Η Volvo έχει εξηλεκτρίσει στο έπακρο τη γκάμα του XC40, ωστόσο διατηρεί στο «ράφι» και τη βενζινοκίνητη έκδοση T2.
Απευθύνεται σε όσους αναζητούν την πιο προσιτή επιλογή του XC40, αλλά και σε όσους επιμένουν να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα των ηλεκτροκινητήρων, των μπαταριών και των καλωδίων.
Τρικύλινδρος με 129 ίππους
Μοναδική πηγή ενέργειας λοιπόν για το XC40 Τ2, αποτελεί ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων, ο οποίος παράγει 129 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 245 Nm ροπής (1.600 σ.α.λ.). Ένα πραγματικά άξιο μοτέρ για το σουηδικό SUV, με ελαστική λειτουργία, έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά και κινεί αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των περίπου 1.600 κιλών (1.580 κιλά για την ακρίβεια).
Μιλώντας με αριθμούς, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται εντός 10,9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 180 χλμ./ώρα. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, το οποίο διακρίνεται για τη σωστή του κλιμάκωση, αλλάζοντας με ομαλότητα και έγκαιρα σχέσεις. Υπάρχουν στιγμές που η τρικύλινδρη φύση του κινητήρα γίνεται πιο έντονη ηχητικά, αλλά η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει συνήθως σε θορύβους να διεισδύσουν στην καμπίνα.
Παράλληλα στα αφτιά του οδηγού φτάνει ένα ελαφρύ «σφύριγμα» του turbo, που για να είμαστε ειλικρινείς μας άρεσε, αφού έχουμε κουραστεί από τη σιωπή των πολυπληθών πλέον αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Το πόσο «δραστήριος» είναι ο βενζινοκινητήρας εξαρτάται και από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Comfort/Individual/Dynamic/Eco/Off road).
Με το Eco καταφέραμε να διατηρήσουμε τη μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 7,4 λίτρα/100 χλμ. – εκπομπές CO2 στα 167 γρ./χλμ.) συμβιβαζόμενοι με μια μικρή υστέρηση δύναμης, ενώ με το Dynamic απολαμβάναμε τη σαφώς πιο άμεση απόκριση στο γκάζι. Το Comfort αποτελεί μια ενδιάμεση λύση και το Off Road μια μικρή υποβοήθηση σε ήπιους χωματόδρομους, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτόματο κιβώτιο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Οδηγώντας το Volvo XC40 T2
Συνώνυμες λέξεις με το όνομα της σουηδικής εταιρείας είναι η ασφάλεια και η άνεση, οι οποίες φυσικά δεν απουσιάζουν από το μικρότερο SUV της (μήκος 4.440 χλστ.-πλάτος 1.863 χλστ.-ύψος 1.652 χλστ.). Άμεσα αντιληπτή γίνεται η εξαιρετική ποιότητα κύλισης με το XC40 να πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, έχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και υπό πίεση, εκτός και αν το παρακάνεις, καθώς τότε σου υπενθυμίζει ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός του.
Στην ίδια φιλοσοφία και το ελαφρύ τιμόνι (κύκλος στροφής 11,4 μέτρα) με ηλεκτρική υποβοήθηση που δεν εστιάζει τόσο στην απόλυτη ακρίβεια, αλλά στην άνεση και σε ένα απλά καλό επίπεδο πληροφόρησης. Εμπιστοσύνη εμπνέουν στην πράξη και τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι όσο σκληρή χρειάζεται, ώστε να μην τραντάζει στις άπειρες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα το στιβαρό πλαίσιο του XC40.
Ποιότητα – χώροι
Ας ρίξουμε όμως και μια ματιά στο εσωτερικό του Volvo XC40 για να θυμηθούμε την ύπαρξη των ποιοτικών υλικών στα περισσότερα σημεία, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το επάνω τμήμα στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών.
Στα gadget συμπεριλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12 ιντσών και η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη των 9 ιντσών, έχοντας από τις καλύτερες αποκρίσεις αφής, ενώ προβάλει με υψηλότατη ευκρίνεια και την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.
Τα εργονομικά σχεδιασμένα εμπρός καθίσματα αποδείχτηκαν ξεκούραστα ακόμα και σε μακρινές διαδρομές, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν καλό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.702 χλστ.) και απλά επαρκή «αέρα» για τα κεφάλια τους.
Το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα αποτελέσει ένα μικρό εμπόδιο για το μεσαίο πίσω επιβάτη. Ανοίγοντας την πόρτα του χώρου αποσκευών δείχνει κάπως ρηχός, αλλά προσφέρει 452 λίτρα και 1.319 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συμπέρασμα – Τιμή
Η entry level επιλογή Τ2 του XC40 υπολείπεται μόνο σε εξηλεκτρισμό, ο οποίος βέβαια για αρκετούς εξακολουθεί να θεωρείται περιττός. Στην εξοπλιστική έκδοση Core η αρχική τιμή του XC40 T2 διαμορφώνεται στα 40.563 ευρώ.