H Mercedes αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του κορυφαίου της coupe της AMG GT, εξοπλισμένη με νέες τεχνολογικές καινοτομίες και ισχυρούς κινητήρες.
Η νέα γενιά της AMG GT μεγάλωσε σε διαστάσεις, καθώς πρόκειται πλέον για ένα 2+2 coupe και με μεγάλο χώρο αποσκευών, ενισχύοντας την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Ωστόσο, δεν είναι αυτό το κυριότερο χαρακτηριστικό της.
Mercedes AMG GT: Δύο εκδόσεις 585 και 476 ίππων
Η νέα AMG GT διαθέτει για πρώτη φορά το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC+ της Mercedes και σε συνδυασμό με τον V8 biturbo των 4.0 λίτρων, υπόσχεται αξεπέραστες οδηγικές συγκινήσεις με κορυφαία οδική συμπεριφορά και επιδόσεις.
Η AMG GT θα διατίθεται αρχικά σε δύο παραλλαγές ισχύος του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα, την GT 55 4MATIC+ με 476 ίππους και την κορυφαία GT 63 4MATIC+ με 585 ίππους. Η «αργή» έκδοση επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3.9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 295 χλμ./ώρα ενώ η κορυφαία GT 63 χρειάζεται μόλις 3.2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 315 χλμ./ώρα.
Αλλαγές στα σημεία για τον V8 biturbo της Mercedes
Ο V8 κινητήρας θεωρητικά είναι ίδιος με εκείνον της απερχόμενης έκδοσης, ωστόσο έχει υποστεί ορισμένες τροποποιήσεις, όπως νέο κάρτερ, ανασχεδιασμένη εισαγωγή και εξαγωγή καυσαερίων και διαφορετικά τοποθετημένο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler). H GT 63 διαφέρει σε σχέση με την «απλή» έκδοση GT 55 στην ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα και στην αυξημένη πίεση του τούρμπο. Φυσικά όλοι οι κινητήρες είναι χειροποίητοι σύμφωνα με το σλόγκαν «one man one engine».
Μόνιμη τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση για τη νέα AMG GT
Η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων MCT 9G της Mercedes. H κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων μεταβάλλεται συνεχώς από το 50:50 μέχρι και το 0:100, δηλαδή πισωκίνητη, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός. Στον δε πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και σύστημα τετραδιεύθυνσης, ενισχύοντας την ευστάθεια, κυρίως στις υψηλές ταχύτητες.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων μπροστά και πίσω και είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες χάρη στο σύστημα AMG Active Ride Control. Επιπροσθέτως, υπάρχει και σύστημα ελέγχου κλίσεων στις στροφές με ηλεκτροϋδραλικά αμορτισέρ, που έχουν αντικαταστήσει τις κλασικές αντιστρεπτικές ράβδους.
Οι μελλοντικοί αγοραστές της νέας AMG GT θα έχουν στη διάθεσή τους έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης, «Slippery», «Comfort», «Sport», «Sport+», «Individual» και «RACE», ενώ μέσω του συστήματος πολυμέσων MBUX, διατίθεται το AMG TRACK PACE που καταγράφει μέσω τηλεμετρίας 80 διαφορετικές παραμέτρους κατά την οδήγηση σε πίστα.
Η νέα AMG GT αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική της πορεία τους πρώτους μήνες του 2024, όταν θα ανακοινωθούν και οι τιμές της.