Η Αφρική και η Κένυα φιλοξενούν το αγώνα του WRC με τον Οζιέ να προηγείται στο τέλος του 1ου σκέλους.
Ο Γάλλος παρά το γεγονός ότι είχε σοβαρό πρόβλημα με την υβριδική ισχύ του Toyota Yaris Rally1, τέθηκε επικεφαλής του αγώνα.
O Οζιέ, όχι μόνο ανέκαμψε από το πρωινό πρόβλημα με την υβριδική ισχύ του Yaris Rally1, αλλά απέδειξε ότι δικαίως ακόμα είναι ένας ισχυρός παίκτης στο WRC.
Ο Γάλλος, οδηγώντας καθαρά, δημιούργησε ένα επιβλητικό προβάδισμα για το δύσκολο 2ο σκέλος του ράλι Σαφάρι που ακολουθεί το Σάββατο 24/6/2023.
Το χάσιμο χρόνου από το πρόβλημα στην υβριδική ισχύ δεν ήταν τελικά εμπόδιο για τον Γάλλο, που μέχρι το μεσημεριανό σέρβις ήταν μόλις 2,5 δευτ. πίσω από τον team mate του Κάλε Ροβάνπερα.
Ο Οζιέ ρίσκαρε, αυτή είναι η αλήθεια, όταν μπήκε στις απογευματινές, μετά το σέρβις, Ειδικές Διαδρομές, (επαναλαμβανόμενες οι πρωινές) έχοντας στο Yaris Rally1, μόνο ένα εφεδρικό τροχό (ρεζέρβα).
WRC: Ράλι Σαφάρι και ο Οζιέ πάει για δεύτερη νίκη στην Αφρική
Να ήταν η εξοικονόμηση βάρους, να ήταν ότι ο Οζιέ οδηγεί σαν τον πύραυλο, ο Γάλλος πέτυχε χατ-τρικ στις απογευματινές Ειδικές Διαδρομές, ανεβάζοντας έτσι τη διαφορά του, από τον Κάλε στα 22,8 δευτ. στο τέλος του 1ου σκέλους.
«Ήταν μια καλή μέρα. Εκτός από το υβριδικό ζήτημα σήμερα το πρωί, είχαμε μια τέλεια μέρα, ώστε να είμαστε χαρούμενοι» είπε ο Γάλλος.
Ο Kάλε ωστόσο δεν έχει πει την τελευταία του λέξη, ή μάλλον δεν έχει ακόμα μιλήσει, καθώς και σήμερα καθάριζε το δρόμο, ως επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Πιο πίσω ο Έλφιν Έβανς ολοκλήρωσε το 1-2-3 για την Toyota. O Oυαλός δήλωσε, οτι οδηγεί πολύ προσεκτικά αποφεύγοντας τα μοιραία λάθη.
Ο Tιερί Νεβίλ ήταν ο καλύτερος οδηγός της Hyundai, όμως ένα λάθος του κόστισε την μπροστινή αριστερή ανάρτηση στο i20 Rally1 και αποσύρθηκε, αφήνοντας το νεοφώτιστο Λάπι από την 4η θέση να κυνηγά τα Yaris.
Τα προβλήματα για τον Κατσούτα συνεχίστηκαν, καθώς ο Ιάπωνας φόρεσε τα γάντια του μηχανικού για να αντικαταστήσει ένα κατεστραμμένο βραχίονα στο τιμόνι του αυτοκινήτου του στην 3η Ειδική Διαδρομή.
Η σκόνη φρέναρε τον Σόρδο
Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Ντάνι Σόρδο καθώς σε μια στροφή «έκοψε» λίγο περισσότερο δρόμο με το Hyundai i20 Rally1 με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χαθεί στη σκόνη, με το πλήρωμα να βλέπει να συνεχίσει…
Οι οδηγοί της M-Sport Ford Τάνακ και Λουμπέ θα ήθελαν να ξεχάσουν τη σημερινή ημέρα. Και οι δύο έμειναν αρκετά λεπτά πίσω από τους πρώτους και είναι στην έβδομη και την όγδοη θέση της γενικής αντίστοιχα. Και οι δυο είχαν κλαταρισμένα ελαστικά, που αναγκάστηκαν να αλλάξουν στη μέση της Ειδικής Διαδρομής, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, και θέσεις στην κατάταξη.
O Σερδερίδης συνεχίζει τον αγώνα και είναι στην 11η θέση της γενικής κατάταξης.
Ευτυχώς για την M-Sport o Γκρεγκουάρ Μάνστερ τους έδωσε λίγη χαρά, καθώς οδηγεί την WRC2 με το Fiesta Rally2. Στη δεύτερη θέση είναι ο Πολωνός Καγιετάνοβιτς με το Skoda του.
Συνεχίζει επίσης ο Γιώργος Βασιλάκης με το Ford Fiesta Rally2.
Το ράλι Κένυα στο 2ο σκέλος του Σαββάτου μετακομίζει βορειότερα γύρω από τη από τη λίμνη Ελμεντέιτα.
Το 2ο σκέλος σύμφωνα με τους οδηγούς θα είναι αυτή, που θα ορίσει το νικητή του αγώνα.
Στο πρόγραμμα αύριο υπάρχει μεταξύ άλλων και μια Ειδική Διαδρομή βγαλμένη από τα παλιά καλά Σαφάρι ράλι.
Το 2ο σκέλος περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές μήκους 150,88 χλμ., που αποτελεί το μεγαλύτερος σκέλος του αγώνα.
Για να δούμε ποιος θα επιβιώσει; Θα καταφέρει να κρατήσει το επιβλητικό 1-2-3 της Toyota και να επαναλάβει τον περσινό θρίαμβο, του 1-2-3-4;
Αν οχι ποιος θα το σπάσει;
Υπάρχει οδηγός ικανός να φέρει τα πάνω, κάτω; Ε, Τάνακ, τι λές…
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 1ου ΣΚΕΛΟΥΣ
1 Οζιέ-Λαντέ Yaris Rally1 1:14:38.7
2 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +22.8 +22.8
3 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +20.7 +43.5
4 Λάπι-Φερμ i20 Rally1 +10.5 +54.0
5 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +25.4 +1:19.4
6 Σόρδο-Καρέρα i20 Rally1 +9.0 +1:28.4
7 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 +1:34.9 +3:03.3
8 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +4:01.6 +7:04.9
9 Μάνστερ-Λούκα Fiesta MkII WRC2 +1:45.8 +8:50.7
10 Καγιετάνοβιτς-Σετσπάνιεκ FabiaWRC2 +26.4 +9:17.1