Το αναβαθμισμένο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο Volvo C40 Recharge βρίσκεται ξανά στο γκαράζ του motori, αυτή τη φορά όμως με διαφορετική «προσωπικότητα».
Μετά λοιπόν τη γνωριμία μας με την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 408 ίππων, σειρά έχει το ενδιάμεσο, από πλευράς ισχύος, C40 Recharge, το οποίο προσφέρει και τη μεγαλύτερη αυτονομία της γκάμας.
Volvo C40 Recharge: Φτάνει πιο μακριά
Ο λόγος για το C40 Recharge Single Motor Extended Range που μας προσέφερε 490 ηλεκτρικά χιλιόμετρα διαδρομής (η επίσημη μέτρηση αναφέρει 579 χλμ.), μετά από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του. Πρόκειται για μια νέα και μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου με ονομαστική χωρητικότητα 82 kWh (78 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα).
Συνδυάζεται με νέο σύστημα ψύξης και διαχείρισης ενέργειας, ενώ είναι συμβατή με έως και 200 kW ταχυφορτιστή (DC) όπου η στάθμη της ανεβαίνει από 10-80% εντός μόλις 28 λεπτών. Από επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 11 kW απαιτούνται 8 ώρες και 30 λεπτά, ενώ από οικιακή πρίζα 25 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Νέος ηλεκτροκινητήρας
Στη φαρέτρα του αναβαθμισμένου C40 Recharge Single Motor Extended Range υπάρχει επίσης και νέος ηλεκτροκινητήρας (με βελτιωμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας), απόδοσης 252 ίππων (185 kW) και 420 Nm ροπής, ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, γεγονός ανατρεπτικό στη σύγχρονη ιστορία της Volvo. Οι αριθμοί αυτοί από μόνοι τους σε προϊδεάζουν για το τίναγμα που αισθάνεσαι όταν πατάς με περισσότερη δύναμη το δεξί πεντάλ στην εκκίνηση, ενώ σε κάθε περίπτωση η γραμμική απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότατη.
Θα θέλαμε όμως να υπάρχει και η δυνατότητα εναλλαγή προγραμμάτων οδήγησης, καθώς μια Sport επιλογή θα αναδείκνυε περισσότερο τη συγκεκριμένη πτυχή στο χαρακτήρα του το C40 Recharge Single Motor Extended Range. Κάπου εδώ μάλλον είναι το κατάλληλο σημείο να πούμε ότι ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 7,4 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η σουηδική εταιρεία έχει υπολογίσει τη μέση κατανάλωση ενέργειας στις 16,4 kWh/100 χλμ., στην πράξη όμως, και με αυτοσυγκράτηση, είδαμε λίγο πάνω από 18 kWh/100 χλμ.
Οδηγώντας
Μπορεί στο άκουσμα της μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς να ξυπνάει διάθεση για παιχνίδια με την «ουρά» του C40 Recharge, όμως η πραγματικότητα είναι ότι μιλάμε για ένα SUV με βάρος πάνω από 2 τόνους, επομένως η «διασκέδαση» δεν είναι ο στόχος του.
Αυτό που θέλει, και όντως προσφέρει, είναι υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η οποία διαταράσσεται ελαφρώς, μόνο όταν η λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έρχεται αντιμέτωπη με τις επαναλαμβανόμενες λακκούβες του ελληνικού οδοστρώματος.
Ο συνδυασμός της αθόρυβης λειτουργίας, λόγω ηλεκτροκίνησης, του χαμηλού αεροδυναμικού θορύβου και της προσεγμένης ηχομόνωσης, απομονώνουν οδηγό και επιβάτες από κάθε εξωτερική «ενόχληση». Αυτό που μας εξέπληξε ευχάριστα, έπειτα από τη μεταφορά της κίνησης στους πίσω τροχούς, ήταν το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο πλέον έχει πιο σωστό βάρος και προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια.
Ξεκούραση και ανάκτηση ενέργειας εξασφαλίζει το σύστημα one pedal που σου επιτρέπει να οδηγείς χρησιμοποιώντας μόνο το δεξί πεντάλ. Όσο το πιέζεις επιταχύνει, ενώ όταν απομακρύνεις το πόδι σου επιβραδύνει, μέχρι που το όχημα ακινητοποιείται, στα περισσότερα σενάρια οδήγησης, κυρίως εντός της πόλης και όχι σε υψηλότερες ταχύτητες.
Ανέγγιχτο σχεδιαστικά
Αλλαγές στην εξωτερική εικόνα του αναβαθμισμένου C40 Recharge δεν υπάρχουν, ενώ σημεία αναφοράς παραμένουν η κλειστού τύπου μάσκα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, τα Led φώτα ημέρας σε σχήμα “T”, οι δίχρωμες 19αρες ζάντες, η κεκλιμένη γραμμή οροφής που προσδίδει coupe ύφος, το μαύρο προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, η στάνταρ πανοραμική γυάλινη οροφή, η διπλή αεροτομή, και τα πίσω, επίσης Led, φώτα σε σχήμα “C” που αναρριχούνται διακεκομμένα στο ύψος της πίσω κολόνας. Αμετάβλητες και οι διαστάσεις με μήκος 4.440 χλστ., πλάτος 1.873 χλστ. και ύψος 1591 χλστ.
Στα ενδότερα
Γνώριμο το σκηνικό στο premium εσωτερικό, με μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία, με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής να είναι αισθητή σε κάθε επιφάνεια. Φωτιζόμενα διακοσμητικά ένθετα στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό δημιουργούν μια όμορφη ατμόσφαιρα τις νύχτες. Εκτός από τους αεραγωγούς κάθετη διάταξη έχει και η κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών που υποστηρίζει εφαρμογές και υπηρεσίες της Google, ενώ το «παρών» δίνει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12 ιντσών.
Οι πίσω επιβάτες έχουν απλά επαρκή χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.702 χλστ.), ενώ το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα βολέψει όποιον καθίσει στη μέση. Παρά την κλίση της οροφής ο «αέρας» για τα κεφάλια των επιβατών δεν περιορίζεται σημαντικά, εκτός αν έχεις αναλογίες μπασκετμπολίστα.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρων (1.205 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), ενώ επιπλέον 31 λίτρα αποθηκευτικού χώρου υπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό, χάρη στην απουσία θερμικού κινητήρα.
Κλείνοντας
Το Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range αποτελεί τη χρυσή τομή της γκάμας εξασφαλίζοντας τη μέγιστη αυτονομία και αρκετό απόθεμα δύναμης, ενώ η τιμή του στην εξοπλιστική έκδοση Plus, διαμορφώνεται στα 57.908 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το όφελος της κρατικής επιδότησης.