Ήταν τον περασμένο Απρίλιο όταν η BYD, συγκεκριμένα η θυγατρική της YangWang, προσπάθησε να μας εντυπωσιάσει με το ηλεκτρικό supercar U9.
Και πράγματι τα κατάφερε, καθώς η προηγμένη ανάρτηση “Disus-X” επιτρέπει στο U9 να κινείται με τρεις μόνο τροχούς, κάτι που στην πράξη θα βοηθούσε σε περίπτωση που βγει ένας τροχός εν κινήσει ή σκιστεί το ελαστικό και χάσει απότομα όλο τον αέρα του.
Χάρη στα συστήματα Intelligent Damping Body Control System (Disus-C), Intelligent Hydraulic Body Control System (Disus-P) και Intelligent Air Body Control System (Disus-A) επιτρέπεται κάθετη, πλευρική και διαμήκη κίνηση ελέγχου. Μπορεί ακόμα και να αναπηδά χρησιμοποιώντας την κινητική ισχύ της ανάρτησης.
Ωστόσο η ανάρτηση “Disus-X” στόχο έχει να ενισχύσει κυρίως την ασφάλεια, να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο ανατροπής, να βοηθήσει στην απότομη επιτάχυνση και στο δυνατό φρενάρισμα.
Τώρα το U9 βγάζει ακόμα έναν «άσσο» από το «μανίκι» του. Ποιος είναι αυτός; Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, τα οποία όντως μας κάνουν να μιλάμε για ένα ηλεκτρικό supercar. Το YangWang U9 λοιπόν διαθέτει συνολικά τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, με τον καθένα να έχει ισχύ 326 ίππους (240 kW).
Συνδυαστικά παράγει 1.287 ίππους, πολύ περισσότερους από τους 1.100 ίππους των αρχικών εκτιμήσεων, αλλά σίγουρα απαραίτητους για να μπορούν να κινούν το αρκετά βαρύ αμάξωμα του U9, το οποίο ζυγίζει σχεδόν δυο τόνους (για την ακρίβεια 2.475 κιλά). Η τεράστια ισχύς φέρνει και θηριώδεις επιδόσεις, με το U9 να «εκτοξεύεται» από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 2 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα.
Θεαματική είναι και η αυτονομία που υπόσχεται η μπαταρία του, χωρητικότητας 100 kWh και ενσωματωμένη στο δάπεδο του οχήματος, καθώς με μια πλήρη φόρτιση εξασφαλίζει 700 χλμ. αυτονομία, αν και ο υπερβολικά αυτός αισιόδοξος αριθμός αφορά τον κινεζικό κύκλο δοκιμών. Σημειώνεται ότι η εν λόγω μπαταρία κατασκευάζεται από την FinDreams, η οποία είναι επίσης θυγατρική της BYD.
Συνεχίζοντας να μιλάμε με αριθμούς για το U9, να πούμε ότι οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο είναι 4.966 χλστ., 2.029 χλστ., 1.295 χλστ. και 2.900 χλστ. αντίστοιχα. Τέλος, να πούμε ότι το U9 κοστίζει 1 εκατομμύριο κινεζικά γουάν, δηλαδή περίπου 129.000 ευρώ, τιμή «λογική» με βάση όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά.