Το συγκεκριμένο Skoda Fabia μας ξυπνάει μνήμες από το εμβληματικό ράλι Μόντε Κάρλο, το οποίο για την ιστορία να θυμίσουμε ότι φέτος ανέδειξε νικητή τον Σεμπάστιαν Οζιέ.
Από τον περασμένο Ιανουάριο που διεξήχθη το πιο πρόσφατο ράλι Μόντε Κάρλο (ο πρώτος αγώνας στο καλεντάρι του WRC) έχουν περάσει αρκετοί μήνες, ωστόσο έχουμε ένα σημαντικό λόγο να «ταξιδέψουμε» στο Μονακό. Ποιος είναι αυτός; Η ομώνυμη και πιο σπορτίφ έκδοση στη γκάμα του Fabia. Είστε έτοιμοι λοιπόν για μια «Ειδική Διαδρομή» με το νέο Fabia Monte Carlo;
Εμφανής ταυτότητα
Σαφέστατα η περιβολή του δεν είναι αγωνιστική, ούτε εξίσου σκληροτράχηλη με του Fabia RS Rally2, εκπέμπει όμως αρκετό δυναμισμό. Αντίθεση με το φανταχτερό κόκκινο χρώμα του αμαξώματος, που λάμπει κάτω από τον ήλιο του καλοκαιριού, δημιουργεί η μαύρη οροφή.
Παράλληλα μαύρο γυαλιστερό χρώμα φέρουν οι εξωτερικοί καθρέπτες, οι μεσαίες κολόνες, η ποδιά του εμπρός προφυλακτήρα, τα πλευρικά μαρσπιέ, ο πίσω διαχύτης, το όνομα της Skoda στην πόρτα του χώρου αποσκευών, το περίγραμμα της μάσκας και των προβολέων ομίχλης. Παρατηρήστε ακόμα, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, το λογότυπο της έκδοσης Monte Carlo που κοσμεί τα εμπρός φτερά και τις ειδικές 17αρες ζάντες με μαύρα αεροδυναμικά καλύμματα.
Στοχευμένες πινελιές
Το «άρωμα» της έκδοσης Monte Carlo «μυρίζει» εντονότερα στο εσωτερικό του Fabia με άφθονα κόκκινα διακοσμητικά ένθετα κατά μήκος του ταμπλό, στις χειρολαβές των εμπρός θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Μας άρεσε επίσης πολύ στην αφή το δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι, στη βάση του οποίου υπάρχει η ένδειξη Monte Carlo.
Τα πλαστικά στο σύνολο τους παραμένουν σκληρά, όμως έχουν αρκετά στιβαρή συναρμογή, ενώ πόντους στην ποιότητα προσθέτουν οι επενδύσεις δέρματος στο κάτω επίπεδο του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών.
Το σκηνικό συμπληρώνουν τα αλουμινένια πεντάλ και τα σπορ εμπρός καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα και ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος. Το «παρών» δίνει και η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων που προβάλει η οθόνη των 10,25 ιντσών.
Χώροι
Δυο επιβάτες στην πίσω σειρά καθισμάτων θα βολευτούν άνετα, καθώς υπάρχει επαρκής χώρος για τα πόδια (μεταξόνιο 2.564 χλστ.) και τα κεφάλια τους, όμως ένας τρίτος θα δυσκολευτεί εξαιτίας του υπερυψωμένου κεντρικού δαπέδου. Το πόρτμπαγκαζ ικανοποιεί, για τα δεδομένα της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρων, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η κανονική ρεζέρβα που βρήκαμε κάτω από το δάπεδό του.
Αυτόματο με 150 ίππους
Στην προκειμένη περίπτωση η έκδοση Monte Carlo συνδυάζεται με τον ισχυρότερο κινητήρα του Fabia, το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 TSI, των 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνεργάζεται με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, το οποίο προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από το λεβιέ, αλλά θα ταίριαζαν καλύτερα paddles πίσω από το τιμόνι. Πάντως έχει αρκετά ραφιναρισμένη λειτουργία εκτελώντας ομαλά και έγκαιρα τις αλλαγές.
Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας παρέχει αρκετή δύναμη στο Fabia, καθώς μπορείς να κινηθείς σβέλτα, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 222 χλμ./ώρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες και με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport η χροιά του γίνεται λίγο πιο έντονη, καθώς αλλάζει και η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ενσωματώνει τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ΑCT) που απενεργοποιεί τους δυο κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό.
Με έντονους ρυθμούς η μέση κατανάλωση καυσίμου θα κυμανθεί από 7,5 έως 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ όταν χαλαρώσεις και επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Eco θα πλησιάσεις τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου WLTP 5,6 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
Στην τέταρτη πλέον γενιά της το Fabia έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen, η οποία συμβάλει, μεταξύ άλλων, στη σταθερότητα και στη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης που παραπέμπει, τολμάμε να πούμε, σε μεγαλύτερη κατηγορία.
Η ανάρτηση εδώ είναι λίγο πιο σφιχτή, Monte Calro βλέπετε που ταιριάζει με το στυλ του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι ακριβές και με μεστή πληροφόρηση, χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται «ξυράφι», ενώ τα αποτελεσματικά φρένα δε θα σε αγχώσουν, όπως ούτε και οι γενικότερες αντιδράσεις του Fabia που χαρακτηρίζονται ουδέτερες.
Συμπέρασμα
Σαφέστατα το Fabia Monte Carlo των 150 ίππων δε βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, ούτε μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία των μικρών hot hatch. Μπορεί όμως να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε οδηγική συγκίνηση και σε σπορ χαρακτήρα γενικότερα, αλλά μέχρι εκεί. Η τιμή για το Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG7 ορίζεται στα 26.100 ευρώ.