Με τη βενζίνη να έχει πάρει την… ανηφόρα είναι πολλοί εκείνοι που δεν γεμίζουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους, αλλά καταφεύγουν λανθασμένα στη λύση των 10 και 20 ευρώ.
Eιδικοί υποστηρίζουν ότι η βενζίνη είναι ένα προϊόν που έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.
Η έκθεσή της στο φως και στον αέρα είναι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη ποιότητά της, η οποία όμως μπορεί να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση από 3 μήνες έως και έναν χρόνο αν είμαστε προσεκτικοί.
Σημαντικό ρόλο παίζει η ποσότητα του αέρα που υπάρχει στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Πολύς αέρας σημαίνει λίγο καύσιμο…
Αυτή είναι η περίπτωση που τα πτητικά συστατικά της βενζίνης, σημαντικά για την κρύα ανάφλεξη του κινητήρα, διαφεύγουν σιγά σιγά από την δεξαμενή. Το γεγονός αυτό την κάνει «βαρύτερη» αλλά μειώνει και την ποιότητα ανάφλεξης!
«Πολυκαιρισμένη» βενζίνη;
Επίσης, σημαντικό πρόβλημα στον κινητήρα του αυτοκινήτου μας μπορεί να δημιουργηθεί από βενζίνη που θα χρησιμοποιήσουμε μετά από μακρά αποθήκευσή της. Όταν η βενζίνη παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα αποθηκευμένη οξειδώνεται. Οι ολεφίνες, ακόρεστες ενώσεις του καυσίμου, αντιδρούν με το οξυγόνο του αέρα. Έτσι σχηματίζονται διάφορα οξέα αλλά και πολυμερή που στη συνέχεια δεν διαλύονται στο καύσιμο. Το ίζημα αυτό που σχηματίζεται μπορεί να φράξει αντλίες και να αποβεί μοιραίο για την σωστή λειτουργεία του κινητήρα.
Επομένως ο κίνδυνος οξείδωσης αυξάνεται ολοένα και περισσότερο όσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα αέρα στη δεξαμενή. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως όσο οδηγούμε με άδειο σχεδόν ρεζερβουάρ βενζίνης για μεγάλο χρονικό διάστημα, τόσο αυξάνουμε την «γήρανση» της αλλά και τα προβλήματα που θα προκύψουν από αυτή.
Συμπερασματικά, ενώ το κόστος για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ είναι πια μεγάλο, θα πρέπει να το ξανασκεφτούμε, κρατώντας τον αέρα μακριά από την βενζίνη. Γεμίζοντας το ρεζερβουάρ μας , μπορεί να μας φαίνεται μεγάλο το κόστος όμως δε θα είναι μεγαλύτερο από τις βλάβες που θα χρειαστεί να πληρώσουμε όταν θα βάλουμε «μπρος» το όχημά μας.