Η FIA τοποθετήθηκε σχετικά με όσα συνέβησαν στο γκραν πρι της Formula 1 στο Κατάρ, όπου οι πιλότοι υπέφεραν από την υπερβολική ζέστη, ωστόσο δεν απολογήθηκε καν για την κατάσταση στην οποία ουσιαστικά αυτή τους έφερε.
Όταν ένας πιλότος αναφέρει μετά το γκραν πρι ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα υπήρξαν στιγμές που λιποθυμούσε, τότε καταλαβαίνεις πως κάτι δεν έχει πάει καλά. Αυτός ήταν ο Λανς Στρολ.
Formula 1: Πολλά τα προβλήματα λόγω ζέστης στους οδηγούς
Ο Λόγκαν Σάρτζεντ από την άλλη, εγκατέλειψε λόγω αδιαθεσίας. Δεν ήταν… άρρωστος. Αλλά όταν βγήκε από το μονοθέσιό του η στολή του έσταζε, σαν να έβρεχε έξω. Ήταν, όμως, ιδρώτας. Σύμφωνα με το ιατρικό τιμ, υπέστη έντονη αφυδάτωση!
Ο Φερνάντο Αλόνσο, ένας πιλότος που έχει τρέξει σε 373 γκραν πρι όλα αυτά τα χρόνια, ζητούσε απεγνωσμένα από τους μηχανικούς του να κάνουν κάτι, γιατί το κόκπιτ του «φλεγόταν». Τους ζήτησε να του ρίξουν νερό (!) σε κάποιο πιτ στοπ, ωστόσο του απάντησαν πως αυτό θα ήταν ένα μεγάλο ρίσκο.
Είδαμε, επίσης, τον Τζορτζ Ράσελ να προσπαθεί -με ταχύτητα άνω των 300 χιλιομέτρων- να δροσίσει τα χέρια του, βγάζοντάς τα έξω από το μονοθέσιό του. Φανταστείτε πως ένιωθε.
Is Russell cooling his hands down?#F1 #QatarGP #Formula1 #Russell #Mercedes pic.twitter.com/yP0mtfgTpR
— giFF1🏁 (@giFFormula1) October 8, 2023
Ο Εστεμπάν Οκόν, παρεμπιπτόντως, είπε σε δημοσιογράφους πως έκανε εμετό μέσα στο κράνος του, κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Όσο για τους τρεις πρώτους; Η εικόνα τους από την αίθουσα αναμονής πριν το βάθρο μιλάει από μόνη της. Ξαπλωμένοι, κάθιδροι, ταλαιπωρημένοι.
Ο Φερστάπεν, μάλιστα, είπε πως αυτή η ζέστη δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τίποτα. Και πως δεν θα γινόταν κάτι ούτε με σωστή προετοιμασία ούτε με περισσότερη προπόνηση.
Όλα αυτά δεν τα αναφέρουμε τυχαία. Οι συνθήκες κατά το γκραν πρι του Κατάρ ήταν ακραίες. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν στους 34 βαθμούς ενώ η αντίστοιχη της ασφάλτου στους 36. Ταυτόχρονα η υγρασία κυμαινόταν περίπου στο 74%! Και όλα αυτά υπό σκιά! Ο αγώνας έγινε βράδυ!
FIA: 250 λέξεις και έλειπε η πιο σημαντική…
Οι είκοσι κορυφαίοι πιλότοι του πλανήτη πέρασαν μία από τις χειρότερες εμπειρίες της ζωής τους στον αγώνα της Κυριακής και η FIA προσπάθησε να καλύψει ότι καλύπτεται -αν καλύπτεται- με μία ανακοίνωση υποσχέσεων, αλλά όχι απολογίας!
«Η FIA παρατήρησε με ανησυχία ότι η ακραία θερμοκρασία και η υγρασία κατά τη διάρκεια του γκραν πρι του Κατάρ 2023 της FIA Formula 1, είχαν αντίκτυπο στην ευεξία των οδηγών», ανέφερε η ομοσπονδία σε ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα.
«Παρότι είναι κορυφαίοι αθλητές, δεν θα πρέπει να αναμένεται από αυτούς να αγωνίζονται υπό συνθήκες που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία ή την ασφάλειά τους.
«Η ασφαλής λειτουργία των μονοθεσίων είναι, ανά πάσα στιγμή, ευθύνη των αγωνιζομένων, ωστόσο, όπως και με άλλα θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως οι υποδομές της πίστας και οι απαιτήσεις ασφαλείας των μονοθεσίων, η FIA θα λάβει όλα τα εύλογα μέτρα για να καθορίσει και να κοινοποιήσει αποδεκτές παραμέτρους εντός των οποίων διεξάγονται οι αγώνες.»
«Ως εκ τούτου, η FIA έχει ξεκινήσει μια ανάλυση της κατάστασης στο Κατάρ για να παράσχει συστάσεις για μελλοντικές καταστάσεις ακραίων καιρικών συνθηκών», συνεχίζει η ανακοίνωση.
«Ορισμένα μέτρα θα συζητηθούν στην επικείμενη συνεδρίαση της ιατρικής επιτροπής στο Παρίσι. Τα μέτρα μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, καθοδήγηση για τους αγωνιζόμενους, έρευνα για τροποποιήσεις για πιο αποτελεσματική ροή αέρα στο κόκπιτ και συστάσεις για αλλαγές στο ημερολόγιο ώστε να ευθυγραμμιστεί με αποδεκτές κλιματικές συνθήκες.»
Ανακοίνωση 250 λέξεων και ούτε μισή συγγνώμη από αθλητές των οποίων κινδύνεψε ακόμα και η ζωή τους. (Δεν νομίζω να αμφισβητεί κανείς πως ρισκάρεις τη ζωή σου, όταν έχεις λιποθυμικά επεισόδια οδηγώντας με ταχύτητες άνω των 300 χιλιομέτρων. Ο ίδιος ο Στρολ το αποκάλυψε)
Είναι κατανοητό, εδώ και χρόνια, πως οι χώρες της Μέσης Ανατολής… «πρέπει» να έχουν γκραν πρι. Ας το έχουν, όμως, την εποχή που οι καιρικές συνθήκες της περιοχής μπορούν να γίνουν υποφερτές. Αν δεν υπάρχει αυτή η εποχή, ας μη γίνει καν ο αγώνας. Όσο ακραίο φαινόμενο μπορεί να είναι η βροχή (για την οποία έχουν ακυρωθεί αγώνες) άλλο τόσο μπορεί να είναι και η υπερβολική ζέστη. Εκτός και αν όλα, πια, είναι μάρκετινγκ και δημόσιες σχέσεις. Τότε πάσο…
Όχι Grand Prix σέ τέτοιες χώρες !!