H Volkswagen, στο πλαίσιο ανακατατάξεων της υφιστάμενης γκάμας, φαίνεται ότι αποφάσισε να καταργήσει το up!
Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο up! έχει ήδη κυλίσει από τη γραμμή του εργοστασίου που βρίσκεται στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας. Για την ιστορία να πούμε ότι η καριέρα του up! κράτησε 12 χρόνια, καθώς έκανε πρεμιέρα το 2011 ως διάδοχος του Fox, ενώ το 2019 δέχτηκε μια ανανέωση.
Υπενθυμίζουμε ακόμα ότι προσφέρονταν με κινητήρες βενζίνης, φυσικού αερίου, αλλά και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Ωστόσο προς το τέλος του 2020 η Volkswagen πήρε την απόφαση να σταματήσει προσωρινά να δέχεται παραγγελίες για το ηλεκτρικό e-up! Αιτία ήταν η μεγάλη ζήτηση που υπήρχε, με την παραγωγή να μη μπορεί να ανταποκριθεί. Το βιβλίο παραγγελιών του e-up! άνοιξε και πάλι το Φεβρουάριο του 2022.
Σημειώνεται ακόμα ότι τα «ξαδέλφια» του up!, τα Skoda Citigo και Seat Mii, έχουν επίσης πάψει να υφίστανται. Επίσης η ισχυρότερη GTi έκδοση του up! έχει βγει από τον κατάλογό εδώ και δέκα μήνες.
Πώς πήρε την απόφαση αυτή η Volkswagen
Γενικότερα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν την κατηγορία Α, καθώς το κόστος του επιβεβλημένου εξηλεκτρισμού στα μικρά μοντέλα, είναι υψηλό και δεν αφήνει σημαντικά περιθώρια κέρδους, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν οι διαρκώς αυστηρότεροι κανονισμοί για τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Το απερχόμενο up! θα αντικατασταθεί από το ID. 1, το οποίο θα είναι το μικρότερο στη γκάμα με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Volkswagen. Επομένως δεν αναμένεται πλέον από τη Volkswagen μοντέλο της κατηγορίας Α με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τους δικούς του κανόνες.
Άλλωστε η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να προσφέρει από το 2033 μόνο ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη. Πλέον ο Βενιαμίν και συνάμα το πιο προσιτό μοντέλο στη γκάμα της είναι το Polo.