Η πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του Renault Austral περιλαμβάνει και την ισχυρότερη, full hybrid, E-Tech των 200 ίππων.
Υπενθυμίζουμε ότι το γαλλικό C-SUV διατίθεται και με ήπιες υβριδικές εκδόσεις, απόδοσης 130 ή 160 ίππων. H κορυφαία E-Tech, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το Austral, ενώ ως μοντέλο είναι υποψήφιο για τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ελλάδα.
Renault Austral: Καριέρα με βραβείο
Στο βιογραφικό του βέβαια υπάρχει ακόμα μια σημαντική διάκριση, αυτή του “Best Buy Car of Europe 2023”, που απέσπασε από τον ευρωπαϊκό ανεξάρτητο δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest.
Τα μοναδικά στοιχεία που προδίδουν ότι το κόκκινο Austral των φωτογραφιών φέρει την full hybrid έκδοση Ε-Tech, είναι το σχετικό λογότυπο στο πίσω δεξί τμήμα και το γράμμα “e” που έχει προστεθεί στο τέλος του ονόματος, όπως αναγράφεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Η κομψή και συνάμα πληθωρική εξωτερική του εικόνα παραμένει αναλλοίωτη με τα βλέμματα να στρέφονται στις έντονες «νευρώσεις» του εμπρός καπό, στα Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος “C”, στο νέο μεγαλύτερο έμβλημα της Renault που δεσπόζει στην πλατιά μάσκα με τις πολλές επιχρωμιωμένες πινελιές, στη διχρωμία με μαύρη οροφή και στις 19αρες ζάντες.
Για το μέγεθος του Austral ας «μιλήσουν» οι αριθμοί. Το μήκος, το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 4.510 χλστ., 1.843 χλστ. και 1.644 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 180 χλστ.
Renault Austral: High Class εσωτερικό
Ακόμα μια φορά εντυπωσιαστήκαμε με το high-tech, ευρύχωρο, εργονομικό και ποιοτικό εσωτερικό του Austral. Το ψηφιακό κόκπιτ σε σχήμα ανάποδου “L” απαρτίζεται από δυο εφαπτόμενες οθόνες, την 12,3 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετη 12 ιντσών (με ταχύτατη απόκριση αφής) για το σύστημα πολυμέσων “OpenR Link” που υποστηρίζει υπηρεσίες της Google. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η συνολική επιφάνεια των οθονών φτάνει τα 774 τετραγωνικά εκατοστά.
Από τον κόσμο της αεροναυπηγικής και της ωρολογοποιίας, εμπνεύστηκε η Renault τη συρόμενη ψηλά τοποθετημένη χειρολαβή στη βάση της κεντρικής κονσόλας, κάτω από την οποία υπάρχουν ποτηροθήκες και αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα και στο πάνω τμήμα επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone. Βοηθάει στη ξεκούραση και στην υποστήριξη του δεξιού χεριού όταν χειρίζεται την οθόνη αφής.
Από την κεντρική κονσόλα έχει απελευθερωθεί χώρος, καθώς ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού, ωστόσο πρέπει να συνηθίσεις λίγο τη χρήση του, μέχρι να σταματήσεις να τον μπερδεύεις με αυτόν των υαλοκαθαριστήρων.
Μαλακό πλαστικό καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, όπως και τα πάνελ των θυρών, ενώ υφασμάτινη επένδυση υπάρχει στο δεξί τμήμα. Γενικότερα, όλα τα υλικά έχουν άψογο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ οι συνολικοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα φτάνουν τα 35 λίτρα, σύμφωνα με τη Renault.
Στις βραδινές μας διαδρομές απολαμβάναμε τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό της καμπίνας και τη θέα προς τον έναστρο ουρανό, μέσα από την πανοραμική σταθερή γυάλινη ηλιοροφή (εξτρά οι μπάρες που διακρίνονται στην οροφή).
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.667 χλστ.), ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα έχει επίσης μια άνετη διαμονή, καθώς το κεντρικό δάπεδο είναι ελάχιστα υπερυψωμένο.
Πόντους στην πρακτικότητα προσδίδουν τα συρόμενα έδρανα των πίσω ανεξάρτητων καθισμάτων (σε μια διαδρομή 160 χλστ.) αυξομειώνοντας έτσι, ανάλογα με τις ανάγκες, τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 430 έως 555 λίτρα (υπάρχει μια μικρή μείωση σε σύγκριση με τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις). Αν τώρα αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 1.455 λίτρα.
Ισχύς, επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου
Το full hybrid σύστημα του Austral E-Tech απαρτίζεται από τρικύλινδρο, turbo, άμεσου ψεκασμού, βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας 67 ίππων που υποβοηθά την κίνηση του οχήματος και ένας 34 ίππων που εκτελεί χρέη μίζας συμβάλλοντας στη φόρτιση της μπαταρίας) και αυτοεπαναφορτιζόμενη (κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και της πέδησης) μπαταρία ιόντων λιθίου (400V-χωρητικότητας 1,73 kWh).
Συνδυαστικά παράγει 200 ίππους, ενώ παρά τα 1.627 κιλά συνολικού βάρους η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,4 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, στην εκκίνηση και κυρίως εντός της πόλης, το Austral προσπαθεί να κινείται όσο πιο πολύ μπορεί με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα γίνεται με ομαλό τρόπο.
Το αυτόματο πολυλειτπουργικό κιβώτιο προσφέρει 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα. Εκτελεί έγκαιρα και με πραότητα της αλλαγές, ενώ μόνο σε απότομες επιταχύνσεις εμφανίζει μια μικρή υστέρηση. Σε μεικτές συνθήκες καταγράψαμε 6,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,7 λίτρα/100 χλμ.– εκπομπές CO2 στα 108 γρ./χλμ.) κατανάλωση καυσίμου, αριθμός αρκετά ικανοποιητικός για τα δεδομένα.
Renault Austral: Και με σύστημα τετραδιεύθυνσης
Στη μεσαία κολόνα υπάρχει η ένδειξη 4Control, η οποία υποδηλώνει ότι το Austral E-Tech εξοπλίζεται με το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης. Αναλυτικότερα, σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν (5 μοίρες) αντίθετα από τους μπροστινούς, για μεγαλύτερη ευελιξία σε ελιγμούς (ακτίνα στροφής 10,1 μέτρα).
Σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν (1 μοίρα) στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς για ενίσχυση της πρόσφυσης, της ασφάλειας και της οδικής συμπεριφοράς. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το ποσοστό εμπλοκής της τετραδιεύθυνσης ρυθμίζεται σε 13 επίπεδα.
Οδηγώντας
Στην πράξη αντιλαμβάνεσαι το όφελος της τετραδιεύθυνσης, καθώς το Austral έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ταξιδεύει με σταθερότητα, ενώ εμφανίζει συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές. Η ηχομόνωση «αντέχει» σε λογικές ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, αν και οι ράγες οροφής (μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 75 κιλά) που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής φέρνουν έναν αεροδυναμικό θόρυβο μετά τα 80 χλμ./ώρα.
Από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας (σε 4 επίπεδα) κατά την πέδηση, με το πεντάλ του φρένου να έχει λίγο προοδευτική αίσθηση και ένα αρχικό «κενό» διάστημα, αλλά εν τέλει κρίνεται αποτελεσματικό, χάρη στους δίσκους 350 χλστ. μπροστά και 330 χλστ. πίσω.
Στην άνεση και στην «απόκρυψη» των περισσότερων κακοτεχνιών του οδοστρώματος, σίγουρα βοηθάει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση παρέχει επαρκή πληροφόρηση, ενώ μπορείς να ρυθμίσεις σε 3 επίπεδα (χαμηλή, μέση, υψηλή) τη δύναμή του.
Συμπέρασμα
Σαφέστατα το Austral E-Tech είναι το πιο αποδοτικό, αλλά και το πιο προηγμένο τεχνολογικά στην υβριδική γκάμα, όμως είναι και το ακριβότερο, καθώς η τιμή του αγγίζει τα 49.700 ευρώ (αποκλειστικά διαθέσιμο στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Techno).