Κάλε Ροβάνπερα-Γιόνε Χάλτουνεν, στο θρόνο του WRC για το 2023, για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Άξιοι παγκόσμιοι πρωταθλητές, αλλά τα χειροκροτήματα αξίζουν ακόμα περισσότερο στο πόσο έξυπνα διαχειρίστηκαν τη συνέχεια του αγώνα, ράλι Κεντρικής Ευρώπης, στη 2η θέση της γενικής, όταν είδαν τους άλλους διεκδικητής τους τίτλου, Έβανς-Μάρτιν να έχουν εγκαταλείψει.
Οδήγησαν με ρυθμό τερματισμού, κάνοντας απλώς υπολογισμούς, σαν γνήσιοι επαγγελματίες.
WRC: Δίδαξαν επαγγελματισμό οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν στο ράλι Κεντρικής Ευρώπης
Δεν τους ενδιέφεραν οι πρώτοι χρόνοι στις Ειδικές Διαδρομές, ούτε οι 5 επιπλέον βαθμοί στην power stage.
Με τη δεύτερη θέση ήταν υπεραρκετοί για το πρωτάθλημα, και οι βαθμοί της power stage, απλώς μόνο για την ιστορία, αλλά τη σιγουριά του πρωταθλήματος ήθελε η ομάδα.
Και έτσι έπραξαν οι νεαροί Φινλανδοί. Άξιοι παγκόσμιοι πρωταθλητές, από όποια μεριά και αν το αναλύσεις.
Στη σκιά του θριάμβου των Φινλανδών πέρασε η νίκη των Νεβίλ-Γουάιτάγκε με το Hyundai i20 Rally1.
Με το που «σήκωσε» το πόδι του από το γκάζι ο Ροβάνπερα, δεν έχασε την ευκαιρία ο Βέλγος σημειώνοντας τη δεύτερη φετινή του νίκη μετά την Ιταλία.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου, οι Τάνακ-Γιαρβέογια στον προτελευταίο αγώνα με το Ford Puma Rally1.
Μια θέση πιο κάτω οι Οζιέ-Λανταί, (Toyota Yaris Rally1)με τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να δηλώνει ότι η πρώτη ημέρα του αγώνα ήταν καταστροφική, με στόχο τώρα την Ιαπωνία και γιατί όχι τη νίκη.
Ακολουθούν Κατσούτα-Τζόνστον (Toyota Yaris Rally1), Σουνίνεν-Μάρκουλα (Hyundai i20 Rally1), και Μάνστερ-Λούκα (Ford Puma Rally1), στην 7η και τελευταία θέση των αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally1 πριν περάσουμε στα WRC2.
Στην 8η θέση θα ήταν οι Λουμπέ-Βέιγιας με το Ford Puma Rally1, κάνοντας τρομερή προσπάθεια να φτάσουν στον τερματισμός καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων παρέδωσε το πνεύμα του από την προτελευταία Ειδική Διαδρομή.
Έτσι στην power stage έχασαν δύο θέσεις από τους εκπληκτικούς Φορμό-Κορία, (Ford Fiesta Rally2)πρώτοι WRC2 στην κατάταξη, αλλά στη βαθμολογία οι Σιαμέν-Ροσέ (Skoda Fabia RS Rally2).
Στο WRC2 δηλώνεις τους 7 αγώνες στους οποίους θέλεις να βαθμολογηθείς με τον Φορμό να έχει συμπληρώσει τον κύκλο των 7 δηλωμένων αγώνων. Ετσι ο Σιαμέν με τον συνοδηγό του είναι αυτοί που καρπούνται τους βαθμούς της WRC2, μια κατηγορία που έβγαλε και τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή που δεν είναι άλλοι από τους Μίκελσεν-Έρικσεν (Skoda Fabia RS Rally2).
Σε μια ίσως από τις πιο αξιοσημείωτες ανατροπές που έχει βιώσει ο Μίκελσεν στην καριέρα του, ο Νορβηγός οδηγός κατέκτησε το πρωτάθλημα παρά το γεγονός ότι τερμάτισε στην 13η θέση της κατηγορίας (23οι γενικής) και περισσότερα από 13 λεπτά πίσω από τους νικητές Σιαμέν-Ροσέ.
Αλλά όπως έχουμε τονίσει οι αγώνες θέλουν και τύχη και στο WRC φυσικά
Οι πιθανότητες των Μίκελσεν-Έρικσεν να κατακτήσουν τον τίτλο εξαφανίστηκαν το πρωί της Παρασκευής όταν έξοδο διέλυσαν την πίσω ανάρτηση στο Skoda Fabia RS Rally2 κάτι που κόστισε περίπου 10 λεπτά.
Όμως, με τον πιο κοντινό του αντίπαλο στο πρωτάθλημα, τον Ροσέλ-Ντινάν, εκτός αγώνα, από έξοδο και χωρίς πιθανότητες επιστροφής (super rally) λόγω καταστροφής του δεξί μπροστινού μέρους στο Citroen C3 Rally2 μετά από χτύπημα σε δέντρο, οι Γκρίνσμιθ-Άντερσον με Skoda Fabia RS Rally2, ήταν το μόνο εναπομείναν πλήρωμα που είχε ρεαλιστικές πιθανότητες τίτλου.
Η επίδοση του Γκρίνσμιθ, συμπεριλαμβανομένου ενός κλαταρίσματος την πρώτη μέρα, τον έφεραν στην τέταρτη θέση.
Όμως το να μην κερδίσει βαθμούς- μπόνους στην power stage, σε συνδυασμό με τον χρόνο αναφοράς του Μίκελσεν, αυτό έφερε και τους δύο διεκδικητές ισόπαλους βαθμολογικά με 111 βαθμούς.
Όμως ο Μίκελσεν με τρεις νίκες έναντι δύο του Γκρίνσμιθ ο τίτλος πηγαίνει στον Νορβηγό, καθώς ο Γκρίνσμιθ έχει συμπληρώσει το ανώτατο όριο βαθμολόγησης στην κατηγορία
Επίλογος λοιπόν στο ράλι Ιαπωνίας