Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 125 ετών από το πρώτο αυτοκίνητο με τετρακύλινδρο κινητήρα, η Mercedes-Benz μας θυμίζει ορισμένες από τις επιτυχημένες δημιουργίες της.
Daimler “Phoenix” το 1898
Στα τέλη του 19ου αιώνα, παραδόθηκε από την DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft), όπως ονομαζόταν τότε η γερμανική εταιρεία, στον επιχειρηματία Εμίλ Γέλινεκ, το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο με τετρακύλινδρο κινητήρα. Η χωρητικότητά του ήταν 2.1 λίτρα και η απόδοσή του ήταν… 8 ίπποι. Ο σχεδιασμένος από τον Μέιμπαχ κινητήρας, αποτέλεσε τη βάση για νέα γενιά τετρακύλινδρων συνόλων που έφταναν μέχρι και τους 23 ίππους.
Mercedes-Benz 600 το 1963
Ένα από τα πλέον κλασικά και χαρακτηριστικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, η σειρά 600 (W100 για τους μυημένους) παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1963 και σύντομα απέκτησε τον τίτλο του καλύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο. Όχι τυχαία, αφού ήταν στην παραγωγή μέχρι το 1981 και αποτέλεσε αυτοκίνητο πολλών ηγετών παγκοσμίως, διασημοτήτων, τραγουδιστών και ανά τον κόσμο VIP’s. Πιο χαρακτηριστική ήταν η έκδοση Pullman με το μεταξόνιο των 3,9 μέτρων, έναντι 3,2 μέτρων της «κοντής».
H 190 E 2.3-16 στην πίστα του Ναρντό το 1983
Όνειρο πολλών φίλων της αυτοκίνησης, η θρυλική 190Ε 2.3 16V έσπασε τρία παγκόσμια ρεκόρ από τις 13-18 Αυγούστου του 1983 στην πίστα Ναρντό, στη Ν. Ιταλία. Ένα από αυτά ήταν ότι, διένυσε συνεχόμενα 50.000 χλμ. με το πόδι στο πάτωμα σε χρόνο 201 ώρες, 39 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα. Κάτι που σημαίνει ότι η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν 247,9 χλμ./ώρα, με τις καιρικές συνθήκες να θυμίζουν έντονα… 2023, αφού η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της ημέρας στη νότια Ιταλία έφτανε τους 40 βαθμούς. Αυτό το ρεκόρ ήταν απόδειξη για την αξιοπιστία της γερμανικής εταιρείας, υπό ακραίες συνθήκες φορτίου και θερμοκρασιών.
AMG x 4 το 1993
Πριν από 30 χρόνια έκαναν την πρεμιέρα τους στη Φρανκφούρτη τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις μοντέλων AMG. Οι C36 και Ε36 AMG εξοπλίστηκαν με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, με αυξημένη πλέον χωρητικότητα στα 3.6 λίτρα (έναντι 2.8 λίτρων) με την απόδοση να φτάνει τους 280 ίππους, χάρη και σε επιπλέον παρεμβάσεις στα πιστόνια και τον στρόφαλο. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και οι SL 60 AMG και Ε 60 με τον V8 των 6.0 λίτρων να αποδίδει 381 ίππους.
Maybach το 1998
Ακριβώς πριν 25 χρόνια, στις 18 Ιουλίου, δόθηκε το πράσινο φως από το διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας, για την παραγωγή της Maybach, του κορυφαίου και πολυτελούς μοντέλου, ανώτερο ακόμα και από την S-Class της εποχής. Οι Maybach 57 & 62 (με το μεγάλο μεταξόνιο) ήταν στην παραγωγή μέχρι το 2013, εξοπλίζονταν αποκλειστικά με V12 κινητήρα και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, χωρίς να ξεχνάμε τις άπειρες δυνατότητες διαμόρφωσης του πολυτελούς εσωτερικού.
Mercedes-Benz Vision CLS & SLR McLaren το 1993
Η πρωτότυπη έκδοση της CLS, η Vision, που αποτέλεσε τη βάση για πολλά τετράπορτα coupe μοντέλα, όχι μόνο της Mercedes-Benz, παρουσιάστηκε το 1993 κι αποτέλεσε τον προπομπό του μοντέλου παραγωγής την επόμενη χρόνια. Ωστόσο, το 1993 στη Φρανκφούρτη, τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν φυσικά στην SLR McLaren, που ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας της Mercedes-Benz με την McLaren F1.
Την παράσταση έκλεψαν οι “gullwing” πόρτες, θυμίζοντας φυσικά την 300 SL της δεκαετίας του 1950, χωρίς να ξεχνάμε τον υπερτροφοδοτούμενο V8 των 5.5 λίτρων, απόδοσης 626 ίππων και 780 Nm ροπής, που έδινε εκρηκτικές επιδόσεις, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, αφού για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονταν μόλις 3,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 334 χλμ./ώρα.