Η Mercedes «ρίχνει» στην αγορά μια ακόμα έκδοση της αμιγώς ηλεκτρικής EQA 250.
Μόνο που αυτή η έκδοση συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό plus (+).
Τι σημαίνει αυτό το (+) και τι διαφορές έχει από το αδερφό μοντέλο, την EQA 250.
Η διαφορά βρίσκεται στην μπαταρία.
Η «απλή» EQA 250 φέρει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας στα 66,5 kWh, ενώ η EQA 250+ στα 70,5 kWh.
Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία, που όπως θα δείτε και στον πίνακα οργάνων η απόσταση η οποία μπορεί να καλύψει ξεπερνάει τα 500 χλμ.
Γύρω στα 530 χλμ. δηλαδή, ενώ η μέση κατανάλωση ρεύματος σύμφωνα με το κομπιούτερ ήταν στα 20.8 kW/100 χλμ. για ένα αυτοκίνητο που το βάρος του ξεπερνάει τους 2 τόνους.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι 140 kW (190 ίπποι) με ροπή 385 Nm, ενώ ως αμιγώς ηλεκτρικό το κιβώτιο είναι μονής σχέσης με μια ταχύτητα με την ανάκτηση ενέργειας να ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Τα προγράμματα οδήγησης είναι τέσσερα, Eco, Comfort, Sport, Individual, με κάθε επιλογή να φέρει και διαφορετικά γραφικά στην οθόνη όπως και για την κατάσταση της μπαταρίας .
Για τη φόρτιση 0-80% με συνεχές ρεύμα σε φορτιστή 100 kW ο χρόνος είναι 35 λεπτά ενώ σε wall box 11 kW σε 6,5 ώρες.
Από σχεδιαστικής άποψης η Mercedes EQA 250+ από την EQA 250 δε φέρει διαφορές.
Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο logo στο αριστερό μέρος της πόρτας των αποσκευών.
Mercedes EQA 250+: Οι εξωτερικές διαστάσεις του SUV
Οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ ύψος είναι 4.463/1.834/1.620 χλστ. με μεταξόνιο 2.729 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος των 154 χλστ. «επιτρέπει» στο γερμανικό SUV την κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, καθώς τώρα που βρισκόμαστε στην περίοδο τα καλοκαιρινής ραστώνης, όλο και κάποια παραλία θα προκύψει.
Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 235/55 σε ειδικές ζάντες χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης 18 ιντσών που αποτελούν μια διάσταση που φιλτράρουν τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 340 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη διάταξη και όταν αναδιπλωθούν αυξάνει στα 1.320.
Όπως και στα άλλα μοντέλα της σειράς EQA, η μάσκα είναι κλειστή και φωτιζόμενη, και τα πίσω φώτα σε σχήμα σταγόνας ενωμένα.
Ειδικά το βράδυ, το πίσω μέρος είναι αρκετά εντυπωσιακό.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η ψηφιακή εικόνα με τις δύο ενωμένες οθόνες που ρυθμίζονται από τα μπουτόν του τιμονιού.
Τα καθίσματα που έφεραν και θέρμανση με το μπουτόν στις πόρτες, είναι άνετα συνδυάζοντας δέρμα με ύφασμα. Yπάρχουν αρκετοί χώροι μικροαντικειμένων, ειδικά μεταξύ οδηγού-συνοδηγού.
Για πίσω επειδή η EQA είναι ανεπτυγμένη στο δάπεδο της GLA, ο μεσαίος επιβάτης δε θα βολευτεί και τόσο καθώς υπάρχει το τούνελ.
Δυνατοί προβολείς
Ο οδηγός θα ευχαριστεί με την άμεση απόκριση του κινητήρα, από μηδέν στροφές (χαρακτηριστικό των αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκινήτων) με την αίσθηση του τιμονιού («ψάχνουμε» να βρούμε Mercedes που να υστερεί στο σύστημα διεύθυνσης) με το πως «κάθεται» στο δρόμο, από τα δυνατά φώτα, ενώ η αίσθηση των φρένων θέλει κάποια εξοικείωση.
Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό κερδίζει οδηγό και επιβάτες ενώ έχει στη διάθεσή του και μια σειρά χρωμάτων για να επιλέξει στον εσωτερικό φωτισμό.
Ατού σε όλα αυτά η αυτονομία που σε κανονική χρήση «αντέχει» και πέρα της εβδομάδας.
Εάν έχετε προγραμματίσει και κάποια απόδραση, ενημερωθείτε για το που υπάρχουν οι φορτιστές και αν είναι όλοι σε λειτουργία για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων, και φυσικά πέρα της ώρας φόρτισης να υπολογίσετε και κάτι επιπλέον σε περίπτωση που κάποιος άλλος φορτίζει….
Να σημειώσουμε επίσης ότι στην επιλογή Eco η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 130 χλμ./ώρα, ενώ στις άλλες επιλογές αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα που είναι η μέγιστη…
Βέβαια οδηγώντας ένα ηλεκτρικό, οι επιδόσεις δεν είναι στο βασικό μενού. Οδηγώντας ηλεκτρικό απολαμβάνει την ησυχία, οδηγείς ήρεμα, ακούγοντας τον αγαπημένο σου ραδιοφωνικό σταθμό. Βρίσκεσαι σε ένα διαφορετικό κόσμο…
Τιμές από 52.100 ευρώ για την ηλεκτρική Mercedes EQA 250+.