποιούνται για την παροχή της βέλτιστης αεροδυναμικής στο αεροσκάφος.
Η Formula 1 έχει οδηγήσει στη χρήση σύνθετων υλικών και τεχνικών ανάπτυξης για εξοικονόμηση κάθε τελευταίου γραμμαρίου βάρους, και αυτή είναι ακριβώς η πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα eVTOL.
Όπως εξηγούν οι επικεφαλής της MGI, η αεροναυπηγική και η αεροδιαστημική έχουν ανάγκη από άλλες τεχνολογίες σε σχέση με 20 χρόνια πριν.
Formula 1: Δίνει… φτερά στα χρηστικά αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου
Ήδη, ανακοινώθηκε μια σειρά τεχνολογικών επιδείξεων, όπως η σειρά Mosquito και έχουν κυκλοφορήσει μερικά από τα μοντέλα μικρότερης κλίμακας.
Αυτά είναι διαμορφώσιμα οχήματα, ικανά να μεταφέρουν 10 έως 20 κιλά φορτίο -είναι πρωτότυπα επίδειξης, υπό κλίμακα.
Πρόθεση της εταιρείας είναι να υπάρξει μια σειρά από μεγαλύτερα οχήματα που θα μεταφέρουν πάνω από 100 κιλά.
Αυτά τα οχήματα έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να παραμετροποιηθούν, ώστε να γίνει διαμόρφωση του βασικού πλαισίου του οχήματος μόνο με ρότορα, δηλαδή με τέσσερις βραχίονες ρότορα και δύο κινητήρες και έλικες σε κάθε βραχίονα, επομένως είναι ένα ομοαξονικό τετρακόπτερο.
Ή στο ίδιο σκάφος μπορεί να μπουν φτερά, μπροστά και πίσω που γέρνουν κατά 90 μοίρες. Εξακολουθούν να διατηρούν την ικανότητα απογείωσης και προσγείωσης κάθετα, αλλά με το κεκλιμένο φτερό μπορούν να εκτελέσουν συμβατική πτήση αεροπλάνου.
Δείτε το βίντεο:
https://youtu.be/mXZP95JWwPs