Ανεπηρέαστοι αποδεικνύεται ότι έμειναν το 2023 οι εκλεκτοί πελάτες της Rolls-Royce από τον πληθωρισμό, την ακρίβεια και την ενεργειακή κρίση.
Οι πλούσιοι λοιπόν, για ακόμα μια χρονιά, έγιναν πλουσιότεροι και έτσι πρόσθεσαν μερικά ακόμα πανάκριβα supercars στα γκαράζ τους. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Rolls-Royce, το 2023 ήταν το καλύτερο έτος, από πλευράς πωλήσεων, στα συνολικά 119 χρόνια ιστορίας της!
Η βρετανική εταιρεία των πανίσχυρων και υπερπολυτελών supercars δραστηριοποιείται εμπορικά σε περισσότερες από 50 χώρες του κόσμου, στις οποίες το 2023 κατέγραψε συνολικά 6.032 πωλήσεις. Όπως και το 2022 υψηλότερη ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο είχε το SUV της Rolls-Royce, η Cullinan, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Ghost, ενώ σταθερά συνέχισε να «πλέει» η ναυαρχίδα Phantom.
Υπενθυμίζουμε ότι το 2023 έκλεισε ο κύκλος ζωής των μοντέλων Wraith και Dawn, οι οποίες είχαν κάνει πρεμιέρα το 2013 και το 2015 αντίστοιχα. Ο τερματισμός παραγωγής της Wraith τιμήθηκε με μια συλλεκτική ειδική έκδοση, τον περασμένο Μάρτιο. Ο λόγος για τα μόλις 12 αντίτυπα της Black Badge Wraith Black Arrow, η οποία ταυτόχρονα ήταν η τελευταία coupe Rolls-Royce, τροφοδοτούμενη από τον εμβληματικό V12 κινητήρα των 6.6 λίτρων, με ισχύ 632 ίππους.
Σημαντική στιγμή για την Rolls-Royce το 2023 ήταν όταν τον Οκτώβριο αποκάλυψε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, τη νέα Spectre, η οποία μπήκε προς το τέλος του καλοκαιριού στη γραμμή παραγωγής, ενώ οι πρώτες παραδόσεις ξεκίνησαν το φθινόπωρο. Υπενθυμίζουμε ότι στόχος της Rolls-Royce είναι να παράγει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το τέλος του 2030.
Οι περισσότερες Rolls-Royce το 2023 πουλήθηκαν στις Η.Π.Α, ενώ η Κίνα ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μάρκας. Άνοδος πωλήσεων καταγράφηκε και στην Ευρώπη, με τη Βρετανία να κρατάει τα σκήπτρα. Από τη Μέση Ανατολή ήρθαν οι πιο τρελά εξατομικευμένες παραγγελίες για τις Rolls-Royce.
Αξίζει όμως να επισημάνουμε ότι όλες οι Rolls-Royce που πουλήθηκαν το 2023 επωφελήθηκαν από το πρόγραμμα εξατομίκευσης, που επιτρέπει στους πελάτες να προσαρμόσουν το προσωπικό τους στυλ στο αμάξωμα και στο εσωτερικό. Ανοδικά κινήθηκαν επίσης Ασία-Ειρηνικός, με την Κορέα να ξεχωρίζει.