Το νέο Volkswagen ID.5 αποτελεί μια ακόμα έκφραση γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Ταυτόχρονα δε, ακολουθεί την τελευταία λέξη της σχεδιαστικής μόδας, αυτή των coupe SUV.
Βασίζεται στο προϋπάρχον ID.4 της γερμανικής εταιρείας, με το εμπρός του τμήμα να είναι σχεδόν πανομοιότυπο, ωστόσο το πίσω μέρος κάνει τη μεγάλη διαφορά, καθώς εκεί «σβήνει» απαλά η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, επεκτεινόμενη στις πίσω κολόνες.
Με τον τρόπο αυτό το αμάξωμα αποκτά πιο αεροδυναμική και σπορτίφ σιλουέτα, κλείνοντας το «μάτι» σε ένα πιο νεανικό κοινό. Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η ενσωματωμένη αεροτομή στην πόρτα του χώρου αποσκευών, πάνω από τα Led φωτιστικά σώματα με τα «παιχνιδιάρικα» εσωτερικά μοτίβα, ενώ επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή φωτιζόμενη μπάρα.
Μυώδες και συνάμα πληθωρικό το ID.5 δεν περνάει απαρατήρητο, όχι μόνο λόγω σχήματος, αλλά και σεβαστών διαστάσεων, με μήκος 4.599 χλστ., πλάτος 1.852 χλστ. και ύψος 1.616 χλστ., ενώ έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα MEB για τα ηλεκτρικά οχήματα του Ομίλου Volkswagen, χωρίς φυσικά μεσαίο τούνελ.
Volkswagen ID.5: Ευρύχωρο και ποιοτικό
Από το ID.4 προέρχεται και το σκηνικό στο εσωτερικό, όπου η συγκεκριμένη διχρωμία των υλικών δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον, μαλακά πλαστικά κυριαρχούν στο πάνω τμήμα του ταμπλό, με τη συνολική ποιότητα να ικανοποιεί απόλυτα.
Ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό είναι η κεντρική οθόνη αφής των 12 ιντσών, υποστηρίζοντας το σύστημα πολυμέσων με το κάπως δύσχρηστο μενού.
Ενσωματωμένος στην κολόνα του τιμονιού είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μικρότερη οθόνη 5,3 ιντσών, στο αριστερό τμήμα της οποία έχει τοποθετηθεί το περιστροφικό χειριστήριο για το αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης. Έτσι απελευθερώνεται άπλετος αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Εξίσου γενναιόδωροι είναι και οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.770 χλστ.), ενώ το επίπεδο κεντρικό δάπεδο μεγεθύνει την ευρυχωρία. Παρά την κεκλιμένη γραμμή της οροφής υπάρχει επαρκής «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών (αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε πανοραμική γυάλινη οροφή), εκτός αν κάποιος έχει αρκετά ψηλό ανάστημα.
Η μεγάλη και φαρδιά πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά, αποκαλύπτοντας 549 λίτρα προς εκμετάλλευση με τα πίσω καθίσματα σε κανονική διάταξη και 1.561 λίτρα όταν αυτά αναδιπλωθούν.
Αυτονομία και επιδόσεις
Το γκρι ID.5 Pro Performance των φωτογραφιών φέρει πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων (150 kW), ενώ η πλούσια ροπή των 310 Nm είναι ακαριαία διαθέσιμη. Με δεδομένο ότι το βάρος του οχήματος ξεπερνάει τους δυο τόνους, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ικανοποιεί στα 8,4 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρητικότητας 77 kWh, υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 535 χλμ. Στην πράξη πάντως καταγράψαμε, σε μεικτές συνθήκες, λίγο πάνω από 400 χλμ. με το πρόγραμμα οδήγησης Eco διαρκώς ενεργοποιημένο και χωρίς τη χρήση κλιματισμού, ενώ η μέση κατανάλωση ενέργειας ήταν 20,4 kWh/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 16,4 kWh/100 χλμ.).
Οδηγώντας
Αντικρύζοντας το ID.5 μπορεί αρχικά να το θεωρήσεις δύσχρηστο στην οδήγηση, όμως από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα σε διαψεύδει. Η ψηλή και άνετη θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ παρά τον όγκο του, μέσα στην πόλη καθίσταται ευέλικτο χάρη στο μικρό κύκλο στροφής των 10,2 μέτρων, καθώς όπως προαναφέραμε ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πίσω τοποθετημένος, επιτρέποντας στο τιμόνι να «κόβει» αρκετά.
Στη συνέχεια εντυπωσιάζεσαι από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, στην οποία συμβάλει σημαντικά η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που αντιμετωπίζει με ευκολία τις κακοτεχνίες των δρόμων, απορροφώντας σε μεγάλο βαθμό τις «αναταράξεις». Ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο το ID.5 κινείται αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ τη γαλήνη στο εσωτερικό ενισχύει η προσεγμένη ηχομόνωση και ο χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος.
Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με σταθερότητα, χωρίς την παραμικρή τάση πλεύσης, κρύβοντας περίτεχνα το βάρος του, ενώ ακόμα και υπό πίεση σε στροφές θα αντιδράσει προβλέψιμα και με ουδετερότητα. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει αρκετή ακρίβεια που σου επιτρέπει να χαράζεις την επιθυμητή πορεία, χωρίς αποκλίσεις.
Στη φύση του ID.5 δεν είναι οι extreme off-road εξορμήσεις, όμως μπορεί να ανταπεξέλθει σε ήπιους χωματόδρομους με απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 160 χλστ. και γωνίες ράμπας, προσέγγισης, αναχώρησης στις 12,8, 15,8 και 17,1 μοίρες αντίστοιχα.
Συμπέρασμα
Το ID.5 είναι ίσως το πιο κομψό ηλεκτρικό όχημα της Volkswagen, με καλαίσθητες γραμμές που προσελκύουν τα βλέμματα από όπου και αν περάσει.
Ξεχωρίζει για το τεχνολογικό του υπόβαθρο, τους μεγάλους χώρους, την άνεση και την ποιότητα κατασκευής που προσφέρει, αλλά και την προσεγμένη οδηγική του συμπεριφορά, σε όλες τις συνθήκες. Η αρχική τιμή του ID.5 Pro Performance διαμορφώνεται στα 55.700 ευρώ, χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης.