Οι εξελίξεις φέρνουν και αλλαγές. Ετσι το νέο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Citroen, το Ami, στη Γαλλία άρχισε η διάθεσή του και από τις αλυσίδες Fnac (βιβλιοπωλεία) και Darty Stores (λευκές συσκευές) όπου εκτός των άλλων σας το παραδίδουν σπίτι μαζί με ο,τι αξεσουάρ θέλετε. Τα οποία είναι τόσο εύκολα στην τοποθέτηση, που τα βάζετε μόνοι σας.
Το Ami είναι το σύγχρονο 2CV, όπως το 2CV στην εποχή του 1950 έφερε την αυτοκίνηση πιο κοντά στους Γάλλους, έτσι και το Ami το 2020 φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στην καθημερινή μετακίνηση με ένα πραγματικό city-car.
Και λέμε πραγματικό καθώς το Ami είναι 2θέσιο με εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 2.41 μ./1.39 μ./1.52 μ. αντίστοιχα, ενώ το βάρος του μαζί με τη μπαταρία δεν υπερβαίνει τα 485 κιλά, με μόνο 7.20 μέτρων κύκλο στροφής που σημαίνει ότι η ευελιξία στο κυκλοφοριακό είναι το «δυνατό» χαρτί του
Στο Ami, στο δάπεδο βρίσκεται ενσωματωμένη η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,5 kWh, η οποία πλήρως φορτισμένη προσφέρει αυτονομία 70 χλμ, ενώ δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 6 kW.
Η φόρτιση της μπαταρίας από πρίζα 220V διαρκεί 3 ώρες, ενώ το νέο Ami μπορεί να συνδεθεί επίσης με wall box και δημόσια σημεία φόρτισης. Σημειώνεται ακόμα ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το νέο Ami δε ξεπερνά τα 45 χλμ./ώρα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί στα Εθνικά Δίκτυα και ο προορισμός του είναι οι πόλεις. Στα στενά της πόλης αθόρυβα, με στυλ εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Μάλιστα στη Γαλλία το Ami θα μπορούν να το οδηγούν νόμιμα νέοι άνω των 14 ετών (στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες άνω των 16 ετών), καθώς η χρήση του δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης.
Να αναφέρουμε επίσης ότι η σχεδίασή του είναι τέτοια, με τις τέσσερις ρόδες (14 ιντσών) στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος (χωρίς προβόλους) ώστε να γίνει πλήρης η εσωτερική εκμετάλλευση των χώρων ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν αρκετά φωτεινό το διθέσιο εσωτερικό του, αυξάνοντας ταυτόχρονα το επίπεδο της ορατότητας.
Ρετρό στοιχείο, εμπνευσμένο από το ιστορικό 2CV, αποτελεί το χειροκίνητο άνοιγμα των παραθύρων προς τα επάνω.
Το κάθισμα του οδηγού είναι συρόμενο και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ενώ στα πόδια του συνοδηγού υπάρχει μια εσοχή, στην οποία χωράει όρθια μια μικρή βαλίτσα, ωστόσο αποθηκευτικός χώρος προσφέρεται και πίσω από τα καθίσματα. Μινιμαλιστικό το σκηνικό στα ενδότερα με ιμάντες στις πόρτες αντί για χειρολαβές και μια βάση για στήριξη του smartphone δεξιά του τιμονιού.
Στην αγορά της Γαλλίας το Ami θα κοστίζει μόλις 6.000 ευρώ (στην έκδοση Ami Ami με οικολογικό μπόνους 900 ευρώ), ενώ θα μπορεί κανείς να το νοικιάσει ή να το βρει σε στόλους κοινής χρήσης οχημάτων ακόμα και για διάστημα μίας ώρας.