Δεν αντιγράφουμε άλλα μονοθέσια της Formula 1, λένε στη Ferrari. Τα μελετάμε και ακολουθούμε… την επιστήμη.
Η αντιγραφή μονοθεσίων ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό ζήτημα στη Formula 1. Οι καινοτομίες και οι ιδιαίτεροι σχεδιασμοί, πολλές φορές μεταφέρονται μέσω… αναβαθμίσεων από το ένα μονοθέσιο στο άλλο. Όπως είναι λογικό, η πορεία της Red Bull τα τελευταία τρία χρόνια, έχει κάνει την RB19 αντικείμενο προς μελέτη για πολλούς. Κάποιοι, μάλιστα, έχουν ήδη «κλέψει» πολλά από τα χαρακτηριστικά της.
Η σεζόν της Ferrari έχει αρχίσει πάρα πολύ άσχημα. Καμία πρόοδο σε σχέση με πέρυσι. Ίσα-ίσα, που το 2022 είχε δύο νίκες στα πρώτα τρία γκραν πρι της σεζόν και το 2023 μετρά μόλις ένα βάθρο. Στη Βαρκελώνη, οι Ιταλοί έφεραν τις πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις της σεζόν. Τα sidepods, για παράδειγμα, άλλαξαν. Η μεγάλη «καμάρα» που έκαναν δεν υπάρχει πια και οι πλαϊνοί αεραγωγοί της SF-23 μοιάζουν περισσότερο πλέον με των υπόλοιπων μονοθεσίων του grid.
Κυρίως, όμως, με αυτούς της Red Bull! Πολλοί ήταν αυτοί που ανέφεραν πως όλες οι αναβαθμίσεις της Ferrari «πατούν» στο γενικότερο αεροδυναμικό concept των πρωταθλητών, αλλά ο ανώτερος μηχανικός επιδόσεων της Scuderia, Jock Clear, αρνείται πως η ομάδα του έχει αντιγράψει κάποιον άλλον σχεδιασμό. «Δεν αντιγράφουμε κανέναν. Απλά μελετάμε τι κάνουν. Επιστρέφουμε στο τούνελ μας και προσπαθούμε να διαπιστώσουμε αν αυτό λειτουργεί. Εμφανίστηκε στο μονοθέσιο τώρα, επειδή λειτουργεί. Εν τέλει, ακολουθούμε μόνο την… επιστήμη» τόνισε. Ήξεις, αφήξεις ου, εν πολέμω θνήξεις, με λίγα λόγια…