Η Ελληνική Αστυνομία έχει στο στόλο της πολλά περιπολικά Skoda Octavia, ωστόσο δεν είμαστε η μόνη χώρα που χρησιμοποιεί για αυτό το σκοπό μοντέλα της τσέχικης εταιρείας.
Από το 1993 η Skoda έχει παραδώσει συνολικά περισσότερα από 23.000 οχήματα στην αστυνομία της ιδιαίτερης πατρίδας της. Το πιο αξιόμαχο περιπολικό της τσέχικης αστυνομίας είναι το Kodiaq, καθώς προσφέρεται στην υπηρεσία του νόμου και με την κορυφαία του RS έκδοση.
Υπενθυμίζουμε ότι το Kodiaq RS τροφοδοτείται από δίλιτρο τετρακύλινδρο TSI βενζινοκινητήρα, απόδοσης 245 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο DSG. Σημειώνεται ότι τα περιπολικά Kodiaq δεν πατάνε σε ζάντες αλουμινίου, αλλά σε συμβατικούς σιδερένιους τροχούς 18 ιντσών, καθώς είναι πιο ανθεκτικοί.
Η πρακτικότητα αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των Skoda, κάτι σημαντικό για το πλήρωμα ενός περιπολικού. Για παράδειγμα, τα περιπολικά Kodiaq RS δεν έχουν τα σπορ μπροστινά καθίσματα, αλλά οι αναδιπλούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν ειδικές θήκες για την αποθήκευση εγγράφων και εξασφαλίζουν εύκολη πρόσβαση στο εξοπλισμό (πυροσβεστήρας, απινιδωτής, κουτί πρώτων βοηθειών) που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών.
Μέσα στα περιπολικά Skoda συναντάμε επίσης ασύρματο για την επικοινωνία με το κέντρο της αστυνομίας, πρόσθετο εσωτερικό φωτισμό, επιπλέον θύρες USB, παροχή 230 volt και υποδοχή συγκράτησης χαρτιών με σημειώσεις στο αλεξήλιο του συνοδηγού. Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι η ζώνη ασφαλείας στα πίσω καθίσματα, η οποία έχει το κούμπωμα προς τα έξω, κοντά στην πόρτα. Αυτό γίνεται για να μη χρειάζεται ο αστυνομικός να πλησιάσει επικίνδυνα το σώμα του κρατούμενου όταν πρέπει να του βγάλει τη ζώνη ασφαλείας.
Ειδική μνεία αξίζει στην ικανότητα των περιπολικών Skoda να εκτελούν τον ελιγμό PIT (Pursuit Intervention Technique) με τον οποίο σταματούν ένα καταδιωκόμενο όχημα. Το περιπολικό πλησιάζει από το πλάι και το ο αστυνομικός στριβεί το τιμόνι, ώστε να χτυπήσει ελαφρώς το καταδιωκόμενο όχημα πίσω από τον πίσω δεξιό τροχό, ώστε αυτό να περιστραφεί 360 μοίρες και να ακινητοποιηθεί.
Πρόκειται για μια τεχνική που εφαρμόζεται ευρέως από την αστυνομία στις H.Π.Α. Το ειδικά ανεπτυγμένο μπροστινό πλαίσιο των περιπολικών Skoda εξασφαλίζει τη μέγιστη απορρόφηση ενέργειας, αφήνοντας μόνο μερικές γρατζουνιές.
Διευκρινίζεται ότι τα περιπολικά Kodiaq δεν εξοπλίζομαι με το σύστημα ασφαλείας Front Assist που θα απέτρεπε τον ελιγμό PIT. Οι αστυνομικοί προσπαθούν να εκτελούν τον ελιγμό PIT σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο από μια πιθανή δευτερεύουσα πρόσκρουση του περιστρεφόμενου καταδιωκόμενου αυτοκινήτου.