Ο Όμιλος Stellantis υπο του Κάρλος Ταβάρες προχωράει προς έναν νέο διοικητικό ανασχηματισμό την 1η Ιουλίου.
Ο στόχος είναι η μείωση εξόδων, αλλά και η συρρίκνωση των διοικητικών θέσεων.
Stellantis: Γαλαξίας 16 αστεριών
Αυτό σημαίνει ότι στον γαλαξία που αποτελείται από 16 αστέρια, Peugeot, Citroen, DS, Opel ((Vauxhall στην Αγγλία), Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler, Jeep, RAM, Mopar, Dodge καθώς και δύο εταιρίες κινητικότητας Free2Move και Leasys, τα βαριά ανατομικά καθίσματα μάλλον θα μειωθούν, αλλά ο χώρος των γραφείων θα «μεγαλώσει».
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο άφθαρτος Ολιβιέ Φρανσουά, ο οποίος μέχρι στιγμής έχει περάσει από όλες σχεδόν τις θέσεις σε FCA, και PSA προσθέτει μια ακόμα. Εκτός από αυτή του διευθύνοντος συμβούλου, αλλά και παγκόσμιου διευθυντή μάρκετινγκ της εταιρίας (Global Chief Marketing Officer) όλα δείχνουν ότι θα αναλάβει και την DS Automobiles, η οποία βρίσκεται σήμερα στα χέρια της Μπεατρίς Φουκέ.
Έτσι ο συμπαθής Φρανσουά, που από εδώ και πέρα θα πρέπει να παρακολουθεί τη Fiat, ταυτόχρονα θα ασχολείται με την DS Formula E αλλά και με τα προσεχή μοντέλα της DS.
O Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo, Ζαν-Φιλίπ-Ιμπαράτο, του οποίου οι μετοχές εκτοξεύθηκαν από τη μετάλλαξη της Peugeot με τα νέα 208 και 3008, βάζοντας την άλλοτε συντηρητική μάρκα, πολύ μπροστά σε ζητήματα design, έκανε τη «βόλτα» του στο εργοστάσιο του ομίλου στο Κέτι (Κεντρική Ιταλία, 200 χλμ. νότια της Ρώμης).
Εκεί, από το 1981 κατασκευάζονται τα επαγγελματικά οχήματα των εταιριών Fiat, Peugeot και Citroen. O Iμπαράτο αναμένεται να είναι, πλέον της Alfa Romeo, o νέος παγκόσμιος επικεφαλής των επαγγελματικών οχημάτων της Stellantis, που σημαίνει ότι πρέπει να προσθέσουμε και την Opel στην εξίσωση.
Η Λίντα Tζάκσον που ηγείται της Peugeot, ίσως αναλάβει και την Jeep, ενώ μάλλον κοινός θα είναι ο επικεφαλής για Citroen και Lancia που επανέρχεται τάχιστα με έμφαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ραντεβού στην Ιταλία
Ήδη στην Ιταλία, αυτό το διάστημα, υπάρχει μεγάλη κινητικότητα καθώς η Lancia δείχνει στους αντιπροσώπους της τα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στην αντίπερα όχθη. Ο Τίμοθι Κουνίσκις εκτός από την Chrysler, θα αναλάβει τις Dodge και Ram.
«Ακούγεται» επίσης το όνομα του Νιντ Κούριτς ως υπεύθυνος όλων των μηχανολογικών λειτουργιών της Stellantis.
Η διαδικασία αναδιοργάνωσης της Stellantis έχει λοιπόν εισέλθει στη δεύτερη φάση.
Αυτή κατά την οποία ο Ταβάρες ακυρώνει κάθε διπλασιασμό διευθυντικών θέσεων με γεωμετρική ακρίβεια, σε αυτή στην οποία ο Πορτογάλος μάνατζερ προσπαθεί να συγχωνεύσει λειτουργίες οι οποίες μέχρι πρόσφατα δε φαίνονταν να αναμιγνύονται.
Πολλές οι αλλαγές λοιπόν στα υψηλά κλιμάκια
Όμως όλες αυτές οι κινήσεις μας οδηγούν στο εξής.
Οι μεταμορφώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τόσο μεγάλες που εμπλέκουν και αυτούς που την οδηγούν.
Και αν κάποιος έχει ήδη πει ότι η οικολογική και τεχνολογική μετάβαση θα οδηγήσει στην απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, αυτό δεν αγγίζει μόνο το υπαλληλικό προσωπικό χαμηλής ζώνης, αλλά και τους κολλαριστούς γιακάδες με τις γραβάτες εργασίας…
Που σημαίνει οτι ακόμη και τα στελέχη ή διευθυντές βιώνουν από πρώτο χέρι την ορμητική δύναμη μιας εποχής αλλαγών.
Και να θυμηθούμε τι είχε πει ο Σέρτζιο Μαρκιόνε σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του ότι, δεν είναι μόνο οι μπλε φόρμες που κινδυνεύουν να «χάσουν» το κλειδί εισόδου στο χώρο εργασίας, αλλά και εκείνοι που έχουν τη δερμάτινη καρέκλα που – ως γνωστόν – είναι εξοπλισμένη με ρόδες, η οποία όμως δεν ολισθαίνει ποτέ και παραμένει σταθερή ιδιοκτησία της εταιρείας.
Η 1η Ιουλίου εξάλλου είναι κοντά…
Όλα αυτά βέβαια, ελάχιστα ή σχεδόν καθόλου δεν αγγίζουν τους καταναλωτές.
Ο καταναλωτής θέλει σωστή αντιμετώπιση όταν βρίσκεται στις εκθέσεις, και επιλέγει το νέο του αυτοκίνητο, πλήρη ενημέρωση και τίμια αντιμετώπιση σε ο,τι έχει να κάνει με την τεχνική υποστήριξη.