Το νέο Hyundai Kona βρίσκεται από τον περασμένο Ιούνιο στη χώρα μας, ενώ πλέον έχει στα «χέρια» του τα αποτελέσματα για το επίπεδο ασφάλειας που παρέχει.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, υπέβαλε το κορεάτικο SUV σε εξαντλητικές δοκιμές και του απένειμε τέσσερα αστέρια για τις επιδόσεις του, στον ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας.
Αναλυτικότερα, στη μετωπική πρόσκρουση, ο θάλαμος επιβατών του Kona παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα κα οι μηροί, τόσο του οδηγού, όσο και του συνοδηγού. Οι δυνάμεις συμπίεσης που δέχτηκε το στήθος του οδηγού, έδειξαν οριακή προστασία στο συγκεκριμένο σημείο. Παράλληλα, ορισμένες δομές του ταμπλό θα μπορούσαν, κάτω από προϋποθέσεις, να δημιουργήσουν κίνδυνο τραυματισμού για ορισμένους επιβάτες.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το νέο Kona, απέδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν ένας επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα. Περιορισμένη ήταν και πάλι η προστασία στο στήθος του οδηγού, κατά τη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας, ενώ το σώμα του ανδρείκελου «γλίστρησε» κάτω από τη ζώνη ασφαλείας, φέρνοντας ελλιπή προστασία στα γόνατα και στους μηρούς.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος είχαν καλή προστασία. Διαπιστώθηκε ακόμα ότι στην πλευρική πρόσκρουση, η συγκράτηση εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, ήταν οριακή.
Τα μπροστινά καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα από τραυματισμό, σε μια ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση. Το αντίστοιχο επίπεδο προστασία των πίσω καθισμάτων χαρακτηρίστηκε οριακό.
Οι ανήλικοι επιβάτες του Kona, ηλικίας 6 και 10 ετών, είχαν καλή προστασία στις μετωπικές, αλλά και στις πλευρικές προσκρούσεις. Μοναδική εξαίρεση ο λαιμός του μεγαλύτερου παιδιού στη μετωπική πρόσκρουση που είχε χαμηλή προστασία, καθώς καταγράφηκαν αυξημένες δυνάμεις συμπίεσης.
Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει και εμφανής σχετική ένδειξη. Το Kona ενημερώνει τον οδηγό πριν αποβιβαστεί για την παρουσία παιδιού στο πίσω κάθισμα, εντοπίζοντας την παρουσία του.
Το νέο Kona εξοπλίζεται με σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, το οποίο μπορεί να αναγνωρίζει, εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, ενώ όλοι φάνηκε ότι είχαν καλή προστασία. Το προαιρετικό σύστημα που εντοπίζει όταν κάποιος βρίσκεται πίσω από το όχημα όταν αυτό κάνει όπισθεν, δεν αξιολογήθηκε από τον EuroNCAP.
Η προστασία στο κεφάλι του πεζού και του ποδηλάτη κυμάνθηκε από καλή έως επαρκής, ενώ πιο επικίνδυνες αποδείχτηκαν για ακόμα μια φορά οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Η προστασία της λεκάνης και των μοιρών ήταν κακή, ενώ των γονάτων καλή.
Στα συστήματα ασφαλείας του Kona περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης ή απόσπασης προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης, εντοπισμός των ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης ρύθμισης του περιοριστή.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Hyundai Kona και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 80%
Προστασία παιδιών: 83%
Προστασία πεζών: 64%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 60%