Όπως αναμενόταν από τις ανακοινώσεις στο ράλι Φινλανδίας, ο τελευταίος αγώνας στο WRC, πριν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το WRC κινδυνεύει να γίνει ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα με βάση τα κράτη της Βαλτικής.
Και αυτό καθώς το 2024 επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC η Πολωνία.
WRC: Οι χώρες της Βαλτικής συγκεντρώνουν το 1/3 των αγώνων
Έτσι λοιπόν με Σουηδία, Λετονία, Πολωνία και Φινλανδία, περίπου το 1/3 του πρωταθλήματος 2024, είναι συγκεντρωμένο γύρω από τη Βαλτική θάλασσα.
Μη ξεχνάμε ότι η Πολωνία όταν ήταν στο WRC πέρασε πολύ δύσκολες μέρες.
Αποκλείστηκε από το WRC στα τέλη του 2017 λόγω ουσιαστικών ελλείψεων σε ζητήματα ασφαλείας, και αποχώρησε ουσιαστικά στο τέλος του τριετούς συμβολαίου όταν δεν ανανεώθηκαν οι προϋπολογισμοί του οργανισμού, για περαιτέρω επέκταση του συμβολαίου.
Βρήκε βέβαια το δρόμο για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, όπου WRC και ERC έχουν τον ίδιο promoter.
H Πολωνία «είδε» φως και μπήκε, καθώς- σύμφωνα με πληροφορίες- άλλα κράτη που είχαν ζητήσει αγώνες του WRC, ύψωσαν λευκή σημαία, αδυνατώντας να καλύψουν τις οικονομικές απαιτήσεις και τις πολύ υψηλές προδιαγραφές που απαιτούνται.
Όμως όταν «χάνεται» από το ημερολόγιο ένας αγώνας εκτός Ευρώπης, Μεξικό λένε οι πληροφορίες, και τον αντικαθιστάς με κάποιον ευρωπαϊκό δεν δείχνει και σαν τόσο μεγάλη επιτυχία για τη FIA και τον υποστηρικτή της.
WRC: Κρίση και πανδημία δεν έφεραν αλλαγές.
Έχουν περάσει δυόμισι σεζόν από την παγκόσμια κρίση που συνδέεται με την πανδημία, αλλά το WRC συνεχίζει να αγωνίζεται για να πάρει μια πραγματική παγκόσμια τροπή.
Και σήμερα από τους 13 αγώνες λίγο λιγότερο από το 1/3 έχουν θέα στη Βαλτική Θάλασσα και το 2024 προστίθεται ακόμα ένα κράτος.
Κράτη με μεγάλη κουλτούρα στα ράλι, αλλά όχι πολύ σημαντικά για τους αριθμούς που αντιπροσωπεύουν στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, τη στιγμή που πολύ «δυνατές» αγορές είναι εκτός, όπως Γαλλία, Ισπανία αλλά και Γερμανία.
Και μην μας πείτε τώρα για τον τριεθνής σε Αυστρία, Γερμανία, Τσεχία.
Το πιο σημαντικό για να αλλάξει χαρακτήρα το WRC, να ξεφύγει από τη μιζέρια των τριών εργοστασιακών ομάδων.
Να θυμίσουμε ότι είναι τρία μόνο τα εργοστάσια, δύο και μισό στην πραγματικότητα, καθώς εργοστασιακές ομάδες έχουν Hyundai και Toyota ενώ η Ford μέσω της ιδιωτικής M-Sport.
Τα εργοστάσια που δε συμμετέχουν σχολιάζουν ότι το WRC έχει γίνει πάρα πολύ ακριβό, σε μια εποχή που όλα αλλάζουν.
Μη ξεχνάμε ότι στο τέλος του 2024 λήγει και το συμβόλαιο μεταξύ WRC και Compact Dynamic, της γερμανικής εταιρίας που τροφοδοτεί το ίδιο plug-in hybrid σύστημα στις ομάδες.
Από το 2025, η κάθε ομάδα και για δύο χρόνια θα φέρει το δικό της plug-in hybrid σύστημα, που θα το έχει εξελίξει η ίδια, ενώ ακούγονται ψίθυροι στο να καταργηθούν τα πανάκριβα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 και στη θέση τους τα εργοστάσια να συμμετέχουν με τα Rally2. (φήμες κατά την άποψή μας)
Σαφώς πιο αργά, όπου πάντα οι εργοστασιακές ομάδες θα έχουν το καλύτερο προϊόν, αλλά για σκεφτείτε, Ροβάνπερα, Έβανς, Νεβίλ, Τάνακ,, Λουμπέ και τα υπόλοιπα μέλη της παρέας της κατηγορίας Rally1 να είναι αντιμέτωποι με τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας Rally2, Μίκελσεν, Σόλμπεργκ, Μπονατό, Ροσέλ.
Τώρα όμως έχουμε ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 7-10 Σεπτεμβρίου.
Εκκίνηση στις 7 Σεπτεμβρίου στις 18:00 από την Ακρόπολη και στις 19:05 η Υπερειδική από την Πλατεία Νερού, απέναντι από το ίδρυμα Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος» και η συνέχεια στη Λαμία όπου είναι το κέντρο του αγώνα.