Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό, που εκτιμάται ότι θα μειώσει σημαντικά την κίνηση στην Αθήνα.
Η νέα γραμμή του Μετρό είναι το μεγαλύτερο που εκτελείται στη χώρα αυτή τη στιγμή κι αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2029. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι της τάξης των 1.5 δις ευρώ, θα διαθέτει 15 νέους σταθμούς, στη μήκους 12.8 χλμ διαδρομής, από το Άλσος Βεΐκου προς στο Γουδή.
To 2029 ολοκληρώνεται το έργο – 350.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά τη Γραμμή 4
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά περί τους 350.000 επιβάτες, ενώ θα μειωθεί η κυκλοφορία 53.000 αυτοκινήτων, με άμεσες επιπτώσεις στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της Αθήνας συνολικά, αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
Άνθρωποι και μηχανήματα εργάζονται πυρετωδώς, καθημερινά για να ολοκληρωθεί εντός του χρονικού ορίζοντα που έχει τεθεί στη σύμβαση. Έχουν παραληφθεί τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων TBM, οι γνωστοί «μετροπόντικες», που έχουν ονομαστεί σε «Αθηνά» και «Νίκη».
Η «Αθηνά» έχει ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι της από το φρέαρ Κατεχάκη προς στο σταθμό Ευαγγελισμό, ενώ η «Νίκη» βρίσκεται στο στάδιο συναρμολόγησης, ώστε να ξεκινήσει τη διαδρομή στην αντίθετη κατεύθυνση και να συναντήσει την «Αθηνά» στον Ευαγγελισμό.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι εργασίες σε όλους τους σταθμούς, σε συνεργασία και με την αρχαιολογική υπηρεσία, ώστε να προστατευθούν τα όποια ευρήματα ανακαλυφθούν κατά τις εκσκαφές και τη διάνοιξη των σηράγγων.
Κατά τη διάρκεια του έργου θα δημιουργηθούν συνολικά 5.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του θα ξεκινήσει η επέκταση της γραμμής 4 προς βόρεια, μέχρι το Μαρούσι σε πρώτη φάση. Στη συνέχεια η επέκταση προβλέπεται να φτάσει μέχρι την Εθνική οδό από το Μαρούσι, ενώ θα υπάρξουν διακλαδώσεις από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη και από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιόπουλη, συνδέοντας πλέον το μεγαλύτερο τμήμα του λεκανοπεδίου της Αττικής.