Ποτέ άλλοτε στην ιστορία της Formula 1 δεν έχει αρχίσει σεζόν, με ακριβώς το ίδιο grid με αυτό που ολοκληρώθηκε η προηγούμενη!
Η σεζόν του 2024 στη Formula 1 ελπίζουμε να διαφέρει σε πολλά από αυτή του 2023. Δεν θέλουμε, για παράδειγμα, να δούμε ξανά την κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν, ή οποιουδήποτε άλλου οδηγού να κρίνει τον τίτλο από το πρώτο μισό του πρωταθλήματος.
Το μόνο σίγουρο, πάντως, είναι πως οι δύο αυτές σεζόν θα έχουν κάτι κοινό! Και αυτό είναι το grid. Οι ίδιοι πιλότοι, στις ίδιες ομάδες! Όπως εκκίνησε το τελευταίο γκραν πρι του 2023, στη Τζέντα, έτσι θα εκκινήσει και το πρώτο, στο Μπαχρέιν! (H μοναδική αλλαγή, μάλιστα, από την αρχή της περσινής σεζόν, είναι αυτή του Ρικιάρντο στη θέση του Ντε Φρις)
Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά στην ιστορία της Formula 1! Η μοναδική εκκρεμότητα ήταν η θέση του Λόγκαν Σάρτζεντ στη Williams. Εν τέλει, πριν λίγες ημέρες και ο Αμερικανός ανανέωσε για μία ακόμη σεζόν, και το παζλ του 2024 ολοκληρώθηκε, αλλά χωρίς καμία αλλαγή σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023.
Formula 1: Καμία σχέση με τα προηγούμενα χρόνια…
Μέχρι τώρα, είχαμε τουλάχιστον δύο αλλαγές οδηγών κάθε σεζόν από την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, το 1950. Τις πιο πολλές φορές, όμως, έχουμε δει περισσότερους από δέκα πιλότους να πηγαίνουν από μία ομάδα σε άλλη, να εισέρχονται ή να εγκαταλείπουν το άθλημα.
Για δεκαετίες, η Formula 1 «ζούσε» επίσης μια ατελείωτη εναλλαγή ομάδων. Κάποιες εξαφανίζονταν και πολλοί νέοι κατασκευαστές έκαναν την εμφάνισή τους. Με την τρέχουσα εμπορική συμφωνία, αυτό έχει σταματήσει.
Στο εναρκτήριο γκραν πρι του 1993, στη Νότια Αφρική, υπήρξαν 17 αλλαγές στο 26μελές grid, σε σχέση με τον τελευταίο αγώνα του 1992! Μεταξύ αυτών, οι Αλέν Προστ και Ντέιμον Χιλ αντικατέστησαν τον Νάιτζελ Μάνσελ και τον Ρικάρντο Πατρέζε.