Στο πλαίσιο της έκθεσης Αυτοκίνηση-Electromobility, διοργανώθηκε το συνέδριο Energy Safe όπου μίλησε και ο πρόεδρος του πανελληνίου συνδέσμου ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας.
Καλά διαβασμένος ο κ. Βήκας τόνισε ότι ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων το 2022 ήταν 8.882.981 μονάδες (πηγή ΕΛΣΤΑΤ).
Energy Safe: Συνέδριο γύρω από τις εκπομπές ρύπων και την ηλεκτροκίνηση
Οι έλεγχοι ΚΤΕΟ που διενεργήθηκαν το 2021 ήταν σε 2.983.534 μονάδες και το 2022 σε 2.610.900 (Πηγή ΥΜΕ) με ποσοστό αποχής από τη διαδικασία 2.845.000 μονάδες (πηγή ΥΜΕ/ΕΛΣΤΑΤ) με εκτιμώμενο ποσοστό αποχής στον θεσμό της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων 70% με εκτιμώμενο αριθμό οχημάτων που απορρίπτονται κατά τον έλεγχο ΚΤΕΟ λόγω καυσαερίων 12.000 οχήματα/χρόνο με βλάβες, ακατάλληλοι καταλύτες, επεμβάσεις σε καταλύτες, και φίλτρα DPF σε οχήματα με κινητήρες diesel.
O έλεγχος απόδοσης φίλτρου DPF δεν ελέγχεται σήμερα στα ΚΤΕΟ.
Οχήματα Diesel, με κινητήρες Euro 5, Euro V, Euro 6, EuroVI, φέρουν φίλτρο DPF (Diesel Particulate Filter) για την κατακράτηση μικροσωματιδίων.
Ιδιοκτήτες για διάφορους λόγους αφαιρούν ή τρυπούν τα φίλτρα DPF αντί να διενεργούν τις διαδικασίες αναζωογόνησης ή αναγέννησης.
Ο έλεγχος φίλτρου DPF άρχισε να εφαρμόζεται από τις αρχές του 2023 στην Ολλανδία στο πλαίσιο του περιοδικού τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα εφαρμοστεί και στην Γερμανία.
Το όριο που έχουν θεσπίσει οι Ολλανδικές αρχές είναι στο 1.000.000 μικροσωματίδια /κυβικό εκατοστό. Ένα όχημα δίχως φίλτρο εκπέμπει πάνω από 3-4 εκ. μικροσωματίδια.
Σύμφωνα με τον κ. Βήκα που είναι γενικός διευθυντής της αλυσίδας ΚΤΕΟ Auteco, εάν αυτοκίνητο δεν βρεθεί σύμφωνα με αυτά που ισχύουν, υπάρχουν φορές που ο ιδιοκτήτης δε δέχεται το αποτέλεσμα και εκεί αρχίζει μια περίεργη «συζήτηση», κάτι που συνεπάγεται σε αποχή ελέγχου στη συνέχεια.
Στα ΚΤΕΟ επιβάλλεται άμεση νομοθετική αναθεώρηση
Ο κ. Βήκας τόνισε ότι το όλο σύστημα των ΚΤΕΟ χρίζει άμεσης νομοθετικής αναθεώρησης ώστε να εξασφαλίζεται η αντικειμενικότητα των μετρήσεων και το αδιάβλητο των διαδικασιών, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να σταματήσει και ο «ταχυδρομικός έλεγχος».
Μη ξεχνάμε ότι τα ΚΤΕΟ, είναι κάτι σαν συμβουλευτική αγωγή στο αν είναι ασφαλές για να οδηγείται το αυτοκίνητό σας ή όχι. Και πιστοποιεί μέσω των ελέγχων την κατάσταση του οχήματος.
Για αυτό πρέπει να ακολουθείτε με ευλάβεια τη συντήρηση του αυτοκινήτου, τόσο για την ασφάλεια τη δική σας και των δικών σας προσώπων, αλλά και απέναντι στους άλλους οδηγούς και πεζούς.