Οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταγράφουν ανοδική τροχιά, ωστόσο πολλοί ιδιοκτήτες δε γνωρίζουν πως να τα φροντίζουν σωστά.
Σαφέστατα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, από τεχνικής σκοπιάς, είναι λιγότερο περίπλοκα, σε σύγκριση με τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όταν όμως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δε χρησιμοποιείται σωστά και δεν ακολουθούνται ορισμένοι κανόνες, μπορεί να εμφανίζει προβλήματα ή να μη λειτουργεί σωστά με την πάροδο του χρόνου. Ακολουθούν λοιπόν 5 κανόνες για τη μακροζωία και τη βέλτιστη απόδοση του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου.
1. Πρώτος «χρυσός» κανόνας είναι να αποφεύγετε τη συχνή χρήση ταχυφορτιστών (DC), καθώς μακροπρόθεσμα ενδέχεται να υπάρξουν αρνητικές συνέπειες για τη μπαταρία. Προτιμήστε τους AC φορτιστές μέτριας ταχύτητας, καθώς εξισορροπούν καλύτερα τη μπαταρία και αποτρέπουν την πόλωση στο εσωτερικό της.
2. Σε περίπτωση που δε σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε για ένα χρονικό διάστημα το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο φροντίστε η μπαταρία του να είναι φορτισμένη περίπου στο 50% και όχι στο 100%. Πράγματι, ακόμα και αν δε χρησιμοποιείται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η μπαταρία του αδειάζει λίγο, όμως αν είναι πλήρως φορτισμένη αυτό γίνεται ταχύτερα, κάτι που αρκετοί δε γνωρίζουν. Σημειώνεται όμως ότι η μπαταρία δεν πρέπει να αφήνεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο φόρτισης όταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραμένει καιρό ακινητοποιημένο.
3. Να είστε πάντα βέβαιοι ότι η πρίζα είναι στεγνή και καθαρή πριν τη συνδέσετε για τη φόρτιση του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου. Τοποθετούμε πάντα τα καλύμματα προστασίας στη θύρα φόρτισης και στο καλώδιο.
4. Προστατέψτε από τρωκτικά (παγίδες-ειδικά απωθητικά) την περιοχή γύρω από τη θέση που σταθμεύετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, ειδικά αν μένετε στην ύπαιθρο ή κοντά σε δάσος. Τα ποντίκια ροκανίζουν καλωδιώσεις, κάτι που μπορεί να βλάψει εξαρτήματα και ηλεκτρικά συστήματα, οδηγώντας ακόμα και σε πυρκαγιά.
5. Οι χαμηλές θερμοκρασίες μειώνουν την απόδοση της μπαταρίας, επομένως αν υπάρχει κλειστό γκαράζ προτιμήστε το κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Παράλληλα στις μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν «αρέσει» η υπερβολική έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες, καθώς η παρατεταμένη έκθεση φέρνει και σε αυτή την περίπτωση μείωση της αποδοτικότητας.