Στο WRC της Φινλανδίας (3-6 Αυγούστου) το 4ο Toyota Yaris Rally1 θα φέρει στις πόρτες τον αριθμό 97.
Αυτό που θα οδηγήσει ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα
Ο Φινλανδός αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing προτίμησε να έχει στις πόρτες του αυτοκινήτου του, τον αριθμό 97 και όχι το κλασσικό 10, με το οποίο έτρεχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
WRC: Οι λόγοι που επέλεξε ο Λάτβαλα το 97 και όχι το κλασικό 10 είναι οι εξής
«Πρώτα από όλα, τα αυτοκίνητα κατηγορίας WRC κυκλοφόρησαν το 1997» είπε ο Λάτβαλα.
«Ο πατέρας μου, αγόρασε ένα Ford Escort WRC στα τέλη του 1997 και ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή, που είχα δει ποτέ στη ζωή μου. Ήταν υπέροχο. Επίσης το 1997 ήταν η χρονιά, που πήγα με τον ξάδερφο μου στον Καναδά και ήταν η καλύτερη χρονιά της παιδικής μου ηλικίας».
Ο Λάτβαλα, όπως και οι περισσότεροι οδηγοί αγώνων, παραμένουν παιδιά με απίστευτη αγάπη για τους αγώνες αυτοκινήτου.
Δοκιμή 150 χλμ. για τον Λάτβαλα
Ο Φινλανδός, περιμένοντας τη μεγάλη μέρα ,που ήταν η μέρα δοκιμής, να οδηγήσει δηλαδή το Yaris Rally1, με το οποίο θα πάρει μέρος στο φινλανδικό αγώνα, δυσκολεύτηκε πολύ να κοιμηθεί.
Η προσμονή και η αγωνία, πως θα τα πάει με το αυτοκίνητο και με την οδήγηση του, τον κράτησαν άγρυπνο. Τελικά ο Φινλανδός μπήκε στο Yaris Rally1, σα να μην είχε βγει ποτέ από αυτό και οδήγησε 150 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια του τεστ.
«Αμέσως, όταν ξεκίνησα, ένιωσα το αυτοκίνητο να είναι εύκολο στην οδήγηση. Ένιωσα πολύ ωραία όταν το οδηγούσα », είπε ο Λάτβαλα.
«Ξεκινήσαμε τη δοκιμή στις 9 το πρωί και τελειώσαμε στις 4 το απόγευμα. Είχα ένα αυτοκίνητο, που ήταν λίγο πιο άκαμπτο, αλλά είναι λίγο πιο ακριβές – αυτό θέλει ο Κάλε Ροβάνπερα, έτσι το ρύθμισα και εγώ».
Ο Λάτβαλα παρ’ ολο που δεν είχε κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ τα πήγε στο τεστ καλύτερα απ’ ό,τι περίμενε.
«Δεν κοιμήθηκα, τόσο καλά μπορώ να σας πω, ήταν μια σύντομη νύχτα», είπε.
«Πρώτα από όλα ήμουν ενθουσιασμένος, αλλά δεύτερον ήμουν νευρικός, γιατί ήταν μια Ειδική Διαδρομή, που δεν είχα οδηγήσει ποτέ, πραγματικά σε μια δοκιμή, έτσι το άγχος του καινούργιου δρόμου, όπως και να αποκτήσω αυτή την αίσθηση του, πώς θα είναι, πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο, πώς πάνε όλα; Πώς μπορώ να προσαρμοστώ στο αυτοκίνητο; Με κράτησαν ξύπνιο».
Ακόμα και ο Γιούχο Χανίνεν, ο συνοδηγός τόνισε ότι έμεινε έκπληκτος από την οδήγηση του Λάτβαλα. Εαν δεν έχεις εμπιστοσύνη σε αυτά τα αυτοκίνητα, τότε η οδήγηση μπορεί να έχει άσχημα αποτελέσματα».
Αγωνιά ο Λάτβαλα, σα να τρέχει πρώτη φορά. Βέβαια δεν είναι και τόσο εύκολο να οδηγείς μπροστά τους συμπατριώτες σου και μάλιστα σε ένα τόσο δύσκολο ράλι, που απαιτεί ακρίβεια κινήσεων και υψηλές ταχύτητες. Πραγματικά του ευχόμαστε να το διασκεδάσει.