Η Mercedes-Benz υπέγραψε συμφωνία με την H2 Green Steel, για την παροχή 50.000 τόνων χάλυβα χαμηλής περιεκτικότητας σε διοξείδιο του άνθρακα.
Προορίζονται για τα εργοστάσια συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Η Mercedes ανέλαβε μετοχικό μερίδιο στην σουηδική start-up H2 Green Steel το 2021 και η νέα συμφωνία επεκτείνει τη στρατηγική συνεργασία με στόχο τη δημιουργία μιας αλυσίδας εφοδιασμού στη Βόρεια Αμερική για χάλυβα «σχεδόν χωρίς CO2».
Η παραγωγή οχημάτων με χρήση χάλυβα πρόκειται να ξεκινήσει το 2025.
«Με βάση την αρχική μας επένδυση στην H2 Green Steel, έχουμε τώρα μια οριστική, σχετική συμφωνία προμήθειας για την Ευρώπη και τώρα εξετάζουμε τη δημιουργία μιας βιώσιμης προμήθειας χάλυβα στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Γκούναρ Γκούτενκε, επικεφαλής προμηθειών και ποιότητας προμηθευτών στη Mercedes-Benz.
Ο λεγόμενος πράσινος χάλυβας χρησιμοποιεί υδρογόνο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη διαδικασία παραγωγής. Αντί για CO2, η διαδικασία εκπέμπει υδρατμούς.
Ο χάλυβας που χρησιμοποιεί συμβατική υψικάμινο με άνθρακα οπτανθρακοποίησης είναι μια από τις βιομηχανικές διεργασίες με τις υψηλότερες εκπομπές. Η Mercedes λέει ότι μπορεί να παράγει περισσότερους από δύο τόνους CO2 ανά τόνο παραγόμενου χάλυβα, ενώ η διαδικασία του H2 έχει εκπομπές περίπου 0,4 τόνους CO2 ανά τόνο που παράγεται.
Mercedes-Benz: Ορόσημο πλήρους απαλλαγής το 2039
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο το 2039 να απελευθερώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της με άνθρακα. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα εξετάζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, μια διαδικασία που μπορεί να αποφέρει τεράστια κέρδη αλλά απαιτεί επίσης αυστηρή επίβλεψη και αμοιβαία εξαγορά.
Η H2 Green Steel ιδρύθηκε το 2020 και εδρεύει στη Στοκχόλμη. Αναπτύσσει το πρώτο της εργοστάσιο στο Μπόντεν, στη βόρεια Σουηδία.