Η ανωτερότητα του Μαξ Φερστάπεν στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 επιβεβαιώνεται και με μερικά… μαθηματικά στη βαθμολογία των οδηγών.
Το τρίτο πρωτάθλημα οδηγών στην καριέρα του Μαξ Φερστάπεν είναι κάτι παραπάνω από διαφαινόμενο. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και μοιάζει ανίκητος. Αν υπάρχει όμως κάτι ακόμα χειρότερο την εφετινή σεζόν, είναι το γεγονός πως ο πρωταθλητής δεν έχει ξεκάθαρο αντίπαλο.
Πέρυσι, για παράδειγμα, ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε δύο νίκες στα πρώτα τρία γκραν πρι της χρονιάς και -έστω και προσωρινά – δημιούργησε ανταγωνισμό. Την εφετινή σεζόν αυτό δεν υπάρχει. Ο μοναδικός πιλότος που δείχνει μία σταθερότητα είναι ο Φερνάντο Αλόνσο, αλλά ακόμα κι αυτός δεν μοιάζει να έχει το κάτι παραπάνω που θα τον οδηγήσει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Οι δύο Ferrari έδειξαν σημάδια ανάκαμψης στο γκραν πρι της Αυστρίας αλλά και πάλι… κάτι λείπει. Μόνο Σέρχιο Πέρεζ εχει τα εφόδια (γρήγορο μονοθέσιο, δηλαδή) ώστε να κοντράρει τον Μαξ, αλλά πάει από το ένα λάθος στο άλλο. Σαν άπειρος, που δεν είναι.
Formula 1: Πως μεταφράζεται, λοιπόν, αυτό βαθμολογικά;
Ο Φερστάπεν έχει συγκεντρώσει, μέχρι στιγμής, 229 βαθμούς, με τον Πέρεζ να ακολουθεί με 148. Ο Αλόνσο ακολουθεί με 131, ενώ Χάμιλτον και Σάινθ έχουν μαζέψει από 106 και 82, αντίστοιχα.
Τι θα γινόταν, άραγε, αν οι ομάδες… ένωναν τις δυνάμεις τους; Ο Αλόνσο και ο Στρολ θα είχαν 178 βαθμούς. 51 λιγότερους από τον Μαξ. Ο Χάμιλτον και ο Ράσελ επίσης 178, δηλαδή 51 λιγότερους από τον Μαξ και ο Σάινθ με τον Λεκλέρ 154, δηλαδή 75 λιγότερους από τον Μαξ!
Συμπέρασμα; Αυτή τη στιγμή, με μια δόση υπερβολής, και τους κανόνες να άλλαζε η FIA και να έλεγε όλοι εναντίον του Φερστάπεν, πάλι ο πιλότος της Red Bull θα έπαιρνε το πρωτάθλημα. Μιλάμε για απόλυτη κυριαρχία σε οποιεσδήποτε συνθήκες, σε οποιαδήποτε πίστα. Οι ομάδες βελτιώνονται, φέρνουν αναβαθμίσεις, προσπαθούν να «μοιάσουν» στην RB19, αλλά μάταια. Τα μαθηματικά, μιλούν.