Στο πλοίο φορτώνουμε το ανανεωμένο με 224 ίππους Opel Grandland plug-in hybrid και φύγαμε χωρίς το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας,
Και αυτό καθώς διαθέτει και ρεζερβουάρ καυσίμου (χωρητικότητας 53 λίτρων).
Opel: Ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 46 χλμ.
Παράλληλα στο χωριό ή στο νησί μπορείτε να μετακινήστε εντελώς αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αφού με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας (τοποθετημένη κάτω από την καμπίνα-χωρητικότητας 13,2 kWh) εξασφαλίζετε ηλεκτρική αυτονομία περίπου 46 χλμ.
Έτσι συνδυάζετε τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και των θερμικών κινητήρων, ενώ για όσους δε φοβούνται την εξάρτηση από την πρίζα, να τους ενημερώσουμε ότι η Opel θα λανσάρει το 2024 τον αμιγώς ηλεκτροκίνητο διάδοχο του Grandland.
Opel, προσθιοκίνητο με 224 ίππους το plug-in Grandland
Η ναυαρχίδα στη γκάμα με τα SUV της Opel, μετά την ανανέωση που υπέστη, εξακολουθεί να διατίθεται με την εξηλεκτρισμένη plug-in υβριδική της έκδοση στη χώρα μας.
H διαφορά όμως είναι ότι πλέον προσφέρεται αποκλειστικά με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και όχι με την ισχυρότερη τετρακίνητη εκδοχή των 300 ίππων (χάρη στην ύπαρξη και δεύτερου ηλεκτροκινητήρα).
Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, οδηγούμε το ανανεωμένο plug-in υβριδικό Grandland που παράγει συνδυαστικά 224 ίππους και 360 Nm ροπής.
Αναλυτικότερα, το «παρών» δίνει o turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων και 224 Nm ροπής.
Συνοδεύεται από ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και 320 Nm ροπής, μαζί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (e-EAT8) με paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.
Οpel: Το οδηγικό μενού Hybrid/Electric/Sport
Οι επιδόσεις είναι αξιόλογες για τα δεδομένα, καθώς για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 8,9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα (με ηλεκτρική ενέργεια 135 χλμ./ώρα).
Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετικά χαμηλή (μέτρηση WLTP 1,2-1,3 λίτρα/100 χλμ.). Μπορείς να «πιάσεις» μονοψήφια νούμερα, αρκεί όμως να έχεις επιλεγμένο το πρόγραμμα Hybrid και να είναι οπωσδήποτε φορτισμένη η μπαταρία.
Ακόμα όμως και όταν αδειάσει, μπορείς να δεις νούμερα από 5,4-6,4 λίτρα/100 χλμ. Σημειώστε ακόμα ότι οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 31 γρ./χλμ.
Επιπλέον ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη διατήρηση της ηλεκτρικής αυτονομίας για μετέπειτα χρήση, ενώ με το πρόγραμμα Sport εισπράττει το ζενίθ από τη δύναμη του plug-in υβριδικού Grandland, με την απόκριση στο γκάζι να είναι σαφώς αμεσότερη.
Πάντως η εκκίνηση του οχήματος γίνεται πάντα με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία χρησιμοποιείται αυτόματα όποτε το επιτρέπουν οι συνθήκες (χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη-μανούβρες κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος).
Η άνεση παραμένει στο επίκεντρο του ανανεωμένου Grandland με την ανάρτηση να διαχειρίζεται καλά τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων, ενώ το ρόλο τους παίζουν και τα ελαστικά υψηλού προφίλ. Αν και η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα μαλακή, λόγω όγκου και ύψους του οχήματος είναι λογικό να εμφανίζονται ελαφριές κλίσεις στις στροφές.
Το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για τις ομαλές και έγκαιρες αλλαγές που εκτελεί, δεν εμφανίζει ενοχλητικό βουητό, ενώ το τιμόνι χαρακτηρίζεται ελαφρύ και γρήγορο με αποδεκτή, για την κατηγορία, πληροφόρηση.
Η ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης γίνεται αντιληπτή από την προοδευτικότητα του φρένου, χωρίς όμως να προβληματίζει.
Στον αυτοκινητόδρομο ξεδιπλώνει την αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, καθώς είναι σταθερό ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, χωρίς τάσεις πλεύσης.
Σημείο αναφοράς στην όψη του ανανεωμένου Grandland η νέα μάσκα της γερμανικής εταιρείας ονόματι Opel Vizor. Αποτελείται από ένα μαύρο ενιαίο πάνελ, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει το λογότυπο της Opel και στα άκρα τα χαρακτηριστικά Led φώτα ημέρας σε σχήμα φτερών.
Στο πίσω τμήμα το όνομα του Grandland και το έμβλημα της Opel τοποθετούνται κεντρικά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι προφυλακτήρες, τα φτερά και τα χαμηλότερα τμήματα των θυρών είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε διχρωμία, με το κόκκινο αμάξωμα και τη μαύρη οροφή.
Στο εσωτερικό τώρα, το σκηνικό αλλάζει σε μεγάλο βαθμό το ψηφιακό κόκπιτ «Pure Panel», με δυο εφαπτόμενες οθόνες, μια για το ψηφιακό πλέον πίνακα οργάνων (12 ιντσών) και μια για το σύστημα πολυμέσων (έως 10 ιντσών).
Η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη με μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ η συνολική συναρμογή δείχνει στιβαρή. Τα αναπαυτικά εργονομικά εμπρός καθίσματα φέρουν σφραγίδα πιστοποίησης AGR.
Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.675 χλστ.), ενώ υπάρχει απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Το πορτμπαγκάζ έχει φαρδύ άνοιγμα, και εκμεταλλεύσιμο σχήμα, όμως η χωρητικότητα του στην plug-in υβριδική έκδοση μειώνεται από τα 514 στα 390 λίτρα (με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 1.528 λίτρα).
Το plug-in υβριδικό Grandland συνδυάζει τα οφέλη δυο «κόσμων», μαζί με ακόμα περισσότερο στυλ μετά την ανανέωση του, πλούσια τεχνολογία, γενναίους χώρους, ενώ πάνω από όλα προσφέρει κορυφαία απόδοση. Η αρχική τιμή του, στην εξοπλιστική έκδοση Tech & Design, βρίσκεται στα 47.900 ευρώ.