Το Microlino, μπορούμε να πούμε ότι είναι η αναβίωση του θρυλικού Isetta, εποχής 1960.
Μπορεί τα δύο αυτοκίνητα, να μην έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, έχουν όμως ένα κοινό σημείο.
Ότι και στα δύο η είσοδος για τα δύο άτομα γίνεται από μπροστά.
Δεν υπάρχουν πλαϊνές πόρτες. Ανοίγει όλο το μπροστινό μέρος, μαζί με το παρμπριζ από τα δεξιά προς τα αριστερά, και το Microlino που εισάγει στη χώρα μας η Kosmocar σας ξεναγεί στον κόσμο της μικροκινητικότητας.
«Αυτοκινητάκι» αποκλειστικά για τον αστικό ιστό που ζυγίζει από 496 κιλά έως 530 (αναλόγως με την μπαταρία) με εξωτερικές διαστάσεις τέτοιες το οποίο του επιτρέπει να τρυπώνει και παρκάρει παντού ενώ προσφέρει και 230 λίτρα για τις καθημερινές αγορές.
Microlino: Παρκάρει παντού στα στενά της πόλης
Οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 2.519/1.473/1.501 χλστ. και προσφέρεται με τρεις διαφορετικές μπαταρίες, 6/10,5/14 kWh με αντίστοιχη αυτονομία 91/177/230 χλμ.
H ισχύς του είναι 12,5 kW με 89 Nm ροπής με τελική ταχύτητα 90 χλμ./ώρα.
Το Microlino εφοδιάζεται με καλώδιο φόρτισης Type 2 για δημόσια φόρτιση και μπορεί να φορτιστεί σχεδόν σε οποιοδήποτε σημείο φόρτισης, σε ταχυφορτιστή wallbox ή με μια πρίζα οικιακού ρεύματος σε μόλις 4 ώρες.
Ξεκίνησε η διάθεσή του Microlino στη χώρα μας
Στη χώρα μας είναι άμεσα διαθέσιμο-online-με τη μεσαία μπαταρία των 10,5kW, στην έκδοση Dolce, από 22.800 ευρώ και στην πλούσια Competizione από 23.400 ευρώ, χωρίς το κίνητρο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που μειώνει την τιμή κατά 3.000 ευρώ ή κατά 4.000 ευρώ όταν πρόκειται για νέους έως 29 ετών.
Το Microlino με τη μικρή μπαταρία (6 kWh) αλλά και με τη μεγάλη των 14 kWh θα είναι διαθέσιμες από το 2024.
Το Microlino μας θυμίζει και μια ωραία ταινία που μπορείτε να δείτε στο YouTube που έχει ως εξής.
Γυρίζουμε πίσω τις σελίδες του ημερολογίου και η ωραία ομολογουμένως ταινία που μας ταξιδεύει σε μια πολύ δύσκολη καθεστωτική εποχή το 1964.
Η οικογένεια του Jacobi είχε ήδη εγκαταλείψει τα ανατολικά της πόλης το 1958, τρία χρόνια πριν την κατασκευή του τείχους του Βερολίνου.
Όταν ο παλιός του φίλος Manfred Koster του ζήτησε να τον βοηθήσει να δραπετεύσει από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας, σκέφτηκε ένα τολμηρό σχέδιο.
Το μικρό αυτοκινητάκι Isetta επρόκειτο να «μετατραπεί» ως αυτοκίνητο διαφυγής.
Το μικρό αυτό όχημα των 2,30 μ. και πλάτος 1,40 μ. θα προκαλούσε ελάχιστες υποψίες στους στρατιώτες στα συνοριακά φυλάκια των συνόρων, ή τουλάχιστον έτσι ήλπιζε.
Παρατηρώντας όμως αυτό το Isetta φαντάζει ακόμα και σήμερα αδύνατο να κρύψεις ένα άτομο μέσα στο Isetta. Το αυτοκίνητο είναι ήδη πολύ στενό για δύο άτομα στα καθίσματα ακριβώς πίσω από την μπροστινή πόρτα, που από εκεί γίνεται η είσοδος/έξοδος.
Ο δαιμόνιος Klaus Jacobi σκαρφίστηκε το εξής.
Την κρυψώνα του φίλου να την φτιάξει πίσω από τον πάγκο του καθίσματος ακριβώς δίπλα στον κινητήρα.
Ο Jacobi ως μηχανικός αυτοκινήτων πραγματοποίησε τη μετατροπή στο πρώην εργαστήρι εκπαίδευσης του στο Βερολίνο.
Έκοψε ένα άνοιγμα στην επένδυση πίσω από τον πάγκο του καθίσματος, μετατόπισε το ράφι προς τα πάνω, αφαίρεσε τον εφεδρικό τροχό, τη θέρμανση και το φίλτρο αέρα.
Άλλαξε επίσης το ρεζερβουάρ καυσίμου των 13 λίτρων με ένα πολύ μικρό, 2 λίτρων μόνο, κάνοντας έτσι χώρο για τον κρυμμένο επιβάτη.
Η μεγάλη απόδραση
Στις 23 Μαΐου 1964, λίγο πριν κλείσει η συνοριακή διέλευση τα μεσάνυχτα, η Isetta που είχε μετατραπεί από τον Klaus Jacobi, πέρασε το φυλάκιο.
Λίγο μετά τη διέλευση, απελευθέρωσε τον φίλο του Μάνφρεντ από την κρυψώνα του πίσω από τον πάγκο του καθίσματος και τον πήρε στην αγκαλιά του παραληρημένο από χαρά.
Αυτή ήταν η μόνη φορά που η Isetta του Jacobi χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκίνητο διαφυγής, αλλά το επίτευγμά του ήταν να εμπνεύσει και άλλους μιμητές.
Οκτώ ακόμη πολίτες της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας κατάφεραν να διαφύγουν στη Δύση τα επόμενα χρόνια με παρόμοιες μετασκευασμένες Isetta. Σήμερα αυτό το αυτοκίνητο εκτίθεται στο Μουσείο Τείχους του Βερολίνου.
Τα υπόλοιπα στην ταινία με τον τίτλο «Τhe small escape»
Δείτε το βίντεο: