Τελικά McLaren και Μercedes συνεχίζουν… μαζί για την ώρα στην Formula 1.
Πριν από λίγους μήνες, η McLaren έμοιαζε να ήταν κοντά σε συμφωνία με το νέο σχήμα της Red Bull Ford Powertrains για να προμηθεύεται τους κινητήρες της δεύτερης από το 2026 στη Formula 1, αντικαθιστώντας εκείνους της Mercedes που θα χρησιμοποιεί μέχρι το τέλος του 2025.
Oμως το στόρι έχει ενδιαφέρον και τελικά υπάρχει… παρασκήνιο πίσω από ότι έγινε και λέγεται.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας του Ουόκινγκ, Ζαν Μπράουν, έχει εκφράσει πολλές φορές την πίστη του ότι μια ομάδα μπορεί να γίνει επιτυχημένη στη Formula 1 με πελατειακούς κινητήρες -και όχι αποκλειστική εργοστασιακή συνεργασία- και φαινόταν για δικούς του λόγους να δείχνει μια προτίμηση στη συνεργασία με την αμερικανική Ford.
Ο Μπράουν, όπως επιβεβαίωσε και η McLaren και η Red Bull, είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον διευθυντή της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ πριν από αρκετές εβδομάδες, με αντικείμενο τη χρήση των κινητήρων της Red Bull Ford από τη McLaren.
Πριν από λίγες μέρες έγινε γνωστό ότι η McLaren απέκτησε για τη θέση του τεχνικού της διευθυντή τις υπηρεσίες του Ρομπ Μάρσαλ, ο οποίος είχε κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη του εργοστασίου της Red Bull Powertrains τα τελευταία δύο χρόνια. Έτσι, πολλοί συνέδεσαν τη μεταγραφή αυτή με την προμήθεια των κινητήρων της RBPT στη McLaren το 2026.
Formula 1: «Ο Ρομπ δεν πάει μαζί με τον κινητήρα»
Ο Χόρνερ, όμως, το διαψεύδει: “Όχι, ο Ρομπ δεν πάει μαζί με τον κινητήρα. Βεβαίως, ορισμένες ομάδες μας έχουν προσεγγίσει για τη μονάδα ισχύος μας. Το πλάνο μας προς το παρόν είναι να προμηθεύουμε δύο ομάδες διότι δεν θέλουμε να ανοιχτούμε πολύ τον πρώτο χρόνο. Και φυσικά, αυτές οι δύο ομάδες θα είναι οι δύο που ανήκουν στη Red Bull [Red Bull Racing και Alpha Tauri”.
Πάντως, και ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλα, φάνηκε να επιβεβαιώνει ότι η McLaren θα παραμείνει αρχικά -το 2026- με τους κινητήρες της Mercedes. “Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι δεν υπάρχει καμία σύνδεση [με τη Red Bull Ford Powertrains]. Συζητήσαμε με τη Red Bull πριν από κάποιους μήνες, στο πλαίσιο της έρευνάς μας στην αγορά για τους κινητήρες του 2026.
Αλλά προς το παρόν είμαστε σε προχωρημένο στάδιο στις διαπραγματεύσεις μας με την HPP [Mercedes High Performance Powertrains]. Οπότε δεν εξελίσσεται καμία συζήτηση με τη Red Bull“, κατέληξε ο Ιταλός.
Συνεχίζοντας για τη μεταγραφή του Μάρσαλ στη McLaren, ο Χόρνερ πρόσθεσε: “Ο Ρομπ ήταν μαζί μας για 17 χρόνια. Και είχε καίριο ρόλο στο χτίσιμο της Red Bull Racing. Ήταν ικανός να τακτοποιεί χωροταξικά τα πράγματα στο αυτοκίνητο, όπως τις μπαταρίες μέσα στο κιβώτιο με το KERS πίσω στο 2009-’13.
Όμως, με τα χρόνια μετακινήθηκε σε άλλα προγράμματα, και δεν βρισκόταν στην πρώτη γραμμή της F1. Και λαμβάνοντας μια σεβαστή προσφορά από τη McLaren θέλησε να επιστρέψει ξανά στο προσκήνιο της F1. Οπότε φτάσαμε σε μια συμφωνία μαζί του, και διαπραγματευτήκαμε μια συμφωνία με τον Ζακ που ήταν καλή για όλους.
Συνήθως, όταν κάποιος φεύγει από την ομάδα του λέμε να πάει να γαμ***. Με τον Ρομπ ήταν λίγο διαφορετικά. Είναι καλός τύπος, και απλά φεύγει για μια νέα πρόκληση. Είναι λίγο σαν τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, αν δείτε τον τρόπο που εξελίχθηκε ως ομάδα. Ο Ερίκ Καντονά δεν έπαιζε μετά από 17 χρονιά”, κατέληξε ο Χόρνερ.