Η πανδημία του Covid-19 καθυστέρησε την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Maserati MC20, η οποία αποκαλύφτηκε επιτέλους, στο πλαίσιο μιας ξεχωριστής εκδήλωσης με τίτλο “MMXX: Time to be audacious” που πραγματοποιήθηκε στη Μόντενα.
To νέο super σπορ μοντέλο της Maserati σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την ίδια. Τι σημαίνει όμως το όνομα MC20; Τα αρχικά MC προέρχονται από τις λέξεις Maserati Corse και ο αριθμός 20 από το έτος 2020.
Ειδική μνεία αξίζει στο νέο V6 twin-turbo κινητήρα της MC20, ο οποίος ονομάζεται Nettuno. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία που έχει για έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα, ο εν λόγω κινητήρας των 3.0 λίτρων αποδίδει 630 ίππους και 730 Nm ροπής, ενώ επιτρέπει στη νέα MC20 επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 2,9 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 325 χλμ./ώρα.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η νέα MC20 ζυγίζει κάτω από 1.500 κιλά, καθώς χρησιμοποιεί ποιοτικά υλικά, ενώ τίμησε ιδιαίτερα το ανθρακόνημα. Έτσι επιτυγχάνει, την καλύτερη στην κατηγορία της, αναλογία βάρους/ισχύος, με μόλις 2,33 κιλά/ίππο.
Η Maserati τονίζει το γεγονός ότι έχει αναπτύξει αποκλειστικά με τις δικές της δυνάμεις το νέο κινητήρα Nettuno. Έχουν περάσει πάνω από είκοσι χρόνια όταν η Maserati κατασκεύασε τελευταία φορά μόνη της κινητήρα.
Δυναμική επιστροφή λοιπόν αν αναλογιστεί κανείς ότι ο νέος κινητήρας Nettuno έχει αποσπάσει διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, χάρη στην τεχνολογία MTC (Maserati Twin Combustion), η οποία αφορά ένα πρωτοποριακό σύστημα καύσης.
Η παραγωγή του νέου κινητήρα Nettuno θα πραγματοποιείται στο Maserati Engine Lab, το οποίο βρίσκεται στη Μόντενα. Εκεί βρίσκεται και το ιστορικό εργοστάσιο Viale Ciro Menotti, όπου κατασκευάζονται εδώ και πάνω από 80 χρόνια τα μοντέλα της Maserati.
Η νέα MC20 θα παίρνει «σάρκα και οστά» στο συγκεκριμένο εργοστάσιο στη γραμμή παραγωγής, όπου συναρμολογούνταν μέχρι το Νοέμβριο του 2019 οι GranTurismo και GranCabrio.
Οι αναλογίες της νέας MC20 σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο διαμορφώνονται στα 4.669 χλστ., 1.965 χλστ., 1.221 χλστ. και 2.700 χλστ. αντίστοιχα. Η σχεδίαση της ολοκληρώθηκε σε 24 μήνες, ενώ συμμετείχαν μηχανικοί από το Εργαστήριο Καινοτομίας, ειδικοί τεχνικοί από το Εργαστήριο Κινητήρων και σχεδιαστές από το Maserati Style Center.
Στην παλέτα για το αμάξωμα της MC20 υπάρχουν οι έξι νέες αποχρώσεις “Bianco Audace”, “Giallo Genio”, “Rosso Vincente”, “Blu Infinito”, “Nero Enigma” και “Grigio Mistero”. Η αρχιτεκτονική της νέας MC20 της επιτρέπει να αποκτήσει εκτός από coupe και convertible αμάξωμα, ενώ θα προσφέρεται και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Παρατηρήστε τις πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, οι οποίες στόχο δεν έχουν μόνο να εντυπωσιάσουν αλλά να συμβάλουν και στην εργονομία, καθώς καθιστούν ευκολότερη την επιβίβαση και αποβίβαση.
Πάνω από 2.000 εργατοώρες απαιτήθηκαν στην αεροδυναμική σήραγγα Dallara και πάνω από 1.000 προσομοιώσεις CFD (Computational Fluid Dynamics), ώστε ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης (CX) της νέας MC20 να είναι κάτω από 0,38.
Ήρθε όμως η ώρα για είσοδο στο αυστηρά διθέσιο εσωτερικό της νέας MC20, όπου η σχεδίαση είναι καθαρά οδηγοκεντρική, σπορ και μινιμαλιστική. Υπάρχουν δυο οθόνες 10 ιντσών, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων Maserati Touch Control Plus.
Η βάση της κεντρικής κονσόλας φιλοξενεί τα κουμπιά των ηλεκτρικών παραθύρων, το στρογγυλό χειριστήριο της έντασης, τα δυο κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο με τα προγράμματα οδήγησης (GT, Wet, Sport, Corsa και ESC Off).
Ήδη η Maserati έχει ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών για τη νέα MC20, ενώ η παραγωγή της θα αρχίσει προς το τέλος του τρέχοντος έτους.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ.
https://youtu.be/FMQ0EmIc_4k