Το πρώτο «σκαλί» στην κλίμακα εξηλεκτρισμού του Volvo XC40, αποτελεί η ήπια υβριδική έκδοση με την ένδειξη B3.
Στη βάση βέβαια παραμένει το «καθαρά» βενζινοκίνητο XC40 T2, ενώ πριν το κορυφαίο της σειράς, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο XC40 Recharge, υπάρχει το ισχυρότερο ήπιο υβριδικό XC40 B4. Στην προκειμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με το μαύρο XC40 Β3 των φωτογραφιών,
Volvo ΧC40 B3: Δίλιτρος βενζινοκινητήρας με ηλεκτρική υποβοήθηση
Αυτό σημαίνει ότι κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού, δίλιτρος (δύσκολο φορολογικό περιβάλλον στην Ελλάδα) βενζινοκινητήρας. Το έργο του υποβοηθά (ομαλότερη εκκίνηση με αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, πιο γραμμική επιτάχυνση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και περιορισμός ρύπων) ένα ηλεκτρικό μοτέρ 10 kW (13 ίππων) και 40 Nm ροπής, έχοντας επίσης ρόλο εναλλάκτη.
Το «παρών» δίνει και η απαραίτητη μπαταρία 48V, η οποία αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται κατά τη διαδικασία της πέδησης. Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν τίθεται σε εφαρμογή η λειτουργία coasting, με το βενζινοκινητήρα να απενεργοποιείται, καθώς το όχημα «ρολάρει», ενώ ξυπνάει ξανά όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι.
Κάπως έτσι είναι επιτεύξιμη η χαμηλή, για τα δεδομένα πάντα, μέση κατανάλωση καυσίμου των 7,5 λίτρων/100 χλμ., ενώ ακόμα και όταν ασκούσαμε έντονη πίεση στο δεξί πεντάλ το φράγμα των 8,5 λίτρων/100 χλμ. δεν «έσπασε» (επίσημη μέτρηση WLTP 6,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 στα 153 γρ./χλμ., Euro6d).
Το XC40 Β3 παράγει 163 ικανούς ίππους και άφθονη ροπή 265 Nm, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα (όπως σε όλα τα Volvo). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι μας έλλειψε η δυνατότητα εναλλαγής προγραμμάτων οδήγησης (Eco/Dynamic/Individual/Comfort), που θα βοηθούσε στη προσαρμοστικότητα ανάλογα με τις ανάγκες.
Οδηγώντας το Volvo XC40 B3
Τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς έχει αναλάβει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία (χωρίς paddles πίσω από το τιμόνι), αν και από μόνο του ξέρει πως να εκτελεί έγκαιρα και με βελούδινο τρόπο τις αλλαγές σχέσεων.
Αυτό που πρέπει να συνηθίσεις είναι η κάπως σκληρή και λίγο προοδευτική αίσθηση που έχει το πεντάλ του φρένου, αλλά σύντομα εξοικειώνεσαι. Το βάρος του τιμονιού μπορεί να ρυθμιστεί σε ελαφρύ ή πιο βαρύ, ενώ σε γενικές γραμμές προσφέρει καλή πληροφόρηση, χωρίς όμως να είναι το δυνατό σημείο του XC40.
Το ατού παραμένει η αίσθηση ασφάλειας και η προσεγμένη ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να είναι όσο σκληρή χρειάζεται για σταθερό πάτημα, διατηρώντας όμως ψηλά την άνεση. Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος μπορείς να συνεχίσεις, αλλά με προσοχή, καθώς όπως προαναφέραμε το XC40 B3 είναι προσθιοκίνητο. Διαθέτει όμως πρόγραμμα off-road και απόσταση 205 χλστ. από το έδαφος.
Την ελαφρώς ανανεωμένη εξωτερική εικόνα του XC40 δεν προδίδουν εύκολα οι διακριτικές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, στη μάσκα και στους προφυλακτήρες, ενώ διατηρούνται οι συμπαγείς αναλογίες του (μήκος 4.440 χλστ.-πλάτος 1.863 χλστ.-ύψος 1.652 χλστ.).
Στα ενδότερα
Στο εσωτερικό ο premium χαρακτήρας του σουηδικού SUV είναι διάχυτος με την άφθονη χρήση μαλακών πλαστικών και το προσεγμένο φινίρισμα όλων των υλικών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12 ιντσών, προσφέρει δυο προγράμματα απεικόνισης πληροφοριών (Calm και Navi), ενώ η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη 9 ιντσών, με εξαιρετική απόκριση αφής, ενσωματώνει πλέον υπηρεσίες της Google. H σχετική λίστα περιλαμβάνει Google Maps, Google Play και Google Assistant που ενεργοποιείται με τη φράση “Hey Google”.
Ειδική μνεία αξίζει στο προηγμένο φίλτρο καθαρισμού αέρα, το οποίο ελέγχει σε πραγματικό χώρο τον εσωτερικό, αλλά και τον εξωτερικό αέρα, δημιουργώντας ένα πιο υγιεινό περιβάλλον για τους επιβάτες. Οι πίσω επιβάτες έχουν σχετικά καλό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.702 χλστ.) και απλά επαρκή «αέρα» για τα κεφάλια τους.
Το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα αποτελέσει ένα μικρό εμπόδιο για το μεσαίο πίσω επιβάτη. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι ελαφρώς μειωμένη, λόγω του ήπιου υβριδικού συστήματος, στα 443 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο βρήκαμε (ευτυχώς) ρεζέρβα ανάγκης.
Συμπέρασμα
Για όσους θέλουν να γευτούν τα οφέλη του εξηλεκτρισμού η συγκεκριμένη έκδοση είναι η καταλληλότερη στη γκάμα του XC40, αλλά και η πιο προσιτή (από 43.171 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Core), μετά φυσικά από την Τ2, καθώς η B4, επίσης με ήπιο υβριδικό σύστημα είναι αρκετά ακριβότερη (από 49.704 ευρώ)