Η Tesla πρέπει να στείλει εκτεταμένα νέα δεδομένα για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στην NHTSA.
Η Εθνική Υπηρεσία Κυκλοφορίας και Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ ελέγχει εξονυχιστικά το σύστημα Αυτόματου Πιλότου και αν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί άμεσα θα αντιμετωπίσει μεγάλα πρόστιμα.
Ειδικότερα, αν η Tesla δεν παράσχει στην ομοσπονδιακή υπηρεσία πληροφορίες σχετικά με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία διατίθενται στην αγορά ως επιλογές Autopilot, Full Self-Driving και FSD Beta στις ΗΠΑ, η εταιρεία αντιμετωπίζει «αστικές κυρώσεις έως και 26.315 $ ανά παράβαση την ημέρα», με μέγιστο ποσό 131.564.183 $ για μια σχετική σειρά ημερήσιων παραβιάσεων, σύμφωνα με το NHTSA.
Η υπηρεσία ξεκίνησε μια έρευνα για την ασφάλεια του Αυτόματου πιλότου το 2021, αφού εντόπισε μια σειρά ατυχημάτων στα οποία οχήματα Tesla που χρησιμοποιούσαν Αυτόματο Πιλότο είχαν συγκρουσθεί με οχήματα ακινητοποιημένων πρώτων βοηθειών και οχήματα οδικής εργασίας.
Μέχρι σήμερα, κανένα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla δεν είναι αυτόνομο και τα αυτοκίνητα της εταιρείας δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως ρομποταξί όπως αυτά που διαχειρίζεται η Cruise ή η Waymo.
Αντίθετα, τα οχήματα Tesla απαιτούν έναν οδηγό πίσω από το τιμόνι, έτοιμο να κατευθύνει ή να φρενάρει ανά πάσα στιγμή. Το Auto Pilot και το FSD ελέγχουν μόνο το φρενάρισμα, το τιμόνι και την επιτάχυνση σε περιορισμένες περιπτώσεις.
Μεταξύ άλλων λεπτομερειών, η ομοσπονδιακή αρχή ασφάλειας οχημάτων ζητά πληροφορίες σχετικά με το ποιες εκδόσεις του λογισμικού, του υλικού και άλλων εξαρτημάτων της Tesla έχουν εγκατασταθεί σε κάθε αυτοκίνητο που πωλήθηκε, μισθώθηκε ή χρησιμοποιήθηκε στις ΗΠΑ από τα έτη μοντέλου 2014 έως το 2023, καθώς και ημερομηνία κατά την οποία οποιοδήποτε όχημα της Tesla «είχε γίνει δεκτό στο πρόγραμμα “Full-Self-Self Driving beta”.»
Το FSD Beta της εταιρείας αποτελείται από λειτουργίες υποστήριξης οδηγού που έχουν δοκιμαστεί εσωτερικά αλλά δεν έχουν πιστοποιηθεί πλήρως. Η Tesla χρησιμοποιεί τους πελάτες της ως ελεγκτές λογισμικού και ασφάλειας οχημάτων μέσω του προγράμματος FSD Beta, αντί να βασίζεται αυστηρά σε επαγγελματίες οδηγούς ασφάλειας, όπως είναι το βιομηχανικό πρότυπο.
Η Tesla πραγματοποίησε προηγουμένως εθελοντικές ανακλήσεις των αυτοκινήτων της λόγω προβλημάτων με το Autopilot και το FSD Beta και υποσχέθηκε να παραδώσει over-the-air ενημερώσεις λογισμικού που θα διορθώσουν τα προβλήματα.
Tesla: Τι έχει διαπιστώσει η NHTSA για το σύστημα υποβοήθησης οδηγού
Μια ειδοποίηση στον ιστότοπο της NHTSA τον Φεβρουάριο του 2023 ανέφερε ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού FSD Beta της Tesla μπορεί «να επιτρέψει στο όχημα να ενεργεί ανασφαλές γύρω από διασταυρώσεις, όπως να ταξιδεύει ευθεία μέσα σε μια διασταύρωση ενώ βρίσκεται σε λωρίδα μόνο στροφής, να εισέρχεται σε διασταύρωση ελεγχόμενης πινακίδας στάσης χωρίς να σταματήσει τελείως ή να προχωρήσει σε διασταύρωση κατά τη διάρκεια ενός σταθερού κίτρινου σήματος χωρίς τη δέουσα προσοχή.»
Σύμφωνα με στοιχεία που παρακολουθούνται από το NHTSA, υπήρξαν 21 γνωστές συγκρούσεις που οδήγησαν σε θανάτους που αφορούσαν οχήματα Tesla εξοπλισμένα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας -υψηλότερα από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει παρόμοιο σύστημα.
Τώρα, η NHTSA εξετάζει επίσης μια αναφορά από έναν ερευνητή ασφάλειας αυτοκινήτων, ο οποίος ζήτησε από την υπηρεσία να ανοίξει εκ νέου μια προηγούμενη έρευνα για να προσδιορίσει τις υποκείμενες αιτίες των γεγονότων «αιφνίδιας ακούσιας επιτάχυνσης».
Δηλαδή, ένας οδηγός μπορεί είτε να έχει σταθμεύσει είτε να οδηγεί με κανονική ταχύτητα και το αυτοκίνητό του να εκτινάσσεται απροσδόκητα προς τα εμπρός, οδηγώντας ενδεχομένως σε σύγκρουση.
Διαβάστε ακόμα: