Η Toyota αποκάλυψε το ολοκαίνουριο Land Cruiser, ένα μοντέλο που συνδυάζει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το έκαναν διάσημο, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες.
70 και πλέον χρόνια παρουσίας μετρά το θρυλικό Land Cruiser, αφού το αρχικό μοντέλο, το Toyota BJ έκανε την πρώτη του εμφάνιση την 1η Αυγούστου του 1951 και σύντομα έκανε γνωστές τις δυνατότητές του, ανεβαίνοντας στον 6ο σταθμό του όρους Φούτζι.
Στη συνέχεια το Land Cruiser καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού, ως συνώνυμο της αξιοπιστίας και των απεριόριστων δυνατοτήτων εκτός δρόμου. Κατά συνέπεια το νέο μοντέλο δεν θα μπορούσε να παρεκκλίνει στο ελάχιστο απ’ όλα αυτά που πρεσβεύει. Διατηρεί λοιπόν το κλασικό πλαίσιο τύπου «σκάλας», ενισχυμένο ωστόσο κατά 50% με την ακαμψία αυξημένη κατά 30%.
Toyota: Με νέο σύστημα διεύθυνσης και βελτιωμένες αναρτήσεις το Land Cruiser
Βελτιώσεις έχουν γίνει και στις αναρτήσεις, ενισχύοντας τις αρθρώσεις και τους συνδέσμους με το αμάξωμα, κρίσιμο στοιχείο στις εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Η πιο σημαντική ωστόσο αλλαγή στον τομέα των αναρτήσεων είναι η διάταξη της αποσπώμενης αντιστρεπτικής ράβδου, SDM (Stabilizer with Disconnecting Mechanism), που επιτρέπει στον οδηγό να «αφαιρέσει» προσωρινά την αντιστρεπτική δοκό, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους τροχούς, σε πολύ ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες.
Παράλληλα, αναβαθμισμένο είναι και τα συστήματα Multi Terrain Monitor και Multi Terrain Support, τα οποία με τη χρήση εξωτερικών καμερών δίνουν μία πλήρη εικόνα της θέσης των τροχών και του περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας ανάλογα την απόδοση του κινητήρα, ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα ολίσθησης, αλλά και… ατυχημάτων.
Ριζικές αλλαγές έχουμε στο σύστημα διεύθυνσης, όπου υιοθετήθηκε η ηλεκτρική υποβοήθηση, για μεγαλύτερη ευκολία στους ελιγμούς, αλλά και να γίνει εφικτή η τοποθέτηση του συστήματος προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, Lane Tracing Assist της Toyota.
Με diesel κινητήρα για την Ευρώπη
Για την ευρωπαϊκή αγορά, η Toyota θα εξοπλίζει το Land Cruiser με diesel κινητήρα 2.8 λίτρων, 204 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση (για τα δεδομένα της κατηγορίας), αυτονομία και αξιοπιστία. Αργότερα, το 2025, θα προστεθεί και μία ήπια υβριδική έκδοση, 48 Volt, που θα προσφέρει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία. Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς είναι ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που χάρη στις δυνατότητές του και στη ροπή του diesel, προσφέρει στο νέο Land Cruiser ελκτική ικανότητα 3.500 κιλών.
Η επιστροφή στις ρίζες είναι εμφανής στη σχεδίαση του αμαξώματος, που ξεφεύγει από τις σύγχρονες «επιταγές». Οι έντονες ακμές, η απουσία καμπυλών και τα τονισμένα φτερά, δεν αφήνουν αμφιβολία για τις δυνατότητές του, αλλά ούτε και για την καθαρόαιμη καταγωγή του. Το μεγάλο αμάξωμα των σχεδόν 5 μέτρων (4,92) μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του μέχρι και επτά επιβάτες, όπως παραδοσιακά συμβαίνει με το Land Cruiser, με το πλάτος του να φτάνει τα 1,98 μέτρα και το ύψος τα 1,87 μέτρα.
Αν και οι πωλήσεις του νέου Land Cruiser θα ξεκινήσουν επίσημα το 1ο εξάμηνο του 2024, η Toyota δίνει τη δυνατότητα σε 3.000 υποψήφιους κατόχους να παραλάβουν τα πρώτα, περιορισμένης παραγωγής μοντέλα από τον Οκτώβριο του 2023. Όσοι πιστοί προσέλθετε…