Κατά κάποιον τρόπο η αρχή στην μικροκινητικότητα έγινε με το Citroen Ami, ενώ το Microlino που ήρθε πρόσφατα στη χώρα μας, υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο τη σχετικά νέα κατηγορία οχημάτων, η οποία αναπτύσσεται και έρχεται να καλύψει την ανάγκη αστικής και περιαστικής μετακίνησης.
Σύμφωνα με τις έρευνες η παγκόσμια αγορά Microcars αναμένεται να φτάσει τα 59,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.
Πρόκειται για μια εντελώς ξεχωριστή κατηγορία οχημάτων που με χαμηλό σχετικά κόστος κτήσης/χρήσης διευκολύνουν την τοπική αστική μετακίνηση.
Η εν λόγω αγορά στις ΗΠΑ έφθασε τα 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022.
Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, προβλέπεται να φτάσει σε προβλεπόμενο μέγεθος αγοράς 6,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το έτος 2030.
Μεταξύ των άλλων αξιοσημείωτων γεωγραφικών αγορών είναι η Ιαπωνία και ο Καναδάς, καθεμία από τις οποίες προβλέπεται να αναπτυχθεί κατά 2,3% και 2,0% αντίστοιχα έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.
Και στην Ευρώπη υπάρχουν στοιχεία ανάπτυξης της μικροκινητικότητας και των Microcars , τα οποία διεκδικούν τη θέση τους στις αγορές, καθόσον έχουν βελτιωθεί ποιοτικά και διαθέτουν σύγχρονα συστήματα ασφάλειας/άνεσης.
Ασφαλώς, κυριαρχούν τα ηλεκτρικά μοντέλα στο είδος, οπότε με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης δημιουργείται ζωτικός χώρος.
Μικροκινητικότητα: To νομοθετικό πλαίσιο και τι ισχύει
Υπάρχουν 2 κατηγορίες μικροαυτοκινήτων η L6e χαμηλής ταχύτητας έως 45 χλμ/ώρα και η L7e υψηλής ταχύτητας έως 90 χλμ/ώρα. Η L6e ταξινομείται ως μοτοποδήλατο και οδηγείται με την αντίστοιχη άδεια οδήγησης, δηλαδή και από νέους 16 ετών, η L7e ταξινομείται ως 4τροχη βαριά μοτοσυκλέτα οδηγείται και με άδεια μοτοσυκλέτας, ενώ και στις δυο περιπτώσεις τα οχήματα μπορούν να οδηγηθούν με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου.
Τα ονόματα αυτών των δυο κατηγοριών εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και λαμβάνουν κρατική επιδότηση μετά την αγορά 40% στη βασική τιμή προ ΦΠΑ με ταβάνι τα 3.000 ευρώ για ιδιώτες και εταιρείες.
Επιπλέον, οι ιδιώτες μπορούν να λάβουν πρόσθετες επιδοτήσεις 400 ευρώ για απόσυρση οχήματος ίδιας κατηγορίας, 500 ευρώ για ΑΜΕΑ και 500 ευρώ για πολύτεκνους. Οι εταιρείες πέρα της επιδότησης έχουν τη δυνατότητα να αποσβέσουν τα οχήματα αυτά σε 2 μόλις έτη στο 150% της αξίας τους, όταν πρόκειται για πάγια ή όταν πρόκειται για μισθωμένα αυτοκίνητα (Leasing) με μισθώματα προσαυξημένα κατά 50%.
Ας δούμε, όμως, τι λένε οι στελέχη της αγοράς για τα Microcars και την πορεία τους στη χώρα μας:
Ιωάννης Εμιρζάς: Διευθύνων Σύμβουλος Kosmocar (Μicrolino)
Το αυξημένο κόστος ζωής, η υπερθέρμανση του πλανήτη, η συμφόρηση και η έλλειψη χώρου καθώς και η δυσκολία στις μετακινήσεις είναι μόνο μερικές από τις προκλήσεις που βιώνουν οι σύγχρονες πόλεις και οι κάτοικοί τους.
Η μικροκινητικότητα έρχεται ως μια απλή και φαινομενικά μαγική επιλογή να δώσει λύση σε ένα περίπλοκο πρόβλημα.
Αντικαθιστώντας βασικές καθημερινές μας διαδρομές, με μέσα όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα ηλεκτρικά μηχανάκια ή τα ηλεκτρικά microcars, ελαχιστοποιούμε το ανθρώπινο αποτύπωμα στο περιβάλλον, ηρεμούμε την κίνηση στους δρόμους, ελαφρύνουμε το οικονομικό κόστος, γλιτώνουμε χρόνο μετακίνησης και παρκάρουμε πιο εύκολα.
Η νέα μορφή κινητικότητας σημαίνει ότι μπορούμε να απολαμβάνουμε περισσότερο τις μετακινήσεις, να διασκεδάζουμε εξερευνώντας νέα μέρη και να αισθανόμαστε ελεύθεροι να κινηθούμε όπως επιθυμούμε.
Η KOSMOCAR μέσω της KOSMORIDE δημιουργεί καινοτόμες λύσεις που βοηθούν να κάνουμε ακριβώς αυτό, είτε μετακινούμαστε στη δουλειά ή απλά διασκεδάζουμε με την οικογένεια και τους φίλους μας.
Είμαστε περήφανοι που προσφέρουμε την ευκαιρία για μια πιο έξυπνη, καθαρή και βιώσιμη κινητικότητα μέσω του www.kosmoride.gr και του δικτύου καταστημάτων KOSMORIDE, σε Μαρούσι, Γλυφάδα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Λάρισα και Πάτρα.
Η KOSMORIDE παρέχει μια ευρεία γκάμα e-bikes από κορυφαίες μάρκες όπως STROMER, Riese & Muller, Ducati, Moustache, Giant, KTM, Gocycle, Lacros και άλλες. Αυτά τα e-bikes συνδυάζουν την προηγμένη τεχνολογία με τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό για να προσφέρουν ένα απόλυτα ευχάριστο και βιώσιμο τρόπο μετακίνησης.
H KOSMORIDE προτείνει και τα ηλεκτρικά scooter Silence, που προσφέρουν ευελιξία και ασφάλεια για τις κοντές αποστάσεις στις αστικές περιοχές.
Υπάρχει μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων που αναδύεται στις πόλεις σε όλο τον κόσμο: μικρά, προστατευμένα από τις καιρικές συνθήκες αστικά οχήματα που ανήκουν στο ευρύ φάσμα μεταξύ των δίτροχων ηλεκτρικών οχημάτων και των παραδοσιακών αυτοκινήτων.
Η άνοδος των Microcars αποτελεί άμεση απάντηση στις προκλήσεις που θέτει η σύγχρονη αστική ζωή. Καθώς στις πόλεις γίνεται ολοένα και πιο έντονη η κυκλοφοριακή συμφόρηση και οι χώροι στάθμευσης όλο και πιο σπάνιοι, αυτά τα οχήματα προσφέρουν μια συναρπαστική εναλλακτική λύση. Οι συμπαγείς διαστάσεις τους καθιστούν την πλοήγηση σε στενούς δρόμους και στενές θέσεις στάθμευσης πιο εύκολη, απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο στα πολυσύχναστα αστικά κέντρα.
Το ελβετικής σχεδίασης Microlino, που κατασκευάζεται στο Τορίνο της Ιταλίας και παραπέμπει στην εμβληματική Isetta, στοχεύει, πλέον και στην Ελλάδα μέσω της KOSMORIDE, να γίνει το πρώτο αυτοκίνητο μιας νέας γενιάς οδηγών και το πρώτο δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας, που ίσως χρειάζεται ένα μεγάλο αυτοκίνητο για μακρινά ταξίδια και συγκεκριμένες διαδρομές, αλλά μπορεί να έχει ένα Microlino για την πόλη. Με μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 230 χιλιόμετρα, το Microlino καλύπτει άνετα την πλειοψηφία των διαδρομών μας μέσα σε αυτή.
Το ανατρεπτικό Μicrocar, το οποίο ανήκει στην κατηγορία L7e, φορτίζει και σε συνηθισμένη οικιακή πρίζα εντός 4 ωρών και έχει χώρο για 2 άτομα και 230 λίτρα πορτμπαγκάζ. Χάρη στο περιορισμένο του βάρος περίπου 500 κιλών, ο ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει με άνεση το φορτίο του, κάνοντας την οδήγηση του Microlino απόλαυση.
To αυτοφερόμενο πλαίσιο ενισχύει την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια. Το βασικό του πλεονέκτημα όμως είναι το μέγεθος του, καθώς χωράνε τρία Microlino σε μία κανονική θέση στάθμευσης. Μπορεί να παρκάρει κάθετα και με την πόρτα να βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του, απλά οι επιβαίνοντες μπορούν να βγουν κατευθείαν στο πεζοδρόμιο.
Η μικροεπανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη και ο αντίκτυπός της είναι κάθε άλλο παρά μικρός. Πρόκειται για μια νέα διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο θα κινούμαστε στις πόλεις μας, η οποία έρχεται να λύσει πολλά από τα προβλήματα της καθημερινότητας μας.
Στόχος μας στην KOSMORIDE, είναι να προσφέρουμε την εμπειρία της μικροκινητικότητας και να γίνουμε όλοι μέρος ενός κινήματος που αλλάζει τον κόσμο προς το καλύτερο!
Θανάσης Τροχαλίδης: Γενικός διευθυντής ecocar ECOSUN
Η εταιρεία ecocar ECOSUN E.Π.Ε είναι πρωτοπόρος της αστικής ηλεκτρικής μικροκινητικότητας στην Ελλάδα με παρουσία και ηγετική θέση από το τέλος του 2017.
Με δυο καθετοποιημένες μονάδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δίκτυο συνεργατών σε 14 περιοχές της Ελλάδας το οποίο και επεκτείνεται ώστε να καλύψει κατά το δυνατόν τις περισσότερες περιοχές της χώρας, έχουμε στόχο την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο πελάτης πρέπει να έχει έντονο το αίσθημα της δικαίωσης τόσο για την επιλογή του προϊόντος όσο και την επιλογή του στην ηλεκτροκίνηση.
Τα προϊόντα μας καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες αστικής και περιαστικής μετακίνησης για ιδιώτες και για επαγγελματίες προσφέροντας 4 επίπεδα αυτονομίας από 80 έως 220 χλμ στα μοντέλα της σειράς City ενώ το Νέο Pocco με αυτονομία 116 χλμ πιστεύουμε ότι είναι το κορυφαίο της κατηγορίας.
Τα επαγγελματικά μας οχήματα City Van και City Pick Up δίνουν μοναδικές λύσεις σε ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών προσφέροντας μεγάλη ευελιξία στη χρήση, ιδιαίτερα σε νησιά και περιοχές με στενούς δρόμους αλλα και μειώνουν σημαντικά το συνολικό κόστος χρήσης.
Πιστεύουμε ότι η κατηγορία των μικροαυτοκινήτων είναι αυτή στην οποία η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα καθώς προσφέρει στο 100% αυτά που υπόσχεται τόσο από πλευράς αυτονομίας όσο και χρηστικότητας και οικονομίας στη μετακίνηση.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο η ανάπτυξη της κατηγορίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα καθώς πέραν των οικονομιών και της χρηστικότητας που προσφέρει συμβάλει σημαντικά στην οικολογία καθώς τα οχήματα αυτά έχουν μηδενικούς ρύπους καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο, μειώνουν σημαντικά την ηχορύπανση και τη φθορά των δρόμων λόγω του μικρού τους βάρους.
Χρειάζεται η προσπάθεια όλων ώστε οι καταναλωτές να καταλάβουν τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας σε προσωπικό και σε συνολικό επίπεδο.»
Μιχάλης Τρομπούκης: Γενικός Διευθυντής Micromotivo (Αixam):
Στη Micromotivo κοιτάμε το μέλλον και εμπνεόμαστε από αυτό. Αναζητήσαμε τη κορυφαία εταιρεία της Ευρώπης στη μικροκινητικότητα και σήμερα είμαστε οι εισαγωγείς για την Ελλάδα της γαλλικής εταιρείας AIXAM-MEGA.
H πλούσια εμπειρία μας στη γαλλική τεχνολογία, την οποία υπηρετεί η οικογένειά μου τα τελευταία 35 χρόνια, διασφαλίζουν υπηρεσίες που διαπνέονται από σεβασμό και γαλλική φινέτσα και αξιοπιστία.
Όποιο και αν είναι το μοτίβο της καθημερινότητάς η μικροκινητικότητα είναι εδώ για να δώσει λύσεις. Επισκεφτείτε το site μας micromotivo.gr για να έχετε μια πρώτη γεύση του νέου τρόπου μετακίνησης σας. Σύντομα θα μπορείτε να δείτε και να οδηγήσετε τα 100% ευρωπαϊκά οχήματα.»
Τα μοντέλα
ecocar City & Νέο Pocco: Αυτονομία
Το ecocar City διατίθεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν χαμηλής ταχύτητας (Low Speed- κατηγορίας L6e) 3,5kw με τελική ταχύτητα 45 χλμ/ώρα και έναν υψηλής ταχύτητας(High Speed- κατηγορίας L7e) 7,5 kw με τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Τα ecocar City Pick-Up και City Van προσφέρονται αποκλειστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής ταχύτητας (High Speed κατηγορίας L7e) 7,7 kw και τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται με μια ευρεία γκάμα συσσωρευτών μόλυβδου και ιόντων λίθιου χωρητικότητας 7,5 kWh έως 20,5 kWh προσφέροντας αυτονομίες από 80 χλμ έως και 220 χλμ.
Τα οχήματα εισάγονται από την Κίνα και στην Ελλάδα τοποθετούνται οι συσσωρευτές και το σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αυτών (ΒΜS), που κατασκευάζονται με προδιαγραφές της εταιρείας ecosun.σε εργοστάσια τρίτων.
Το Νέο Pocco επίσης ανήκει στη κατηγορία των μικροαυτοκινήτων πόλης L7e και διατίθεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 15 kw που τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητάς 9,2kWh προσφέροντας τελική ταχύτητα 90 χλμ/ώρα και αυτονομία 110 χλμ. Στο άμεσο μέλλον θα προστεθεί στη γκάμα η δυνατότητα αυξημένης αυτονομίας τόσο με μπαταρία αυξημένης χωρητικότητας όσο και με εκ των υστέρων τοποθέτηση power bank που συνδέεται στην ειδική αναμονή για τον σκοπό αυτό.
Microlino: Με πόρτα που ανοίγει από μπροστά
Το μικρό αυτοκίνητο πόλης Microlino είναι ένα ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα κατηγορίας L7e με δύο θέσεις, αυτονομία έως και 230 χλμ., μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 230 λίτρα. Είναι το πρώτο όχημα αυτής της κατηγορίας που παράγεται με μονοκόκ πλαίσιο.
Παρέχεται με καλώδιο φόρτισης Type 2 και μπορεί να φορτιστεί σχεδόν σε οποιοδήποτε σημείο φόρτισης, σε AC wallbox ή με μια πρίζα σπιτιού σε μόλις 4 ώρες. Χάρη στο περιορισμένο του βάρος περίπου 500 κιλών, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας δεν θα δυσκολευτεί να μεταφέρει τους δύο επιβάτες του και το φορτίο του πορτμπαγκάζ. Το όχημα σχεδιάστηκε ειδικά για αστικές περιοχές και έχει κερδίσει πολλά βραβεία – συμπεριλαμβανομένου του βραβείου Good Design από το Chicago Athenaeum, το παλαιότερο βραβείο σχεδιασμού στον κόσμο.
AIXAM: Ευελιξία και χώροι
Τα γαλλικά microcars AIXAM έχουν 11 διαφορετικές εκδόσεις και μπορούν να εξοπλιστούν με πληθώρα προαιρετικών accessories όπως κλιματισμό, ABS, οθόνες 7 ιντσών με κάμερα οπισθοπορίας και αρκετά ακόμα. Προς το παρόν χρησιμοποιούν τον ιαπωνικό πετρελαιοκινητήρα Kubota με κατανάλωση μόλις 3 λίτρα/100 χλμ. Στα χαρακτηριστικά που τα κάνει να ξεχωρίζουν είναι ο ικανοποιητικός χώρος αποσκευών που μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη της καθημερινότητάς μας.
Τα οχήματα ανήκουν στη κατηγορία L6 (τετράκυκλα οχήματα ασφαλούς ταχύτητας) και κατασκευάζονται εξολοκλήρου στα 5 εργοστάσια της εταιρείας στη Γαλλία. Ο σκελετός του οχήματος είναι από αλουμίνιο και ο κλωβός των επιβατών έχει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που επιβάλει η κατηγορία. Εκτός από τις εκδόσεις hatchback, coupe, GTI και Crossover υπάρχουν και δύο επαγγελματικές εκδόσεις. Μία με κλειστό κουβούκλιο τύπου VAN και μια ανοιχτή τύπου pick up.
Citroen Αmi: Κυριαρχεί το στυλ
Αμιγώς ηλεκτρικό, που φορτίζει από οικιακό ρεύμα. Κατά μια έννοια είναι το 2CV του 21ου αιώνα. Κοινό χαρακτηριστικό το πλαϊνά παράθυρα που ανοίγουν όπως το 2CV.
Διατίθεται και ως επαγγελματική έκδοση με ένα μόνο κάθισμα καθώς το διπλανό είναι έτσι διαρρυθμισμένο ώστε να φορτώνονται τα πράγματα.
Και επειδή βρισκόμαστε σε περίοδο καλοκαιρινής ραστώνης, το Ami είναι διαθέσιμο και σε μια άλλη έκδοση, cabrio, χωρίς πόρτες και οροφή ώστε να «γίνετε» ένα με τη φύση.