H Skoda, με το Kodiaq RS, ανέβασε τον πήχη συνδυάζοντας υψηλή ισχύ και άπλετους χώρους, στο μεγαλύτερο SUV της.
Το πάντρεμα ανόμοιων «υλικών» λοιπόν, είναι η «μαγική» συνταγή για την κορυφαία έκδοση του Kodiaq, και ταυτόχρονα ακόμα μια απόδειξη ότι τα ετερώνυμα…έλκονται!
Skoda: ΈξαRSη δυναμισμού στο Kodiaq
Η πρόσφατη ανανέωση του συμβατικού Kodiaq, ήταν λογικό να συμπαρασύρει και την ισχυρότερη RS έκδοση. Διακριτικές επεμβάσεις εντοπίζονται στο πιο υπερυψωμένο καπό, «πειράχτηκαν» λίγο οι προφυλακτήρες αποκτώντας πιο επιθετική σχεδίαση, η μάσκα είναι πιο κάθετη, η αεροτομή οροφής και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών έχουν μαύρο γυαλιστερό χρώμα, τα στάνταρ Led εμπρός φωτιστικά σώματα παραμένουν δυο επιπέδων, είναι όμως λεπτότερα, ενώ προαιρετικά μπορούν να αποκτήσουν matrix LED τεχνολογία.
Τις γραμμές του αμαξώματος αναδεικνύει στο έπακρο η αποκλειστική μπλε απόχρωση, ονόματι “Race Blue” που προδίδει από μακριά την παρουσία του Kodiaq RS. Πίσω από τα πλατιά αεροδυναμικά πλαστικά καλύμματα των τροχών 20 ιντσών αχνοφαίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, ενώ το λογότυπο RS έχει τοποθετηθεί στη μαύρη μάσκα και χαμηλά δεξιά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Σπορ πινελιές προσδίδουν επίσης οι δυο τραπεζοειδείς επιχρωμιωμένες «τύπου» εξατμίσεις.
Χωρίς αμφιβολία απολαμβάνεις περισσότερο το Kodiaq RS σε μεγάλες ευθείες αυτοκινητόδρομου και σε ορεινές διαδρομές με μπόλικο «στροφιλίκι», καθώς μέσα στην πόλη «ασφυκτιεί» λόγω διαστάσεων. Μη ξεχνάτε ότι το Kodiaq έχει ρόλο ναυαρχίδας στη γκάμα με τα SUV της Skoda, έτσι δικαιολογείται το μήκος 4.699 χλστ., το πλάτος 1.882 χλστ. και το ύψος 1.665 χλστ.
Γηπεδικοί οι χώροι
Η «μυρωδιά» της RS έκδοσης είναι έντονη και στο εσωτερικό του Kodiaq, όπου βροντερό παρών δίνουν τα φαρδιά bucket εμπρός καθίσματα με επένδυση αλκαντάρα, κόκκινες ραφές, ενιαία προσκέφαλα, αποτελεσματική στήριξη του σώματος στις στροφές και την ένδειξη RS στις πλάτες τους. Τη μέγιστη πρακτικότητα εξασφαλίζει η δεύτερη σειρά, με τα καθίσματα να είναι συρόμενα και με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης.
Οι πίσω επιβάτες έχουν κυριολεκτικά άπλετο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.790 χλστ.) και μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, παρότι ήταν γυάλινη με μηχανισμό ηλεκτρικού ανοίγματος.
Προαιρετικά το Kodiaq RS διατίθεται και ως επταθέσιο (ιδανικό για πολύτεκνους ή ανήσυχους οικογενειάρχες), όπως στην προκειμένη περίπτωση, με τα δυο έξτρα καθίσματα να αναδύονται από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, όταν χρειάζονται.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι με επταθέσια διάταξη καθισμάτων το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 270 λίτρα, με πενταθέσια 765 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν όλα τα πίσω καθίσματα εκτοξεύεται στα 2.005 λίτρα ή θα λέγαμε ότι δημιουργείται ένα διπλό… «κρεβάτι».
Ποιότητα και τεχνολογία
Η «σφραγίδα» RS έχει μπει επίσης στο λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου και στη βάση του τριάκτινου, δερμάτινου, πολυλειτουργικού τιμονιού.
Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ πιο δίπλα τοποθετείται η κεντρική οθόνη αφής των 9,2 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο έχει εύκολο στην περιήγηση μενού.
Παρατηρήστε ακόμα τα αλουμινένια πεντάλ και το διακοσμητικό ένθετο τύπου carbon. Το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και χαμηλότερα σημεία καλύπτονται από μαλακό αφρώδες πλαστικό, ενώ γενικότερα η ποιότητα και η στιβαρή συναρμογή των υλικών λαμβάνει υψηλή βαθμολογία.
Νέος κινητήρας
Το ανανεωμένο Kodiaq RS τροφοδοτείται πλέον από βενζινοκινητήρα, αν και εμείς θα θέλαμε στη γκάμα και τον biturbo πετρελαιοκινητήρα των 240 ίππων, που έφερε η προηγούμενη γενιά.
Έτσι στην περίπτωση του ανανεωμένου Kodiaq RS το μοτέρ είναι τετρακύλινδρο 2λιτρο TSI βενζίνης, ο οποίος παράγει 245 ίππους (5.250-6.500 σ.α.λ.) με 370 Nm ροπής (1.600-4.300 σ.α.λ.).
Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων (με sport πρόγραμμα), συνοδευόμενο από paddles πίσω από το τιμόνι, για χειροκίνητες αλλαγές και πιο συμμετοχική οδήγηση.
Έχοντας πάντα στο νου ότι το βάρος του Kodiaq RS πλησιάζει τους δυο τόνους, οι επιδόσεις του το καθιστούν «ανταγωνιστικό» ακόμα και απέναντι σε μικρότερου μεγέθους hot hatch μοντέλα. Συγκεκριμένα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα αρκούν 6,5 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 234 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το επταθέσιο Kodiaq RS είναι 6,6 δευτ. και 233 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Με δεδομένα και πάλι τον όγκο, το βάρος και το θηριώδη κινητήρα του Kodiaq RS δεν εκπλήσσει η μέση κατανάλωση καυσίμου των 12,6 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 8,6 λίτρα/100 χλμ. – εκπομπές CO2 196 γρ./χλμ.) που καταγράψαμε, αν και ασυναίσθητα το δεξί μας πόδι ήταν διαρκώς… βαρύ.
Επίσης δηλώνουμε επιρρεπείς στο πρόγραμμα οδήγησης Sport που κάνει το Kodiaq RS να συμπεριφέρεται σαν ταύρος που έχει απέναντί του κόκκινο πανί. Πέρα από τον ήχο που σου ανεβάζει τη διάθεση.
Η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μεταβάλλεται, όπως και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (χωρίς πάντως να γίνεται αρκετά σκληρή), η απόκριση στο γκάζι καθίσταται ελαφρώς αμεσότερη, ο κινητήρας θεριεύει παράγοντας εντονότερο ήχο όπως προαναφέραμε, και το Kodiaq RS είναι έτοιμο να ριχτεί στη μάχη της ασφάλτου.
Ωστόσο μην ετοιμάζεστε για «πόλεμο», καθώς οι περιορισμοί που θέτει το βάρος και ο όγκος του αμαξώματος εξακολουθούν να ισχύουν. Σίγουρα όμως μπορείς να κινηθείς αρκετά σβέλτα, με δυνατές ρεπρίζ και άφθονο απόθεμα δύναμης. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι ελεγχόμενες.
Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους κρίνονται αποτελεσματικά και η αίσθηση από το τιμόνι μεστή. Στις ευθείες διατηρεί ακλόνητη σταθερότητα ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, χωρίς να εμφανίζει τάσεις πλεύσης.
Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος εκμεταλλεύεσαι εκτός από την τετρακίνηση και την απόσταση 192 χλστ. από το έδαφος, ενώ ενεργοποιώντας το πρόγραμμα off-road εμφανίζεται πυξίδα και μετρητής υψομέτρου.
Συμπέρασμα
Σαφέστατα το Skoda Kodiaq RS απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό, με ιδιαίτερες απαιτήσεις. Απέχει από την τάση του εξηλεκτρισμού, δίνει «ρέστα» σε χώρους, έχει ταλέντο στην άσφαλτο (μιλώντας πάντα για ένα μεγάλο SUV), τα καταφέρνει αν χρειαστεί και στο χώμα, ενώ στοχεύει στην καρδιά όσων αναζητούν ακόμα, ανόθευτες επιδόσεις. Τα πάντα στο Kodiaq RS βρίσκονται στον υπερθετικό βαθμό, όπως και η τιμή του, που φτάνει τα 57.200 ευρώ.