Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν για μια «εισβολή» των Κινέζων στην ηλεκτροκίνηση και οργανώνουν τη γραμμή άμυνας.
Η έλευση φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην περιοχή οδήγησε τη Renault να πει ότι στόχευε να μειώσει το κόστος παραγωγής για τα ηλεκτρικά μοντέλα της κατά 40%.
Ο οικονομικός διευθυντής της, Τιερί Πιετόν, δήλωσε την Πέμπτη ότι ο καλύτερος τρόπος για να αποτραπεί ο ανταγωνισμός τιμών ήταν να μειώσει η αυτοκινητοβιομηχανία το δικό της κόστος ανάπτυξης και κατασκευής.
Η στοχευόμενη μείωση κατά 40% προσδιορίζεται, βέβαια, για το 2027 και μετά, δηλαδή για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων του Ομίλου Renault.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, ωστόσο, δήλωσε ότι ο όμιλος θα αρχίσει να βλέπει σημαντικά χαμηλότερο κόστος παραγωγής από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, χάρη στη μείωση του κόστους πρώτων υλών.
«Είναι ξεκάθαρο ότι είμαστε ανταγωνιστικοί και ότι ο χρόνος είναι ουσιαστικός, αλλά αυτή είναι η δουλειά στην οποία βρισκόμαστε», είπε.
Η παράδοση ηλεκτρικών οχημάτων σε προσιτές τιμές έχει γίνει προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η στροφή σε καθαρότερη οδήγηση έχει έρθει με υψηλές τιμές, κυρίως λόγω του κόστους της μπαταρίας.
Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η SAIC έχουν επενδύσει πολλά στη μετάβαση, με χαμηλότερο κόστος εργασίας και τοπικούς προμηθευτές μπαταριών για να πάρουν το προβάδισμα έναντι πολλών αντιπάλων.
Το 2022, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν μερίδιο 9% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με προβλέψεις της εταιρείας συμβούλων Inovev. Και ο ρυθμός αυξάνεται.
Ηλεκτροκίνηση: «Εξαιρετικά βάναυσος» ο ανταγωνισμός λέει ο Κάρλος Ταβάρες
Όπως και άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, η Renault αντιμετωπίζει επίσης αυξημένη πίεση από την Tesla, η οποία έχει μειώσει τις τιμές αρκετές φορές φέτος.
Η Tesla και η MG της SAIC ήταν οι μεγάλοι νικητές των πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, δήλωσε την Τετάρτη ότι ο ανταγωνισμός με τους Κινέζους κατασκευαστές θα είναι «εξαιρετικά βάναυσος».
«Η ανταγωνιστικότητά τους στο κόστος είναι 25% καλύτερη από εμάς. Πρέπει να πολεμήσουμε», είπε, περιγράφοντας την κινεζική ώθηση ως «εισβολή».
«Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το δικό μας κόστος για να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να αποκομίζουμε κέρδη με προσιτές τιμές για τη μεσαία μας τάξη», είπε.
Ο Tavares είπε ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν «τα ίδια όπλα» με τους Κινέζους ανταγωνιστές τους, προμηθεύοντας ανταλλακτικά σε χώρες χαμηλότερου κόστους και συνεργασίες με προμηθευτές μπαταριών που προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό ενέργειας, κόστους και βάρους.
«Σημαίνει ότι πρέπει να καταλήξουμε σε μια πρόταση προμήθειας που θα μας επιτρέπει να πουλάμε αυτά τα αυτοκίνητα όπως το Citroen New e-C3 στα 25.000 ευρώ ή λιγότερο, με κερδοφόρο τρόπο», ανέφερε.
Η Stellantis θα κατασκευάσει αυτό το μοντέλο από το επόμενο έτος στο εργοστάσιό της στην Τρνάβα της Σλοβακίας, το οποίο έχει χαμηλότερο κόστος εργασίας από τα εργοστάσια της Δυτικής Ευρώπης.