Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, βρίσκεται πίσω από κάθε αποτέλεσμα που έχει να κάνει με την ασφάλεια, πεζών και αυτοκινήτων.
Η απόβαση όλο και περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα στη Γηραιά Ήπειρο, προβληματίζει έντονα τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Η «εισβολή» αυτή πλέον δε δείχνει καθόλου ακίνδυνη, καθώς τα πολυπληθή κινέζικα μοντέλα «κλέβουν», εκτός από τις κρατικές επιδοτήσεις αγοράς και σημαντικά μερίδια από τις πωλήσεις.
Ταυτόχρονα αποδεικνύουν ότι έχουν ξεπεράσει παθογένειες του παρελθόντος, σχετικές με την ποιότητα κατασκευής, τον εξοπλισμό και την ασφάλεια.
Αναφορικά μάλιστα με το τελευταίο ζήτημα, την υψηλή ασφάλεια αρκετών νέων κινέζικων μοντέλων προσυπογράφει ο ευρωπαϊκός ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP.
EuroNCAP: Βραβεύει με 5 αστέρια τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα από την Κίνα
Στην πιο πρόσφατη αξιολόγησή του, υπέβαλε στις απαιτητικές δομικές πρόσκρουσης τρία νέα ηλεκτρικά κινέζικα μοντέλα, το XPeng P7, τα BYD Seal και Dolphin. Όλα κατάφεραν να αποσπάσουν την ύψιστη διάκριση των πέντε αστεριών!
Τo πρώτο ξεχωρίζει για τη μεγάλη του αυτονομία, το BYD Seal για την ικανότητά του να εντυπωσιάζει παραδοσιακούς αγοραστές των Tesla και το BYD Dolphin για την καλή αναλογία αξίας/τιμής που προσφέρει. Σημειώνεται ότι και τα τρία εξοπλίζονται με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, τα οποία ο EuroNCAP έχει θεσπίσει ως απαραίτητα για να δώσει άριστα στην τελική του βαθμολογία.
Η κλιματική αλλαγή πλήττει πλέον έντονα και την Ευρώπη με αποτέλεσμα οι ξαφνικές καταιγίδες και πλημμύρες να είναι πια συχνό φαινόμενο.
Που δίνει έμφαση ο οργανισμός EuroNCAP σε νέα ζητήματα ασφάλειας
Έτσι ο EuroNCAP θεωρεί απαραίτητο το αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών κάτω από το νερό, ενώ ταυτόχρονα εξετάζει τη διάρκεια λειτουργίας των ηλεκτρικών παραθύρων μετά τη βύθιση του οχήματος, ώστε να μπορούν οι επιβάτες να απεγκλωβιστούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Παράλληλα οι υψηλότατες θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στην Ευρώπη, μπορούν να αποβούν μοιραίες για ένα παιδί αν ξεχαστεί από τους γονείς μέσα στο αυτοκίνητο.
Ο EuroNCAP λοιπόν αξιολογεί την ύπαρξη και λειτουργία του συστήματος ελέγχου παρουσίας παιδιού ή βρέφους στα πίσω καθίσματα, όταν ο οδηγός απενεργοποιήσει τον κινητήρα, με ηχητική και οπτική υπενθύμιση. Το συγκεκριμένο σύστημα διαθέτουν τα BYD Seal και Dolphin, αλλά όχι το XPeng P7.
Με όλα αυτά το συμπέρασμα είναι ότι πλέον τα μη ασφαλή κινέζικα αυτοκίνητα ανήκουν στο παρελθόν. Βέβαια με το αζημίωτο, μην το ξεχνάμε αυτό…