Στη λίστα με τα πολυτιμότερα brands διεθνώς για το 2023 υπάρχουν τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες στο top20. Ποια όμως βρίσκεται ψηλότερα στη σχετική λίστα;
Ο λόγος για την Toyota, η οποία φιγουράρει στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης, με την αξία της να αποτιμάται στα 64,504 δισεκατομμύρια δολάρια, επομένως είναι η πολυτιμότερη μάρκα αυτοκινήτου στον κόσμο για το 2023. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ιαπωνικός κολοσσός διατήρησε τον βαρύτιμο αυτό τίτλο, καθώς τον είχε κατακτήσει και το 2022.
Μια θέση πιο κάτω από την Toyota συναντάμε τη Mercedes, η οποία με αξία 61,414 δισεκατομμύρια δολάρια κατατάσσεται έβδομη, ενώ ταυτόχρονα ανακηρύσσεται η πολυτιμότερη premium μάρκα αυτοκινήτων για το 2023. Εντός του top10 κατάφερε οριακά να βρίσκεται και η BMW (στη δέκατη θέση) με αξία 51,157 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην πρώτη εικοσάδα δίνει το «παρών» η Tesla, από την δωδέκατη θέση, με αξία 49,937 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αρκετά πιο κάτω, στην 27η θέση, η Honda με αξία 24,412 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 32η θέση η Hyundai με αξία 20,412 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 45η θέση η Audi με αξία 19,352 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 47η θέση η Porsche με αξία 16,215 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 50η θέση η Volkswagen με αξία 15,140 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 51η θέση η Ford με αξία 14,867 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 63η θέση η Nissan με αξία 12,676 δισεκατομμύρια δολάρια, στην 70η θέση η Ferrari με αξία 10,830 δισεκατομμύρια δολάρια και στην 88η θέση η Kia με αξία 7,059 δισεκατομμύρια δολάρια. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην κορυφή βρίσκεται ο «γίγαντας» Apple με αξία που αγγίζει τα 502,680 δισεκατομμύρια δολάρια!
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από την αμερικάνικη εταιρεία συμβούλων Interbrand, η οποία σε ετήσια βάση από το 1999 ανακοινώνει τη λίστα των “Best Global Brands” που περιέχει τις εκατό πιο πολύτιμες μάρκες στον κόσμο.
Το σύστημα κατάταξης που χρησιμοποιεί βασίζεται σε τρία βασικά κριτήρια: Στην χρηματοοικονομική απόδοση των προϊόντων ή υπηρεσιών του εμπορικού σήματος, στο ρόλο του εμπορικού σήματος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της αγοράς και στη δύναμη του εμπορικού σήματος σε σχέση με τη διαφύλαξη των μελλοντικών του αποδόσεων. Η Interbrand ήταν η πρώτη εταιρεία που ανέπτυξε μια μέθοδο αξιολόγησης για μάρκες και πιστοποιήθηκε σύμφωνα με το διεθνές ISO 10668.