Μεγάλη σε διαστάσεις η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Mercedes EQE 350+ και θεωρούμε ότι υπερέχει σε όλους τους τομείς από τις αντίστοιχες εκδόσεις με θερμικό κινητήρα. Είτε βενζίνης, είτε diesel.
Eίναι επίσης πολύ πιθανόν ο ιδιοκτήτης της νέας Mercedes Ε300 (με 270 ίππους) ή και της επαναφορτιζόμενης E300e (333 ίπποι) δεν θα συμφωνήσει αμέσως μαζί μας.
Mercedes EQE 350+:Τελικά συμφωνείτε…
Είμαστε, όμως, σχεδόν βέβαιοι πως έπειτα από συζήτηση θα καταλήξουμε στο προφανές.
Βασικά μας επιχειρήματα είναι η ευκολία οδήγησης, η καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, η ομοιογενής οδική συμπεριφορά λόγω χαμηλού κέντρου βάρους, η απίστευτη οικονομία ενέργειας, οι επιταχύνσεις που καθηλώνουν, και το αθόρυβο ταξίδι.
Στο εσωτερικό της Mercedes EQE 350+ ειδικά στο πίσω κάθισμα οι χώροι είναι πολύ καλύτεροι σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Εκεί, όμως, που τα πράγματα ξεφεύγουν είναι στην άνεση της ανάρτησης (χάρη στην ακαμψία, λόγω μπαταριών) και στην ευκολία οδήγησης. Απλά πατάς το γκάζι και στρίβεις το τιμόνι στην EQE.
Κοιτώντας απέξω την EQE με το κουπέ σχήμα, στην αρχή έρχεται στο μυαλό σου το αξεπέραστο σχήμα της CLS.
Όσοι έχουν βασικές γνώσεις αεροδυναμικής συνθέτουν την προσπάθεια μείωσης των αεροδυναμικών αντιστάσεων.
Όπως σχήμα 3 όγκων, ελάχιστα ανοίγματα, μείωση μετωπικής επιφάνειας, ζάντες με καλύμματα, λείο δάπεδο.
Η εμφάνισή της είναι ξεχωριστή.
Καθώς δεν έχει τις ανάγκες ψύξης ενός συμβατικού μοντέλου, έχει πιο χαμηλό ρύγχος και κλειστή μάσκα.
Το εμπρός καπό δεν «ανοίγει», παρά μόνο για κάποια τυχόν επισκευή.
Ταξιδεύοντας σύννομα εντυπωσιάζεσαι από το χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Η πλήρης απουσία κραδασμών, θορύβων, στροβιλισμών είναι εθιστική, νιώθεις σαν να πετάς με MD9 (είχε τους κινητήρες στην ουρά) σε μπροστινή θέση.
H κίνηση στους πίσω τροχούς στην EQE 350+
Η σκούρα των φωτογραφιών είναι η πισωκίνητη 350+ που έχει στο εσωτερικό της δύο οθόνες MBUX 2ης γενιάς αντί της εντυπωσιακής οθόνης Hyperscreen MBUX που είναι στάνταρ στις τετρακίνητες εκδόσεις.
Η κατανάλωση που καταγράψαμε εντός πόλης ήταν κάτω από 17 kWh/100 χλμ.
Στον αυτοκινητόδρομο, όπου είναι το δυνατό στοιχείο της EQE, η κατανάλωση ανέβαινε στις 20 kWh/100 χλμ.
Εύκολα ξεπερνάς τα 500 χλμ. αυτονομίας εντός πόλης, οπότε χρειάζεται φόρτιση μία φορά την εβδομάδα.
Σε δρόμο με στροφές η EQE είναι απολαυστική. Το γεμάτο γκάζι χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα, το απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις μετάδοσης τιμόνι και η πίσω κίνηση βοηθούν στο να κινηθείς γρήγορα.
Δεν έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, αλλά ο ρυθμός της κάνει το σπορ να ωχριά.
Παρότι η κατανομή βάρους κολακεύει την αλλαγή πορείας, στο φρενάρισμα γίνεται αντιληπτό το βάρος της, που καλό είναι να το θυμάται πάντα ο οδηγός.
Προαιρετικά προσφέρεται και τετραδιεύθυνση, που βοηθά στις μανούβρες εντός πόλης.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από δέκα modules και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 90 kWh, 292 ίπποι με 565 Nm ροπής με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης.
Μπορείς να μεταβάλεις τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Στον μέγιστο ρυθμό ανάκτησης δεν χρειάζεται να πατάς φρένο.
Η φόρτιση από το 10-80% διαρκεί μόλις 32’ σε ταχυφορτιστή DC 170 kW, ενώ σε wallbox (11 kW) απαιτούνται 500 λεπτά.
Σε ο,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις 4.946/1.961/1.512 χλστ. αντίστοιχα σε μήκος/πλάτος/ύψος «λένε» οι αριθμοί.
Μεταξόνιο 3,120 χλστ. και χώροι αποσκευών 430 λίτρα.
Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 6,2 δευτ.
Είναι τελικά η κορυφαία…
Πρόκειται για την απλούστερη μηχανολογικά, αρτιότερη τεχνολογικά και ευκολότερη οδηγικά μεγαλομεσαία μπερλίνα που έχει κατασκευάσει η Mercedes.
Στο δίλημμα Ε ή ΕQE η απάντηση είναι αμιγώς ηλεκτρική και ας μη συμφωνείτε….
Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και την τιμή, από 81.040 ευρώ.