Το νέο Hyundai Kona ξεκίνησε την καριέρα του και στη χώρα μας, ενώ αυτό που τραβάει τα βλέμματα σα μαγνήτης είναι η εξωτερική του σχεδίαση.
Oι Κορεάτες έκαναν άλματα στην αισθητική, ακολουθώντας πιο καμπυλωτές γραμμές που αφήνουν πολύ πίσω τον προκάτοχό του Kona, στο οποίο η Hyundai για να δώσει μια επιπλέον πινελιά το είχε φορτώσει με περιττές σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
Οι αλλαγές στο νέο Hyundai Kona
Στο νέο όμως Kona, το σχεδιαστικό τμήμα δείχνει ότι «δούλεψε» πολύ. Αφιέρωσαν χρόνο, «έριξαν» ιδέες και στην οθόνη των υπολογιστών εμφανίστηκαν πολλά σχέδια για να καταλήξουν στο αποτέλεσμα που βλέπετε στις φωτογραφίες. Υπάρχει και κάτι άλλο. Το νέο Kona διαφέρει σχεδιαστικά από κάθε άλλο Hyundai. Μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει ομαδοποιήσει τη γκάμα των μοντέλων της. Και μακάρι αυτό να το διατηρήσει.
Αλλάζει λοιπόν τη σχεδιαστική προσέγγιση με τη μάσκα να βρίσκεται πολύ χαμηλά, με μεγάλους τριγωνικούς προβολείς στις άκρες και κυρίαρχο στοιχείο τη λεπτή γραμμή φώτων Led που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Βρίσκεται στο σημείο που εφάπτεται το καπό με τη μάσκα. Το ίδιο ακριβώς σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος, τονίζοντας ακόμα πιο πολύ την εντυπωσιακή του σιλουέτα.
Παραμένοντας στον εξωτερικό σχεδιασμό, να εστιάσουμε στις ακμές στα πλαϊνά του αυτοκινήτου, στη σχεδιαστική λεπτομέρεια των πίσω παραθύρων, στα τονισμένα φτερά, στο κυρτό τελείωμα της οροφής, στον διαχύτη και στη διπλή εξάτμιση στη δεξιά μεριά του αυτοκινήτου.
Σε ότι αφορά τις διαστάσεις οι αριθμοί, που λένε πάντα την αλήθεια, αναφέρουν τα έξης σε μήκος/πλάτος/ύψος (στην παρένθεση οι διαφορές από το προηγούμενο): 4.350 (+145)/1.825 (+25)/1.585 (+20) χλστ., με μεταξόνιο 2.660 χλστ. (+60 χλστ.), με 170 χλστ. απόσταση από το έδαφος. Μεγάλωσε και ο χώρος των αποσκευών. Προσφέρει 466 λίτρα (+92), αλλά ρεζέρβα δε θα βρείτε …
Εσωτερικό
Νέο μοντέλο, προηγμένο σχεδιαστικά, δε θα μπορούσε να μην ακολουθήσει με σύγχρονη συνταγή. Έτσι με το που ανοίξεις την πόρτα τα βλέμματα μαγνητίζουν οι δυο ενιαίες οθόνες που καταλαμβάνουν περισσότερο από το μισό ταμπλό.
Αυτό όμως που μας αρέσει περισσότερο είναι οι κόκκινες λεπτομερείς στο τιμόνι, στα καθίσματα, αλλά και στο ταμπλό που είναι υπογραφή N Line. Νέα σχεδίαση φέρει και το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες, ενώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου βρίσκεται στη δεξιά μεριά της κολόνας του τιμονιού, αφήνοντας έτσι περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Να σημειώσουμε επίσης ότι μπορεί οι φίλοι των gadget να έχουν βρει τον «παράδεισό» τους, αλλά υπάρχουν και μια σειρά από μπουτόν, κάτω από τη μικρή οθόνη που φιλοξενεί τις ενδείξεις του κλιματισμού.
Το υβριδικό Kona
Το μηχανικό σύνολο που κινεί το γκρι Kona συνδυάζει θερμικό κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα 32 kW, απόδοσης 141 ίππων και 265 Nm ροπής, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Δε χρειάζεται να «γράψεις» πολλά χλμ. για να καταλάβεις ότι το δυνατό χαρτί είναι οι αναρτήσεις, με ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω για την έκδοση με τον κινητήρα που αναφέραμε, με τρεις επιλογές στο οδηγικό μενού (eco, sport, snow).
Η οδική συμπεριφορά λαμβάνει πολύ υψηλό βαθμό. Σταθερό, με επαρκή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Σε αυτό συμβάλλει και η σωστή διάσταση των ελαστικών 214/55-18. Ο κινητήρας είναι άμεσος στις «εντολές» του οδηγού, αλλά θα θέλαμε καλύτερη διαχείριση των σχέσεων και στην απόκριση του κιβωτίου.
Ταξιδεύει χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, με πολύ καλή θέση οδήγησης με όλα τα όργανα να έρχονται σωστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Επίσης μπορεί να υπάρχουν σκληρά πλαστικά στις εσωτερικές επιφάνειες, αλλά δείχνουν ότι η τοποθέτηση τους έχει γίνει επιμελώς.
Μας έκανε επίσης εντύπωση η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς το κομπιούτερ έδειξε 4,3 λίτρα/100 χλμ. Τη στιγμή που ο κατασκευαστής δίνει 4,1 λίτρα/100 χλμ. ως τυποποιημένη μέση κατανάλωση. Μπράβο μας… Σε ό,τι αφορά τις άλλες επιδόσεις η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 165 χλμ./ ώρα (χαμηλή θεωρούμε) ο χρόνος της επιτάχυνσης είναι 11,2 δευτ. και οι εκπομπές C02 106 γρ./χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.
Στο δια ταύτα
Άλματα προς τα εμπρός έγιναν στο νέο Kona. Δεν είναι μόνο το design, είναι η οδική συμπεριφορά, η αύξηση των χώρων και το πως έχει αναπτυχθεί με προσοχή όλο το εσωτερικό, καθώς η κατηγορία στην οποία πλασάρεται μοιάζει με θάλασσα με καρχαρίες, από την πληθώρα των καλών αντιπάλων. Οπότε ήταν μονόδρομος να ανεβάσει στροφές η Hyundai. Οι τιμές ξεκινούν από 35.590 ευρώ για το νέο υβριδικό Kona στη σπορτίφ έκδοση N Line.