Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την έβδομη συνεχόμενη νίκη του στο εφετινό πρωτάθλημα της Formula 1, με άνετο τρόπο και ώριμη οδήγηση στην Ουγγαρία.
Μετά από 35 χρόνια ένα μυθικό ρεκόρ έσπασε. Το 1988 η McLaren των Σένα-Προστ είχε μετρήσει 11 συνεχόμενες νίκες. Πλέον, η Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρεζ μετρά 12 συνεχόμενες νίκες και γράφει ιστορία. Η αυστριακή ομάδα δούλεψε σαν καλοδουλεμένη μηχανή, είχε ένα άριστο γκραν πρι στο Hungaroring, με ιδανικά πιτ στοπ και τέλεια στρατηγική και ο παγκόσμιος πρωταθλητής νίκησε ξανά.
Η McLaren αξίωνε το 2-3 ωστόσο ο Σέρχιο Πέρεζ πέρασε τον Πιάστρι και τερμάτισε αυτός τρίτος, πίσω από τον εκπληκτικό Λάντο Νόρις. Μία McLaren από τα παλιά που απειλεί στα ίσια, πλέον τη Red Bull. Όχι για το πρωτάθλημα, αλλά σίγουρα για μελλοντικές νίκες στα εναπομείναντα γκραν πρι.
Formula 1: Καταστροφική εκκίνηση για τον Χάμιλτον
Ο καιρός ήταν πολύ καλός στην Ουγγαρία και το Hungaroring ήταν γεμάτο κόσμο. Οι περισσότεροι πιλότοι χρησιμοποίησαν μέση γόμα στην εκκίνηση. Ο Λιούις Χάμιλτον δεν έφυγε καλά όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα και στην πρώτη στροφή ο Μαξ Φερστάπεν τον πέρασε. Τη μεταξύ τους μάχη εκμεταλλεύτηκαν οι δύο McLaren που προσπέρασαν αμφότερες τον Βρετανό, με τον Πιάστρι να περνά και τον Νόρις και να πλασάρεται δεύτερος!
Ο Αυστραλός προσπάθησε να απειλήσει και τον Φερστάπεν αλλά στον 10ο γύρο η μεταξύ τους διαφορά είχε φτάσει στα τρία δευτερόλεπτα.
Both Alpines are out of the race after colliding at Turn 1 at the start ❌❌#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/ElswGzl4qg
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Έκτοτε ο Φερστάπεν άνοιξε τη διαφορά και όλα θα κρίνονταν επί το πλείστον στις αλλαγές των ελαστικών. Η McLaren έκανε δύο ιδανικά πιτ στοπ (το ένα στα 2 δευτερόλεπτα, ρεκόρ για το 2023, μέχρι να απαντήσει η Red Bull αργότερα με 1,9) τα οποία, βέβαια, έφεραν τον Λάντο Νόρις μπροστά από τον Όσκαρ Πιάστρι και ήλπιζε για ένα κακό από τη Red Bull. Αυτό δεν ήρθε και ο πρωταθλητής διατηρήθηκε στην κορυφή.
Ο Χάμιλτον δεν είχε την ταχύτητα που ήθελε και άρχισε να… γκρινιάζει και να ρωτά τους μηχανικούς του αν πείραξαν κάτι στη μονάδα ισχύος της W14.
Ακριβώς στα μισά του γκραν πρι, ο Πέρεζ είχε ανέβει στην πέμπτη θέση, από την ένατη που εκκίνησε, και προσπαθούσε με μέση γόμα να πλησιάσει τον Χάμιλτον. Στο 6-7 ήταν οι Ferrari με τον Σάινθ πάνω από τον Λεκλέρ. Λίγο νωρίτερα η Scuderia είχε κάνει ένα καταστροφικό πιτ στοπ εννέα δευτερολέπτων στον Μονεγάσκο. Άθλιο. Και πέρα από αυτό, ο Λεκλέρ δέχθηκε και ποινή πέντε δευτερολέπτων λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας στο πιτ λέιν.
Formula 1: Μάχες Πέρεζ-Χάμιλτον αλλά και μάχες στα πιτ!
Από τον 41ο γύρο ο Λιούις Χάμιλτον έβλεπε έντονα στους καθρέπτες του τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός πίεσε όσο μπορούσε τον Βρετανό και ενώ φαινόταν ότι θα τον περάσει από στιγμή σε στιγμή, από τη Red Bull τον κάλεσαν στα πιτ. Αυτό συνέβη γιατί μπήκε και ο Όσκαρ Πιάστρι για αλλαγή που ήταν ο επόμενος στόχος των Αυστριακών.
Κάπως έτσι ο Πέρεζ βγήκε 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον Αυστραλό και δε δυσκολεύτηκε να τον προσπεράσει, δευτερόλεπτα αργότερα. Αν και ο πιλότος της McLaren έδωσε τη μάχη του.
Perez and Piastri battled hard between Turns 2 and 3 👀
Race stewards had a look at the incident but they’ll be no further action #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/yfSx5TWZls
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Στον 51ο γύρο ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή του και βγήκε άνετα, 13 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λάντο Νόρις. Ταυτόχρονα, ο Λιούις Χάμιλτον με πιο φρέσκα ελαστικά πέρασε τον Όσκαρ Πιάστρι για την τέταρτη θέση.
Η νίκη είχε κριθεί από νωρίς και κάπως έτσι η προσοχή μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας δόθηκε αρχικά στο αν ο Σέρχιο Πέρεζ θα καταφέρει να πλησιάσει τον Νόρις για τη δεύτερη θέση. Αυτό δεν έγινε αν και μείωνε αρκετά για πολλή ώρα.
Στη συνέχεια, ο Ράσελ πέρασε τον Σάινθ για την έβδομη θέση και πίεσε όσο μπορούσε για να μπει στα πέντε δευτερόλεπτα του Λεκλέρ, αφού ο Μονεγάσκος είχε την ποινή. Τελικά κόλλησε πίσω του και πλασαρίστηκε έκτος!
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ουγγρικού γκραν πρι:
LAP 70/70
Here’s how they finished in Hungary 👀#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/TkiEODE6eM
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023