Η απώλεια αέρα από ένα ελαστικό δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο μπορεί να συμβεί, ειδικά αν είμαστε σε ταξίδι ή σε κάποιο δυσπρόσιτο δρόμο.
Μπορεί τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα να μην διαθέτουν ρεζέρβα και να μην χρειάζεται αλλαγή ελαστικού, αλλά επισκευή με το σχετικό κιτ, ωστόσο αν η ζημιά είναι μεγάλη, (σκίσιμο στο πλάι ή χτύπημα) τότε η οδική βοήθεια είναι μονόδρομος. Για τα αυτοκίνητα που διαθέτουν ρεζέρβα, η αλλαγή ελαστικού είναι απλή υπόθεση, ωστόσο πολλές φορές αστάθμητοι παράγοντες την καθιστούν δύσκολη ή και αδύνατη.
Ένας λόγος που καθιστά δύσκολη ή αδύνατη την αλλαγή ελαστικού, είναι να μην ξεβιδώνουν τα μπουλόνια. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το «μπουλονόκλειδο» που συνοδεύει τον γρύλλο και τη ρεζέρβα στα καινούρια αυτοκίνητα είναι σχεδόν άχρηστο, αφού απαιτείται πολλή δύναμη για να ξεβιδωθεί και δεν είναι λίγες οι φορές που πατάμε με τα πόδια ή ανεβαίνουμε επάνω στο κλειδί για να ξεσφίξουν τα μπουλόνια. Σε συνδυασμό δε με το γεγονός ότι τα μπουλόνια ασφαλείας που συνοδεύουν τις ζάντες αλουμινίου, δεν εφαρμόζουν με την ίδια ακρίβεια όπως τα κλασικά, το εγχείρημα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο.
Σκουριά και σκόνη επικάθεται στους τροχούς
Σε αυτές τις περιπτώσεις τη λύση μπορεί να τη δώσει ο γνωστός «σταυρός», όπου το ζεύγος ομόρροπων δυνάμεων βοηθάει στο ξεβίδωμα των μπουλονιών. Αν και πάλι δεν είναι εφικτό, τη λύση τότε μπορεί να τη δώσει ένα αναψυκτικό τύπου cola.
Πολλοί μηχανικοί αυτοκινήτων ή πλοίων ρίχνουν τέτοιου είδους αναψυκτικά λόγων των οξέων που περίχουν, στις βίδες ή τα παξιμάδια για να διαλυθούν οι σκόνες και οι σκουριές, έχουν επικαθήσει και δεν επιτρέπουν το ξεβίδωμα. Σίγουρα η ιδανική λύση είναι το κλασικό αντισκωριακό WD-40, αλλά πόσοι έχουμε στο αυτοκίνητο μας; Και σίγουρα δεν μπορείς να το προμηθευτείς από ένα περίπτερο ή μίνι μάρκετ, ενώ τα αναψυκτικά βρίσκονται πιο εύκολα.
Σε επόμενη εξόρμηση εκτός αστικού ιστού, δεν είναι κακό να έχουμε προμηθευτεί κάποιο από τα παραπάνω «εργαλεία», ώστε να αντιμετωπίσουμε μία δυσάρεστη κατάσταση.