Μέχρι πρότινος οι πίστες και ειδικά οι μεγάλες σε μήκος, όπως εκείνη του Νίρμπουργκρινγκ, ήταν το απόλυτο μέρος για να χαλάσεις πολλά λίτρα καυσίμου. Πλέον, είναι το κατάλληλο μέρος και για να ξοδέψεις πολλές κιλοβατώρες (kWh) ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυτό κάνουν το Tesla Model 3 Performance και η Porsche Taycan που βλέπουμε στο βίντεο που ακολουθεί. Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων ανταγωνίζονται μεταξύ τους, στο χώρο όπου πρέπει να γίνονται όλες οι ανάλογες “κόντρες”. Το ασφαλές περιβάλλον μιας πίστας.
Πριν δούμε το βίντεο πρέπει να αναφέρουμε ότι το μοντέλο της Tesla αποδίδει 336 kW (457 ίππους) και 639 Nm ροπής. Χρειάζεται 3.4 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 261 χλμ./ώρα και διαθέτει δύο κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με αποτέλεσμα να είναι τετρακίνητο. Όσο για την αυτονομία, μία φόρτιση αρκεί για να καλύψει 530 χλμ. Φυσικά αυτό δεν ισχύει όταν κινείσαι σε ρυθμούς πίστας, όπως θα δούμε παρακάτω.
Όσον αφορά την Taycan, στην πιο “αργή” εκδοχή της διαθέτει 530 ίππους και 640 Nm ροπής. Για το 0-100 απαιτούνται 4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα. Και σε αυτή την περίπτωση συναντάμε δύο κινητήρες, με αποτέλεσμα να πρόκειται για τετρακίνητο αυτοκίνητο. Η αυτονομία στο μοντέλο της Porsche ανακοινώνεται στα 407 χλμ.
Όπως είπαμε, όταν κάποιος κινείται σε ρυθμούς πίστας, η αυτονομία μειώνεται δραματικά, όμως ας δούμε μια πιο συγκεκριμένη εικόνα. Σύμφωνα με τον άνθρωπο που ανέβασε το βίντεο, όταν ξεκίνησε η “κόντρα” ανάμεσα στα δύο ηλεκτρικά, η μπαταρία του Tesla ήταν στο 95%. Μετά από δύο γύρους, το φορτίο είχε μειωθεί στο 53%. Συνολική πτώση, 42%, άρα το μοντέλο της Tesla χρειάστηκε 21% για κάθε γύρο στο Νίρμπουργκρινγκ. Με δεδομένο ότι το μήκος της πίστας είναι 20.81 χλμ. η αναλογία είναι σχεδόν 1% μπαταρίας για κάθε χιλιόμετρο. Άρα η αυτονομία πέφτει περίπου στα 100 χιλιόμετρα.
Αυτό το παράδειγμα κάνει ξεκάθαρο πόσο πολύ επηρεάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον τρόπο οδήγησης. Στην περίπτωση του Model 3, αν οδηγείς συνετά κάνεις το Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς στάση για φόρτιση. Αν όχι, δε φτάνεις ούτε μέχρι τη Λαμία.
Αν και η Porsche έχει σαφώς περισσότερη ιπποδύναμη, η παρόμοια ροπή και η χάραξη της πίστας επιτρέπει στο αμερικανικό μοντέλο να ακολουθεί κατά πόδας, χωρίς να μένει πίσω.
Πάντως είναι εντυπωσιακό ότι βλέπουμε τα δύο αυτοκίνητα να “κυνηγιούνται” στη γερμανική πίστα, κινούμενα με πολύ υψηλές ταχύτητες, όμως λόγω της ηλεκτρικής τους φύσης δεν ακούγεται κάποιος κινητήρας να “ουρλιάζει”. Αντίθετα, κυριαρχεί η μουσική και ο θόρυβος από τα ελαστικά, κυρίως όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από κερμπ.