Ο Βάλτερι Μπότας ήταν εκείνος που κατάφερε να ανέβει στην κορυφή των χρόνων στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι Βελγίου, ανήμερα των 31ων γενεθλίων του. Ωστόσο, η διαφορά από τους Χάμιλτον και Φερστάπεν ήταν μικρότερη από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ο Βρετανός ήταν πιο αργός μόλις κατά 0.069 δευτερόλεπτα και ο Ολλανδός κατά 0.081 δευτερόλεπτα.
Σε κοντινή απόσταση βρέθηκε και ο Πέρες. Μπορεί ο Μεξικανός να ήταν τέταρτος, όμως ο καλύτερος χρόνος του υπολειπόταν του Μπότας μόλις 0.136 δευτερόλεπτα. Πρέπει να φτάσουμε στον Στρολ που βρέθηκε στην πέμπτη θέση, ώστε η διαφορά στο γυρολόγιο να ανέβει πάνω από τα τρία δέκατα. Η τόσο μικρή διαφορά στο χρόνο των τεσσάρων πρώτων οδηγών γίνεται πιο εντυπωσιακή αν αναλογιστούμε το μήκος της πίστας. Το Σπα είναι το μεγαλύτερο σιρκουί του πρωταθλήματος με μήκος 7.004 χλμ. οπότε κάποιος θα περίμενε οι διαφορές να είναι μεγαλύτερες.
Συνεχίζοντας με την κατάταξη των οδηγών στο FP1, ο Άλμπον πέτυχε να βρεθεί στην έκτη θέση, με λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο να τον χωρίζει από τον team mate του.
Στις θέσεις 7, 8, 9 και 10 τη σκυτάλη παίρνουν οι κινητήρες της Renault. Συγκεκριμένα, οι Οκόν και Ρικιάρντο ήταν στο 7 και το 9, αντίστοιχα, για την εργοστασιακή ομάδα, με τους Σάινθ και Νόρις στο 8 και το 10 για τη McLaren.
Αν δούμε την πρώτη δεκάδα, θα παρατηρήσουμε ότι απουσιάζουν και τα έξι μονοθέσια με κινητήρα της Ferrari. Μάλιστα, το ταχύτερο μονοθέσιο με το ιταλικό υβριδικό σύνολο ήταν η Alfa Romeo του Κίμι Ραϊκόνεν, μόλις στη 13η θέση. Οι Λεκλέρκ και Φέτελ ακολούθησαν ακριβώς από πίσω. Εκτός από τις χαμηλές επιδόσεις, το σύνολο της Scuderia φαίνεται να δημιουργεί και προβλήματα αξιοπιστίας. Μάγκνουσεν, Γκροζάν και Τζιοβινάτσι θα τρέξουν στο FP2 με νέους κινητήρες στην πλάτη τους.
Η πρωτιά του Μπότας έκρυβε και ελαφρύ δράμα. Ο Φινλανδός είχε κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό. Λόγω κλαταρίσματος ο Μπότας έχασε τη δεύτερη θέση στο Γκραν Πρι Βρετανίας και τερμάτισε εκτός βαθμών, οπότε στη Mercedes δημιουργήθηκε κάποια ανησυχία. Όσο για τον ίδιο τον οδηγό, το αντιμετώπισε με χιούμορ. “Αρχίζω να τα συνηθίζω τα κλαταρίσματα. Είχα ένα και με το κανονικό μου αυτοκίνητο την προηγούμενη εβδομάδα”, τον ακούσαμε να λέει το team radio.
Το πρόγραμμα της Παρασκευής περιλαμβάνει και τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Η έναρξή της έχει προγραμματιστεί για τις 16:00, ώρα Ελλάδας.