Oδηγώντας για μια ακόμα φορά το Nissan Qashqai, έρχεται στο νου μας η έκφραση που τι λένε οι πίσω επιβάτες, «πόσο άνετα εισέρχεσαι και εξέρχεσαι στο αυτοκίνητο».
Γιατί λοιπόν συμβαίνει αυτό; Διότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν κάθετα με το αμάξωμα, σε σχεδόν 90 μοίρες, που κάνει σαφώς πιο εύκολη την επιβίβαση και την αποβίβαση.
Το κεντρικό δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο, δε θα ενοχλήσει το μεσαίο τρίτο πίσω επιβάτη, ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Επιπλέον έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο των 2.665 χλστ. (+20 χλστ.)
Να παραμείνουμε όμως στο εσωτερικό, όπου αφρώδες πλαστικό σκεπάζει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, ενώ δερμάτινες επενδύσεις έχουν τοποθετηθεί σε σημεία, αλλά και στο τιμόνι. Η όλη κατασκευή δείχνει αρκετά στιβαρή με καλό φινίρισμα. Ματ μαύρα διακοσμητικά ένθετα συναντάμε στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στα πάνελ των θυρών.
Η λεπτή κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών έχει εύκολο μενού, ενώ ο ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί οθόνη 12,3 ιντσών. H ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα, το κάθισμα προσαρμόζεται αμέσως στον εκάστοτε σωματότυπο, ενώ είναι φαρδύ και αρκετά ξεκούραστο.
Επόμενη στάση στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει έως τα 504 λίτρα, ανάλογα με το αν υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού ή ρεζέρβα κάτω από το δάπεδό του. Έχει φαρδύ άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ ένα μικρό «σκαλοπάτι» που δημιουργείται στο βάθος του, κάνει ίσως λιγότερο εκμεταλλεύσιμο το εσωτερικό του σχήμα.
Νissan Qashqai: Αποδοτικό με ήπιο υβριδικό σύστημα
Στην προκειμένη περίπτωση το λευκό Qashqai των φωτογραφιών, κινείται με το γνωστό ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, το οποίο απαρτίζεται από τετρακύλινδρο turbo (το επιπλέον) βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, απόδοσης 140 ίππων, ενώ η μπαταρία λιθίου αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, μαλακό σε αίσθηση λεβιέ με άψογα κουμπώματα, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ο επίσημος πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε από 7,5 έως 7,9 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με τη χρήση κλιματισμού, το φορτίο και τη φιλικότητα μας απέναντι στο δεξί πεντάλ (μέτρηση WLTP 6,4 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές CO2 143 γρ./χλμ.). Ρόλο παίζει επίσης το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Sport, Standard) από το διακοπή D-Mode που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι η είσοδος του Qashqai στην υβριδική τεχνολογία στέφτηκε με επιτυχία, αφού στόχος ήταν η υποβοήθηση του κινητήρα στο έργο του, ο περιορισμός των εκπεμπόμενων ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Ο βενζινοκινητήρας έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, από τον οποίο λάμπουν με την απουσία τους, σε όλο το εύρος λειτουργίας, κραδασμοί και θόρυβοι.
Οδηγώντας
Στις αρκετά χαμηλά στροφές εμφανίζει κάποια ατονία, η οποία ξεπερνιέται μόλις εμφανιστεί η πλούσια ροπή των 240 Nm (1.650 – 4.000 σ.α.λ.), ενώ ανεβάζει με αρκετά γραμμικό τρόπο ρυθμό. Η προθυμία του γίνονται εντονότερη στις μεσαίες στροφές, ενώ συνεχίζει να έχει μπρίο και στις υψηλότερες.
Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-C, το Qashqai έχει αυξήσει την ακαμψία και έχει μειώσει το συνολικό του βάρος. Η ανάρτηση έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση και είναι εξαιρετικά απορροφητική όταν οι τροχοί (ντυμένοι με ελαστικά υψηλού προφίλ) συναντούν λακκούβες, ενώ αφήνει στο αμάξωμα περιθώρια μόνο για λογικές κλίσεις. Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο και σίγουρα μιλάμε για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Αποτελεσματικά τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη με αεριζόμενους δίσκους εμπρός (296 χλστ.) και πίσω (292 χλστ.). Ανεβάζεις το παράθυρο και έξω από την καμπίνα μένουν σχεδόν όλοι οι θόρυβοι. Η ηχομόνωση διατηρεί τη «θωράκισή» της ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, στο πρόγραμμα Sport αποκτά πιο μεστή αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη.
Συμπέρασμα
Ανεξάρτητα πάντως αν είναι φθινόπωρο, χειμώνας, άνοιξη ή καλοκαίρι το Nissan Qashqai παραμένει επίκαιρο, καθώς η εξελικτική σχεδίαση, η υβριδική τεχνολογία, οι πλούσιοι χώροι, η υψηλή ποιότητα και η οδηγική του αναγέννηση, δε γνωρίζουν εποχές. Η αρχική του τιμή, στην εξοπλιστική έκδοση Elite, διαμορφώνεται στα 27.490 ευρώ.