Η Hyundai βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο εξέλιξης του πρώτου της αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου υψηλών επιδόσεων.
Ο λόγος για το επερχόμενο Ioniq 5 N, το οποίο θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ταχύτητας στο Goodwood της Βρετανίας. Όπως κάθε μοντέλο που φέρει την υπογραφή του τμήματος N της κορεάτικης εταιρείας, έτσι και το επερχόμενο Ioniq 5 N, δίνει «εξετάσεις» μέσα στη θρυλική πίστα του Nurburgring στη Γερμανία, καθώς εκεί βρίσκεται το ευρωπαϊκό κέντρο δοκιμών της Hyundai.
Ήδη το Ioniq 5 N έχει «γράψει» 10.000 χλμ. μέσα στην «Πράσινη Κόλαση», όπως αποκαλείται η πίστα του Nurburgring, ενώ μόλις ξεκίνησε ο δεύτερος κύκλος δοκιμών του, που περιλαμβάνει αλλά τόσα χλμ.
Σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η διαχείριση της θερμότητας μέσω ψύξης σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, είναι μια αρκετά πιο δύσκολη πρόσκληση για τους μηχανικούς της Hyundai. Οι καινοτόμες λύσεις που έχουν αναπτύξει για τη διαχείρισης της θερμότητας, είναι το N Battery Preconditioning και το N Race.
Αναλυτικότερα, το N Battery Preconditioning προκαθορίζει τη μπαταρία στην πιο αποδοτική θερμοκρασία της, ενώ χωρίζεται σε δυο λειτουργίες. Στη λειτουργία Drag η βέλτιστη θερμοκρασία ρυθμίζεται για άμεση χρήση της μέγιστης ισχύος, ενώ στη λειτουργία Track η χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία μπαταρίας βελτιστοποιείται για αυξημένο αριθμό γύρων μέσα στην πίστα.
Παράλληλα μέσω του N Race οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Sprint και Endurance. Το πρώτο αφορά την προεπιλεγμένη κατάσταση του Ioniq 5 N που δίνει προτεραιότητα στην πλήρη ισχύ, ενώ το δεύτερο αυξάνει την αυτονομία εντός της πίστας για περισσότερους γύρους.
Bασική πηγή για την επιβράδυνση του Ioniq 5 N αποτελεί η αναγεννητική πέδηση (έως και 0,6 G επιβραδυντική δύναμη), ενώ τα υδραυλικά φρένα (με μεγαλύτερους δίσκους διαμέτρου 400 χλστ., νέο ελαφρύ υλικό και βελτιστοποιημένη ροή αέρα για ψύξη) παρέχουν πρόσθετη δύναμη πέδησης εάν χρειαστεί.
Επειδή η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στερείται του παραδοσιακού ήχου που αναδύεται από τον κινητήρα και την εξάτμιση, η Hyundai ανέπτυξε το σύστημα N Active Sound+, το οποίο αποτελείται από ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που παρέχει τρία διαφορετικά θέματα ήχου διαθέσιμα για τους οδηγούς: Ignition, Evolution και Supersonic.
Το Ignition προσομοιώνει τον ήχο του δίλιτρου turbo κινητήρα, το Evolution είναι ένας ηλεκτρονικός ήχος εμπνευσμένος από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e. Το Supersonic προσομοιώνει το ήχο μαχητικού αεροσκάφους με τον οδηγό να αισθάνεται… πιλότος.
Παράλληλα το N e-Shift συνεργάζεται στενά με το N Active Sound + για την προσομοίωση του οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) δίνοντας εντύπωση αλλαγής σχέσεων και αίσθηση κραδασμών κατά τη διάρκεια των εναλλαγών.