H πανδημία του Covid-19 είχε αναγκάσει τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP να διακόψει τις δοκιμές πρόσκρουσης των νέων μοντέλων.
Με τα αποτελέσματα του νέου Toyota Yaris επέστρεψε δυναμικά ο EuroNCAP, ο οποίος απέδωσε στο μικρό δημοφιλές ιαπωνικό μοντέλο την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων. Αξίζει να αναφέρουμε ότι νέο Yaris κατάφερε να «λάμψει» με πέντε αστέρια, παρότι ήταν το πρώτο μοντέλο που αξιολογήθηκε με τις καινούργιες, ακόμα πια αυστηρές, προδιαγραφές που θέσπισε EuroNCAP.
Για τις εν λόγω αλλαγές μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικές πληροφορίες πατώντας εδώ. Μια από αυτές είναι η αντικατάσταση του σταθερού-παραμορφώσιμου εμποδίου της μετωπικής πρόσκρουσης με μια κινούμενη ράμπα, με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, η οποία χτυπάει από μπροστά το αυτοκίνητο που έχει την ίδια ταχύτητα.
Μάλιστα το νέο Yaris συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην προστασία των ενήλικων επιβατών του. Πιο αναλυτικά, η καμπίνα του παρέμεινε σταθερή στη μετωπική πρόσκρουση, ωστόσο το στήθος του οδηγού έλαβε περιορισμένη προστασία. Οριακή ήταν η προστασία στα γόνατα και στους μηρούς του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ ενδέχεται να υπάρξουν ζημίες στη δομή του ταμπλό που θα επιτείνουν τον τραυματισμό τους.
Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία για όλες τις κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη κυμάνθηκε από καλή έως επαρκής. Καλή χαρακτηρίστηκε και η προστασία σε όλο το σώμα έπειτα από πλευρική σύγκρουση με κινούμενη ράμπα, ενώ το ίδιο ίσχυσε και στην πιο απαιτητική πλευρική σύγκρουση με ράμπα.
Το νέο Yaris εξοπλίζεται με κεντρικούς αερόσακους που αποτρέπουν την επαφή μεταξύ οδηγού και συνοδηγού σε μια πλευρική πρόσκρουση. Ο EuroNCAP αποφάνθηκε ότι οι κεντρικοί αερόσακοι προστάτεψαν καλά τα κεφάλια των εμπρός επιβατών.
Από καλή έως επαρκής ήταν η προστασία για τους ανήλικους επιβάτες του νέου Yaris στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ αρκετά καλό ήταν το σκορ για την προστασία των παιδιών και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί αν χρειαστεί να τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα εμπρός, ενώ υπάρχει σαφής ένδειξη που ενημερώνει σχετικά τον οδηγό.
Το κεφάλι του πεζού πάνω στο εμπρός καπό του νέου Yaris είχε από καλή έως επαρκή προστασία, ενώ πιο επικίνδυνες αποδείχτηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ. Καλή ήταν η προστασία του προφυλακτήρα στα πόδια και στη λεκάνη του πεζού. Το στάνταρ σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του νέου Yaris μπορεί να ανιχνεύει ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζοί, ποδηλάτες αλλά και οχήματα. Στις δοκιμές του EuroNCAP η απόκριση του εν λόγω συστήματος ήταν επαρκής, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται ή να μετριάζονται στις περισσότερες περιπτώσεις.
Παράλληλα το νέο Yaris εξοπλίζεται με υπενθύμιση για την πρόσδεση των ζωνών ασφαλείας στα εμπρός και πίσω καθίσματα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, σύστημα πέδησης αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, το οποίο ενεργοποιεί τα φρένα αμέσως μετά την πρώτη πρόσκρουση για να αποτρέψει το όχημα να εμπλακεί σε δευτερεύουσες προσκρούσεις, σύστημα e-Call που σε περίπτωση ατυχήματος στέλνει αυτόματα μήνυμα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης δίνοντας την τοποθεσία του οχήματος, υποβοήθηση για την επαναφορά του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, ανίχνευση των τοπικών ορίων ταχύτητας μέσω κάμερας και περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία του νέου Yaris και τα video από τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 86%
Προστασία παιδιών:81%
Προστασία πεζών: 78%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 85%